Stránka 1 z 2

Motor Effitech

Napsal: 06 úno 2023, 18:33
od dvorak
Zakoupili jsme nový vysavač ROWENTA , který používá motor Effitech s příkonem 400W ale faktický výkon tohoto motoru je díky moderní technologii údajně 2200W. Je tomu skutečně tak nebo se jedná více méně o ochodní trik ? Děkuji.

Napsal: 06 úno 2023, 18:36
od misocko
Tak vynašli perpetum mobile, je to tu. Konečne... 🤣🤣🤣

Napsal: 06 úno 2023, 18:55
od dvorak
"Technologie Effiwats – větší výkon s nižší spotřebou

Značka Rowenta si je vědoma dopadů změn klimatu, a proto se neustále snaží přispívat k udržitelnějšímu způsobu života. Její snahou je tedy neustálá optimalizace spotřeby zdrojů při vývoji a používání jejích výrobků. Proto přichází s inovativní technologií Effiwats, která ve výrazné míře snižuje spotřebu energie, aniž by docházelo ke snížení účinnosti vysávání a sacího výkonu. Můžete se tedy spolehnout na sací výkon, který je srovnatelný s 2 200W vysavačem, ale s až 5× nižší spotřebou elektrické energie."

Napsal: 06 úno 2023, 18:59
od Artaban001
Jak se vůbec měří sací výkon?
Podle videí to vypadá na nějakou obdobu "digitálního motoru" - rozuměj elektronicky komutovanýho vysokootáčkovýho motoru - co používá třeba Dyson.

Napsal: 06 úno 2023, 19:40
od misocko
dvorak
Si na EB nie FB, aspoň základy fyziky by si mohol chápať.
Najprv napišeš že prikon 400W a výkon 2200W - zatiľ nemožne...
Potom doplniš citaciu výrobcu ktorý už porovnáva sací výkon, takže tu už nemusí klamať. Mechanicke prevedenie, tesnosť, presnosť turbiny - proste keď sa vyšantili. Ale aj tak bude výkon ďaleko , ďaleko nižši ako príkon motora.

Saci výkon sa určite počita tak ako ostane veci v hydrodynamike, prietok * tlak a nejaký vzorec k tomu (už si nepametam), pohladajte...

Napsal: 07 úno 2023, 09:08
od BOBOBO
Zelení můžou vše , i přehlasovat Kirchhoffovy zákony . Chápu , že se novými technologie zvedá účinnost strojů , ale bývají to jednotky procent výjimečně desítky . Prostě obecně to tak je . Prostě lžou .

Napsal: 07 úno 2023, 09:11
od termit256
Kdyz si koupis 20W ledku a je u ni napsano ze sviti jako 100W zarovka tak to znamena co...?

Napsal: 07 úno 2023, 09:48
od Lukas-Peca
Pravda je ta, že staré vysavače měly příkon třeba 200 W a nefungovaly o moc hůř než moderní s příkonem 2000 W. Každopádně vysávání člověk neprovozuje tak často a dlouho, aby se to projevilo na celkové spotřebě domácnosti.

Artaban: asi by šlo měřit objemový průtok vzduchu při nezakryté hadici a sací podtlak při zablokované a z toho vynést nějakou charakteristiku. Ale v dokumentaci od vysavačů to nebývá :)

Napsal: 07 úno 2023, 10:20
od Crifodo
dvorak píše:Můžete se tedy spolehnout na sací výkon, který je srovnatelný s 2 200W vysavačem, ale s až 5× nižší spotřebou elektrické energie."
Jinak řečeno, všichni výrobci 2.2 kW vysavačů to dělali celou dobu 5x blbějc.

