Dostupnost Nuláku 3f Y motoru
Moderátor: Moderátoři
Dostupnost Nuláku 3f Y motoru
3f motor 3,5 kW má 9 šroubů na svorkovnici. Zapojen je do Y na vysoké napětí (400V).
Má přístupný střed hvězdy pro připojení nuláku N nebo se N nepřipojí?
Má přístupný střed hvězdy pro připojení nuláku N nebo se N nepřipojí?
Za určitých okolností se připojuje. Třeba když je potřeba aby se při vypnutí motor zastavil a setrvačností nedobíhal, může se k němu připojit elektronická brzda.jezevec píše:N se nepřipojuje.
Pokud vím, některé elektromotory nemají vyvedený střed. Setkal jsem se s tím u elektromotorů do výbušného prostředí nebo u třífázových elektromotorků z ATAS Náchod.
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický
Ok. Tak ten 3f motor jede, ale občas při rozběhu vybaví jistič LTN B20.
Motor má na štítku 7A 400V. Chystám se proto dát tam pomalejší jistič 16C. Bude to držet, nebo můžu 10C?
Motor má na opačném konci hřídele vlasní ventilátor pod plechovým krytem. Za provozu kryt značně chvěje ač je zbytek stroje celkem v klidu.
Je (v Praze) firma, která by ventilátor/motor vyvážila?
Motor jede v režimu 10sek běh /1min klid nebo i více klidu, takže se neohřeje.
Možná by stačilo sundat vrtuli toho ventilátoru. Je na to třeba stahovací přípravek nebo to jde s běžným nářadím?
Motor má na štítku 7A 400V. Chystám se proto dát tam pomalejší jistič 16C. Bude to držet, nebo můžu 10C?
Motor má na opačném konci hřídele vlasní ventilátor pod plechovým krytem. Za provozu kryt značně chvěje ač je zbytek stroje celkem v klidu.
Je (v Praze) firma, která by ventilátor/motor vyvážila?
Motor jede v režimu 10sek běh /1min klid nebo i více klidu, takže se neohřeje.
Možná by stačilo sundat vrtuli toho ventilátoru. Je na to třeba stahovací přípravek nebo to jde s běžným nářadím?
Naposledy upravil(a) kulikus dne 11 úno 2023, 15:15, celkem upraveno 1 x.
Na tohle by tam měla být osazená motorová spoušt jako je SIEMENS
3RV2021-1JA10, ale podle zatížení motoru by tam spíš měla být Class 20. To je potřeba přeměřit.
Ta vrtule pokud nemá uraženou lopatku tak chvění způsobovat nebude. Spíš u krytu někde chybí šroub nebo je stržený závit. Sundal bych kryt a zkontroloval to. Třeba bude stačit podložit to kusem těsnění na okna nebo kryt přinýtovat nýtovacími kleštěmi.
3RV2021-1JA10, ale podle zatížení motoru by tam spíš měla být Class 20. To je potřeba přeměřit.
Ta vrtule pokud nemá uraženou lopatku tak chvění způsobovat nebude. Spíš u krytu někde chybí šroub nebo je stržený závit. Sundal bych kryt a zkontroloval to. Třeba bude stačit podložit to kusem těsnění na okna nebo kryt přinýtovat nýtovacími kleštěmi.
Tabulka se hodí, ale nevím co znamená sloupek "rozměry".kutilmil píše:Posielam povolený počet spínaní pre štandardné motory.
Motor AMH 112M BA2.
2930 ot/min, Duty type S1, IE2 88,3%, startovací proud 10,8 A; typ chlazeni IC411 (ten ventilator)
Režim chodu je tedy do 60 spuštění za hodinu, ale bude to tak 30 a jen občas.
Ten jistič 20C a doporučená motorová spoušť tedy vyhovují? Nebo mohu vypustit jistič a zařadit jen spoušť motoru?
Před tu motorovou spoušť nemusíš dávat extra jistič. Tam stačí společný hlavní jistič v rozvaděči nebo na přívodu v baráku.
Než tam něco budeš dávat, tak je potřeba klešťovým ampérmetrem změřit proud při rozběhu a spočítat jestli bude potřeba spoušť Class 10, 20 nebo 30.
Ta class 10 je pro občasné rozběhy a pro tvůj případ nemusí stačit. Class 30 zase nemusí padat, ale zase nemusí ochránit motor před spálením.
Protože s každým spuštěním motoru se spouštěč ohřeje a mohlo by to padat až po určitém počtu spuštění nebo v létě až bude tepleji.
Než tam něco budeš dávat, tak je potřeba klešťovým ampérmetrem změřit proud při rozběhu a spočítat jestli bude potřeba spoušť Class 10, 20 nebo 30.
Ta class 10 je pro občasné rozběhy a pro tvůj případ nemusí stačit. Class 30 zase nemusí padat, ale zase nemusí ochránit motor před spálením.
Protože s každým spuštěním motoru se spouštěč ohřeje a mohlo by to padat až po určitém počtu spuštění nebo v létě až bude tepleji.