Visual Studio, ako také, je "iba" IDE (editor) nezávisle od jazyka. 8051 asm oficiálne snáď ani nepodporuje, to tam musíš mať nastavené niečo vlastné a z toho dôvodu si nemyslím, že sa jedná o dobrý nápad, šak tam nebude fungovať ani zvýrazňovanie syntaxe
Konkrétnou klauzulou #include sa vkladá kód hlavičkových súborov C(++), ale to pochybujem, že v tom píšeš pre 8051. Existujú makrá INCLUDE v rôznych asm - neviem, čo za toolset používaš, alebo máš vo VS zadrátovaný pre ten 8051 - pointa je, že tá include syntax bude závisieť od prekladača, nie od VS samotného. VS ti iba ten prekladač spustí tak ako si si ho nastavil a obdarí ťa výstupmi.
Skús ked tak iba include bez tej mriežky, prípadne kapitálkami. Ten súbor "mcu.asm" existuje? Cesty v projektovom súbore máš nastavené správne? Vôbec, to používaš nejakú
custom extension či plugin? Čo za asembler/kompilátor máš vo VS nastavený? Je to plnohodnotné Visual Studio, či VS Code?
ZdenekHQ píše:překladač/assembler pro 64-bit WIN
Dotaz na nutnosť mať 64bit kompilátor: to adresuješ pamäť nad 4GB? Vôbec, vmestí sa toľko do tej 8051?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
64bit Win rozbehne v pohode i 32bitové aplikácie.
ZdenekHQ píše:SW typu hex2bin či bin2hex s možností nastavení délky kódu. Tj. že to třeba z 2kB hex kódu vyrobí 4096B bin případně doplněný nulama
Tu neviem ako asm syntax 8051, ale pre Intel x86 (skúšal som syntaxe NASM, FASM) zoberie nasledovný zápis
ktorý od poslednej adresy ($-$$) vyráta rozdiel od požadovanej VELKOSTi v bajtoch, a doplní ho nulami. Toto umiestniš na koniec zdrojáku a máš to dorátané nulami, prípadne iným fillerom, ktorý si zvolíš. Napr. 4096 a máš to dorovnané na 4K. Ale to musíš pozrieť priamo syntax tvojho asemblera, možno bude existovať ekvivalent.
Prípadne to vieš spraviť bárjakým hexeditorom, ako kóder už budeš mať nejaký určite nainštalovaný.