Dostupnost Nuláku 3f Y motoru

Vše co se týká silnoproudu.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

Dostupnost Nuláku 3f Y motoru

#1 Příspěvek od kulikus »

3f motor 3,5 kW má 9 šroubů na svorkovnici. Zapojen je do Y na vysoké napětí (400V).
Má přístupný střed hvězdy pro připojení nuláku N nebo se N nepřipojí?

Uživatelský avatar
jezevec
Hlavní moderátor
Hlavní moderátor
Příspěvky: 5414
Registrován: 13 čer 2004, 02:00
Bydliště: Břeclavsko
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od jezevec »

N se nepřipojuje.

Uživatelský avatar
vicious
Příspěvky: 635
Registrován: 10 srp 2007, 02:00
Bydliště: 3 km od Humenného

#3 Příspěvek od vicious »

9 vývodov zvyknú mať motory s 2 rýchlosťami (napr. dvojitá hviezda, trojuholník). Na štítku máš len 1 údaj s otáčkami?
Inak áno, N sa nepripája (prakticky by cez neho tiekol len nejaký malý prúd rádovo desiatky až pár stoviek mA)

Uživatelský avatar
Milan_F
Příspěvky: 1454
Registrován: 03 říj 2005, 02:00
Bydliště: nedaleko Humpolce

#4 Příspěvek od Milan_F »

kulikus píše:Zapojen je do Y na vysoké napětí (400V).
400V není vysoké napětí, ale nízké. Případně sdružené.

Uživatelský avatar
Yarda1
Příspěvky: 2372
Registrován: 11 úno 2009, 01:00

#5 Příspěvek od Yarda1 »

jezevec píše:N se nepřipojuje.
Za určitých okolností se připojuje. Třeba když je potřeba aby se při vypnutí motor zastavil a setrvačností nedobíhal, může se k němu připojit elektronická brzda.
Pokud vím, některé elektromotory nemají vyvedený střed. Setkal jsem se s tím u elektromotorů do výbušného prostředí nebo u třífázových elektromotorků z ATAS Náchod.
Přílohy
motor.JPG
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od kulikus »

Ok. Tak ten 3f motor jede, ale občas při rozběhu vybaví jistič LTN B20.
Motor má na štítku 7A 400V. Chystám se proto dát tam pomalejší jistič 16C. Bude to držet, nebo můžu 10C?

Motor má na opačném konci hřídele vlasní ventilátor pod plechovým krytem. Za provozu kryt značně chvěje ač je zbytek stroje celkem v klidu.
Je (v Praze) firma, která by ventilátor/motor vyvážila?
Motor jede v režimu 10sek běh /1min klid nebo i více klidu, takže se neohřeje.
Možná by stačilo sundat vrtuli toho ventilátoru. Je na to třeba stahovací přípravek nebo to jde s běžným nářadím?
Naposledy upravil(a) kulikus dne 11 úno 2023, 15:15, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#7 Příspěvek od kutilmil »

To je čo za režim 10s beh a 1 minnuta klud? Každý motor má povolený počet štartov za hodimu. Neprekračuješ to náhodou? Ak nie tak minimálne istič bude v takomto režime značne preťažený....

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od workhard »

V práci máme motory, co startujou za hodinu třeba 1000x a žádná katastrofa se nekoná čéče.
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#9 Příspěvek od kutilmil »

Musí byť na to ten motor určený. To ale musí byť nejaký malý motorček alebo čo, keď dokáže zastaviť a znovu sa rozbehnúť za 3,6 sekundy. Ja sa bavím o klasickom motory pre bežné použitie.

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#10 Příspěvek od kutilmil »

Posielam povolený počet spínaní pre štandardné motory.
Přílohy
spínanie motora.jpg

Uživatelský avatar
HF_Tech
Příspěvky: 331
Registrován: 25 dub 2022, 02:00

#11 Příspěvek od HF_Tech »

Na tohle by tam měla být osazená motorová spoušt jako je SIEMENS
3RV2021-1JA10, ale podle zatížení motoru by tam spíš měla být Class 20. To je potřeba přeměřit.

Ta vrtule pokud nemá uraženou lopatku tak chvění způsobovat nebude. Spíš u krytu někde chybí šroub nebo je stržený závit. Sundal bych kryt a zkontroloval to. Třeba bude stačit podložit to kusem těsnění na okna nebo kryt přinýtovat nýtovacími kleštěmi.

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#12 Příspěvek od Kremik »

Někdy v devadesátkách jsem obsluhoval linku, která startovala v šest ráno, končila ve 22 večer a za jejího běhu se každých 6,něco sekundy roztočily a zastavily minimálně dva velké motory. Vedle stál třískříňový rozvaděč plný stykačů, který když se otevřel, tak to znělo jako hlasitý déšť.

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od kulikus »

kutilmil píše:Posielam povolený počet spínaní pre štandardné motory.
Tabulka se hodí, ale nevím co znamená sloupek "rozměry".
Motor AMH 112M BA2.
2930 ot/min, Duty type S1, IE2 88,3%, startovací proud 10,8 A; typ chlazeni IC411 (ten ventilator)

Režim chodu je tedy do 60 spuštění za hodinu, ale bude to tak 30 a jen občas.
Ten jistič 20C a doporučená motorová spoušť tedy vyhovují? Nebo mohu vypustit jistič a zařadit jen spoušť motoru?

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#14 Příspěvek od kbulda »

2930 ot /min je dvoupólový motor. Proto dle tabulky výše jen 30 startů / hod.

Uživatelský avatar
HF_Tech
Příspěvky: 331
Registrován: 25 dub 2022, 02:00

#15 Příspěvek od HF_Tech »

Před tu motorovou spoušť nemusíš dávat extra jistič. Tam stačí společný hlavní jistič v rozvaděči nebo na přívodu v baráku.
Než tam něco budeš dávat, tak je potřeba klešťovým ampérmetrem změřit proud při rozběhu a spočítat jestli bude potřeba spoušť Class 10, 20 nebo 30.
Ta class 10 je pro občasné rozběhy a pro tvůj případ nemusí stačit. Class 30 zase nemusí padat, ale zase nemusí ochránit motor před spálením.
Protože s každým spuštěním motoru se spouštěč ohřeje a mohlo by to padat až po určitém počtu spuštění nebo v létě až bude tepleji.

Odpovědět

Zpět na „Silnoproudá technika“