Zdravím,
Našiel som graf v prílohe, ktorý rieši vzťah medzi napätím na ktoré batérie nabíjam a počtom cyklov.
Je reálne čo sa v tom grafe uvádza?
Ak áno, tak to sa potom ale oplatí upraviť nabíjačku batérií. Životnosť sa predĺži podľa toho grafu minimálne dvojnásobne.
Životnosť Li-Ion vs max. nabíjacie napätie
Moderátor: Moderátoři
Na solárních fórech se tohle řešilo už dlouho. Asi to pravda je. Stejně tak jako některé mobily a elektroauta mají funkci nabíjení do 80%.
A že to nemá vliv na životnost, protože stoupne počet nabíjení nesouhlasím.
Mezi 4.2 a 4.1V je tak malý rozdíl kapacity, že to ani nepoznáme.
Stačí se podívat na nabíjecí křivku.
A stejně tak to funguje i z druhé strany. Pokud vybíjíme do 20%, tak taky zvyšujeme životnost.
A že to nemá vliv na životnost, protože stoupne počet nabíjení nesouhlasím.
Mezi 4.2 a 4.1V je tak malý rozdíl kapacity, že to ani nepoznáme.
Stačí se podívat na nabíjecí křivku.
A stejně tak to funguje i z druhé strany. Pokud vybíjíme do 20%, tak taky zvyšujeme životnost.
- czatlantis
- Příspěvky: 1012
- Registrován: 10 čer 2009, 02:00
Mám vyzkoušený, že má opravdu velký smysl omezovat maximální nabití Li-ion. Mám notebook z roku 2014, kde jsem odzačátku nastavil nabíjení na 75% max. Baterka je POŘÁD FUNKČNÍ a má 80% kapacity!!!
A to se notebook používal prvních 5 let tak 3x týdně na baterku. Články tam jsou nějaký Sanyo s nabíjecím napětí 4,3V/čl.
Nemám naměřený žádný "tvrdý vědecký data", ale prostě z více zdrojů mám potvrzeno (a vyzkoušeno) , že nabíjení na menší SOC/napětí výrazně zvyšuje životnost. Dá se o tom najít něco na netu + v poslední době začíná být i u mobilů možnost zapnout režim nabíjení na nižší %. A jak bylo zmíněno, ty elektromobily to stejný
Jo a nový baterky z fabriky mají vždy nabití kolem 50% - přesně z tohoto důvodu
A přjde mi, že čím vyšší nabíjecí napětí má daná baterka (jsou snad už i články co se nabíjí na 4,5V/čl), tak tím větší efekt má to menší nabití - tipoval bych to na to, že ačkoliv mají ty baterky "oficiálně" vyšší nabíjecí napětí, tak prostě trpí, jen to trpění výrobce považuje za feature...
A to se notebook používal prvních 5 let tak 3x týdně na baterku. Články tam jsou nějaký Sanyo s nabíjecím napětí 4,3V/čl.
Nemám naměřený žádný "tvrdý vědecký data", ale prostě z více zdrojů mám potvrzeno (a vyzkoušeno) , že nabíjení na menší SOC/napětí výrazně zvyšuje životnost. Dá se o tom najít něco na netu + v poslední době začíná být i u mobilů možnost zapnout režim nabíjení na nižší %. A jak bylo zmíněno, ty elektromobily to stejný
Jo a nový baterky z fabriky mají vždy nabití kolem 50% - přesně z tohoto důvodu
A přjde mi, že čím vyšší nabíjecí napětí má daná baterka (jsou snad už i články co se nabíjí na 4,5V/čl), tak tím větší efekt má to menší nabití - tipoval bych to na to, že ačkoliv mají ty baterky "oficiálně" vyšší nabíjecí napětí, tak prostě trpí, jen to trpění výrobce považuje za feature...