výpočet kapacity kompenzačního kondenzátoru
Moderátor: Moderátoři
výpočet kapacity kompenzačního kondenzátoru
Dobrý den, potřeboval bych poradit s odvozením vzorce pro výpočet kapacity kompenzačního kondenzátoru. Momentálně se probírám tématem kompenzace účiníku a mam za úkol: S použitím vzorce pro výpočet jalového výkonu kompenzačního kondenzátoru odvoďte vzorec pro výpočet kapacity kompenzačního kondenzátoru.
Jediné co mám jako radu na začátek je tento vzorec. Ať ale hledám všude na internetu, tak nevím, kde se tento vzorec vzal. Vzorec pro výpočet jalového výkonu je Q = UI sin (fí)
Poradil by mi někdo z čeho by mohl být odvozen?
upload picture
Děkuji
Jediné co mám jako radu na začátek je tento vzorec. Ať ale hledám všude na internetu, tak nevím, kde se tento vzorec vzal. Vzorec pro výpočet jalového výkonu je Q = UI sin (fí)
Poradil by mi někdo z čeho by mohl být odvozen?
upload picture
Děkuji
Já myslel, že odvodit znamená od základních veličin soustavy SI.
Ono je jako myšleno jen upravit vzorec dle Ohmova zákona na tvar kdy C=něco ?
V jakém předmětu tohle prosím máš, v jakém jsi ročníku a na jaké škole?
Já jen abych si udělal obrázek o českém školství potažmo o jeho absolventech.
Za mě před 20 roky to už nebyla žádná hitparáda, ale totok?
U=R*I
P (výkon)=U*I*cos úhlu mezi U a I (graficky to je plocha)
Reaktance (zdánlivý odpor) = 1 / (2*pí*f*C)
Ono je jako myšleno jen upravit vzorec dle Ohmova zákona na tvar kdy C=něco ?
V jakém předmětu tohle prosím máš, v jakém jsi ročníku a na jaké škole?
Já jen abych si udělal obrázek o českém školství potažmo o jeho absolventech.
Za mě před 20 roky to už nebyla žádná hitparáda, ale totok?
U=R*I
P (výkon)=U*I*cos úhlu mezi U a I (graficky to je plocha)
Reaktance (zdánlivý odpor) = 1 / (2*pí*f*C)
Tak to se omlouvám že se ptám. Potřeboval jsem jen pochopit tento vzorec a zbytek odvození bych si udělal sám. Když nad něčím strávíme více jak hodinu a nedaří se mi najít řešení/postup tak to zkusím hodit na fórum. Studuji dálkově, takže nemám tolik příležitostí se poradit ve škole.Otkundes píše:To je právě ten problém: student se na EB zaregistroval před pár dny a předložil nám zatím dva úkoly. Od nás očekává přesné vyřešení, kterým se bude moci ve škole prezentovat a být dobře hodnocen. A přitom má při vyučování možnost, se ve škole zeptat toho největšího odborníka – svého učitele.
Ihatework:
Nikdo zatím po tobě nechtěl omluvu. Dokonce jsme ti na fóru poskytli i nápovědu. Ale asi by nebylo správné, abychom tvůj školní úkol za tebe i vyřešili.
Ten vzorec v rámečku, který jsi nám napsal na začátku a teď píšeš, že prý ho chceš pochopit, je přece trojčlenka. Tu ti může vysvětlit i žák z prvního stupně základní školy!
Pokud studuješ dálkově, jistě nejsi ve studijní skupině sám, zkus si to tedy nechat vysvětlit od studujícího kolegy, nebo od lektora (učitele).
Nikdo zatím po tobě nechtěl omluvu. Dokonce jsme ti na fóru poskytli i nápovědu. Ale asi by nebylo správné, abychom tvůj školní úkol za tebe i vyřešili.
Ten vzorec v rámečku, který jsi nám napsal na začátku a teď píšeš, že prý ho chceš pochopit, je přece trojčlenka. Tu ti může vysvětlit i žák z prvního stupně základní školy!
Pokud studuješ dálkově, jistě nejsi ve studijní skupině sám, zkus si to tedy nechat vysvětlit od studujícího kolegy, nebo od lektora (učitele).
No nevím , ale jak ti bude chtít pomáhat někdo z dálkového studia , když toho bude mít sám plný brejle . To samé učitel na dálku . Asi bych hledal v okloí , zda známý známého není elektrikou potrefen . Nebo místně žijící učitel za nějaký obolus . Tady je jiná otázka , když to dnes nepochopí a bude to potom potřebovat pro složitější úlohy , tak ho to může položit . Ono je někdy dobré poznat řešení , třeba ani nechápe pořádně k čemu toje . Sám tvrdím , že 95% elektrikářů nechápe jalový proud . Jo vědí co se dělá , namontuje se bedna , je to ve starých zářivkách ale o co go ......
Čiže už je to pochopené a môžeme to tu zabaliť, alebo ešte nie?ihatework píše:Potřeboval jsem jen pochopit tento vzorec a zbytek odvození bych si udělal sám.
Nám k tej jednoduchej úlohe stále chýba kontext. Totiž inak vyzerá praktické riešenie na odbornom učilišti a inak teoretické riešenie cez fázory na vysokej škole.
A ak v tom odvodení potrebuješ komplexne združený prúd, tak tu bude výživná debata ešte minimálne na 5 strán.