Stránka 1 z 3

Dostupnost Nuláku 3f Y motoru

Napsal: 09 úno 2023, 20:17
od kulikus
3f motor 3,5 kW má 9 šroubů na svorkovnici. Zapojen je do Y na vysoké napětí (400V).
Má přístupný střed hvězdy pro připojení nuláku N nebo se N nepřipojí?

Napsal: 09 úno 2023, 20:37
od jezevec
N se nepřipojuje.

Napsal: 09 úno 2023, 20:49
od vicious
9 vývodov zvyknú mať motory s 2 rýchlosťami (napr. dvojitá hviezda, trojuholník). Na štítku máš len 1 údaj s otáčkami?
Inak áno, N sa nepripája (prakticky by cez neho tiekol len nejaký malý prúd rádovo desiatky až pár stoviek mA)

Napsal: 09 úno 2023, 21:03
od Milan_F
kulikus píše:Zapojen je do Y na vysoké napětí (400V).
400V není vysoké napětí, ale nízké. Případně sdružené.

Napsal: 09 úno 2023, 21:45
od Yarda1
jezevec píše:N se nepřipojuje.
Za určitých okolností se připojuje. Třeba když je potřeba aby se při vypnutí motor zastavil a setrvačností nedobíhal, může se k němu připojit elektronická brzda.
Pokud vím, některé elektromotory nemají vyvedený střed. Setkal jsem se s tím u elektromotorů do výbušného prostředí nebo u třífázových elektromotorků z ATAS Náchod.

Napsal: 10 úno 2023, 22:00
od kulikus
Ok. Tak ten 3f motor jede, ale občas při rozběhu vybaví jistič LTN B20.
Motor má na štítku 7A 400V. Chystám se proto dát tam pomalejší jistič 16C. Bude to držet, nebo můžu 10C?

Motor má na opačném konci hřídele vlasní ventilátor pod plechovým krytem. Za provozu kryt značně chvěje ač je zbytek stroje celkem v klidu.
Je (v Praze) firma, která by ventilátor/motor vyvážila?
Motor jede v režimu 10sek běh /1min klid nebo i více klidu, takže se neohřeje.
Možná by stačilo sundat vrtuli toho ventilátoru. Je na to třeba stahovací přípravek nebo to jde s běžným nářadím?

Napsal: 11 úno 2023, 01:07
od kutilmil
To je čo za režim 10s beh a 1 minnuta klud? Každý motor má povolený počet štartov za hodimu. Neprekračuješ to náhodou? Ak nie tak minimálne istič bude v takomto režime značne preťažený....

Napsal: 11 úno 2023, 08:03
od workhard
V práci máme motory, co startujou za hodinu třeba 1000x a žádná katastrofa se nekoná čéče.

Napsal: 11 úno 2023, 11:08
od kutilmil
Musí byť na to ten motor určený. To ale musí byť nejaký malý motorček alebo čo, keď dokáže zastaviť a znovu sa rozbehnúť za 3,6 sekundy. Ja sa bavím o klasickom motory pre bežné použitie.

Napsal: 11 úno 2023, 11:32
od kutilmil
Posielam povolený počet spínaní pre štandardné motory.

Napsal: 11 úno 2023, 12:30
od HF_Tech
Na tohle by tam měla být osazená motorová spoušt jako je SIEMENS
3RV2021-1JA10, ale podle zatížení motoru by tam spíš měla být Class 20. To je potřeba přeměřit.

Ta vrtule pokud nemá uraženou lopatku tak chvění způsobovat nebude. Spíš u krytu někde chybí šroub nebo je stržený závit. Sundal bych kryt a zkontroloval to. Třeba bude stačit podložit to kusem těsnění na okna nebo kryt přinýtovat nýtovacími kleštěmi.

Napsal: 11 úno 2023, 12:39
od Kremik
Někdy v devadesátkách jsem obsluhoval linku, která startovala v šest ráno, končila ve 22 večer a za jejího běhu se každých 6,něco sekundy roztočily a zastavily minimálně dva velké motory. Vedle stál třískříňový rozvaděč plný stykačů, který když se otevřel, tak to znělo jako hlasitý déšť.

Napsal: 11 úno 2023, 13:09
od kulikus
kutilmil píše:Posielam povolený počet spínaní pre štandardné motory.
Tabulka se hodí, ale nevím co znamená sloupek "rozměry".
Motor AMH 112M BA2.
2930 ot/min, Duty type S1, IE2 88,3%, startovací proud 10,8 A; typ chlazeni IC411 (ten ventilator)

Režim chodu je tedy do 60 spuštění za hodinu, ale bude to tak 30 a jen občas.
Ten jistič 20C a doporučená motorová spoušť tedy vyhovují? Nebo mohu vypustit jistič a zařadit jen spoušť motoru?

Napsal: 11 úno 2023, 18:05
od kbulda
2930 ot /min je dvoupólový motor. Proto dle tabulky výše jen 30 startů / hod.

Napsal: 11 úno 2023, 19:35
od HF_Tech
Před tu motorovou spoušť nemusíš dávat extra jistič. Tam stačí společný hlavní jistič v rozvaděči nebo na přívodu v baráku.
Než tam něco budeš dávat, tak je potřeba klešťovým ampérmetrem změřit proud při rozběhu a spočítat jestli bude potřeba spoušť Class 10, 20 nebo 30.
Ta class 10 je pro občasné rozběhy a pro tvůj případ nemusí stačit. Class 30 zase nemusí padat, ale zase nemusí ochránit motor před spálením.
Protože s každým spuštěním motoru se spouštěč ohřeje a mohlo by to padat až po určitém počtu spuštění nebo v létě až bude tepleji.