Sací výkon by mohlo být něco jako průtok při daném podtlaku, pak by to srovnávání bylo objektivní. Ale nemyslím že výrobci s reklamními kydy stylu effiwatt budou stát o nějakou objektivitu.
Je fakt, že některé vysavače fungujou současně jako (poněkud prachem smrdící) ohřívače vzduchu díky přetěžování vinutí motoru.
Argumentace LEDka vs žárovka se může opírat o zásadně jinou účinnost fotoemise vs žhavé vlákno. Na magnetických obvodech motorů se toho tolik vymyslet nedá.

Napsal: 07 úno 2023, 10:37
od Artaban001
Ale zase se dá optimalizovat proudění vzduchu tvarem lopatek dmychadla (nebo jak se správně nazývá to ústrojí) a vzduchových cest, filtrů...
Motor se dá vyrobit s minimálním množstvím železa a bez vinutí na rotoru (elektronický BLDC motor). Všechno se dá vylepšit do té míry, dokud je to zákazník ochotný zaplatit.

Napsal: 07 úno 2023, 10:44
od forbidden
Osobní zkušenost se Zelmerem někdy z roku 1998 s příkonem 1200 W a novým Karcherem z roku 2020 s příkonem 800 W je ta, že Karcher má sací výkon o dost vyšší. Asi záleží na konstrukci turbíny.

Napsal: 07 úno 2023, 11:10
od Crifodo
Co zákazník není ochoten zaplatit, k tomu se dá dotlačit netržním opatřením, copak o to. Časy kdy si zákazník mohl vyskakovat, pomalu mizí.
Ta optimalizace lopatek a vyhlazení hadic atd. by mohla vysvětlit zlepšení možná nějakých 30 nebo 50%, budiž ale ne 500%! Pětkrát horší parametry než ostatní výrobky snad neměla ani taková hrůza jako diesel M62 od soudruhů z Ruska nebo tam někde. Nazývaný též Sergej (Serhij?)
sumárum, považoval bych to tvrzení Rowenty za reklamní guláš.

Napsal: 07 úno 2023, 11:37
od EKKAR
Crifodo píše:... Pětkrát horší parametry než ostatní výrobky snad neměla ani taková hrůza jako diesel M62 od soudruhů z Ruska nebo tam někde. Nazývaný též Sergej (Serhij?)....
Přestože tu hrůzu zvanou "bubny tajgy" vyráběla lokomotivka v Luhansku (ex-sovětsky Lugansku) na území dnešní Ukrajiny (opět okupovaný Velkým ruSSkým bratrem), nikdy se jí na území někdejšího ruSSáckýho sajúzu neříkalo ani "sergej" ani "serhij" - přezdívku "sergej" získala jenom u nás na území bejvalý ČSSR, vycházelo se přitom ze všeobecně vnucovaný výuky ruSSáčtiny - o ukrajinštině jsme tenkrát mohli jen občas slyšet v souvislosti "s domorodým nářečím svazové socialistické respůbliki Úkrajína" = až do roku 1991 to byl jazyk odsouzenej k zániku podobně jako stará slovenština v Horních Uhrách nebo lužická srbština ve skopčácku všech epoch. Notabene, ten diesel byl dvoutaktní 10-válec, krutě a naprosto bezlicenčně obšlehnutej podle motoru "Liberty", poskytnutýho ruSSáckýmu sajůzu v rámci Lend & Lease Act Spojenýma Státama jako motor pro ponorky a rychlý útočný čluny ...

Napsal: 07 úno 2023, 13:19
od passion
Je to 12-valec, nie 10.

Napsal: 07 úno 2023, 17:03
od Celeron
Tak tak, dvanáctiválec do V. A vyráběly se Karle ve Vorošilovgradu, Luhansk z toho byl až později. V sedmdesátkách se Sergejem jezdil můj strejda přes jedno koleno. Dvakrát s ním vyskočil z kolejí, jednou v zatáčce, kdy se nějak směrově pohádaly na mašině proti sobě dva podvozky a jednou se pod ním asi těma vibracema rozjely koleje. Vždy to bylo na malý rychlosti a tak to jen odneslo pár pražců. Málem z toho ale byl v klíčovým průmyslu...