Záhadný Obvod
Moderátor: Moderátoři
Záhadný Obvod
Zdravím všechny. Prosím vás nevíte někdo, co může dělat obvod znázorněný v příloze? Díky.
Naposledy upravil(a) zdarsky dne 06 bře 2023, 14:40, celkem upraveno 2 x.
To si také nejsem jistý, je to kreslené z fotek. Ale obvod je předřazený k jednomu ze dvou stykačů, které zajišťují reverzní chod motoru a dochází k tomu, že se oba stykače sepnou současně(i přes el.blokaci) a vypadne hlavní napájení motoru. To znamená, že teoreticky by ten obvod mohl zpožďovat jeden ze stykačů, aby k tomu nedocházelo.Ivan_01 píše:tá schéma je určite dobre? Vyzerá to podľa použiatia diaku na nejaký obvod oneskorujúci zopnutie relé
-
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 13 zář 2005, 02:00
A musí to být nutně špatně?
• Na "L" není napětí, stykač KM je vypnutý, jeho kontakt 31-32 je sepnutý.
• Na "L" přivedu napětí, stykač KM je stále vypnutý, jeho kontakt 31-32 je stále sepnutý
• Přes V3 a R03 se na C1 zvyšuje napětí, až dosáhne velikosti, potřebné k sepnutí V2
• V2 sepne V1, to sepne KM a ten rozpojí kontakt 31-32, takže V1 je dále sepnutý jen přes sepnutý V1.
• Odpojením napětí z "L" vše vypnu
Pokud obvod fungoval a nyní nefunguje, možné problémy jsou:
• Malý odpor R03 (C1 se rychle nabíjí)
• Malá kapacita C1 (na V2 se rychle zvyšuje napětí)
• Vysoký odpor R02 (C1 se dostatečně nevybije před novým přivedením napětí na "L"¨
PF
• Na "L" není napětí, stykač KM je vypnutý, jeho kontakt 31-32 je sepnutý.
• Na "L" přivedu napětí, stykač KM je stále vypnutý, jeho kontakt 31-32 je stále sepnutý
• Přes V3 a R03 se na C1 zvyšuje napětí, až dosáhne velikosti, potřebné k sepnutí V2
• V2 sepne V1, to sepne KM a ten rozpojí kontakt 31-32, takže V1 je dále sepnutý jen přes sepnutý V1.
• Odpojením napětí z "L" vše vypnu
Pokud obvod fungoval a nyní nefunguje, možné problémy jsou:
• Malý odpor R03 (C1 se rychle nabíjí)
• Malá kapacita C1 (na V2 se rychle zvyšuje napětí)
• Vysoký odpor R02 (C1 se dostatečně nevybije před novým přivedením napětí na "L"¨
PF
-
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 13 zář 2005, 02:00