Stránka 1 z 2

Class D zesilovač 7700W

Napsal: 10 bře 2023, 10:02
od samponek
Stejně jako minule je to oscilátor pravoúhlého průběhu s amplitudou 260V na 400kHz s pulzně šířkovou modulací, na SMPS pracuji a přidám později.

Napsal: 10 bře 2023, 10:11
od forbidden
Ten sandwich z tranzistorů je vskutku inovativní řešení, ale chápu, že jestli se to příliš nezahřívá, tak to nebude problém.

Napsal: 10 bře 2023, 10:34
od samponek
Jsou to Schottky diody MBR6045 v propustném směru a vedle SBR zpětné diody na obchvat interních diod v mosfetech, 12 spínacích tranzistorů IXFX94N50 je vedle sebe uprostřed po jednom.
To celé proto, aby doba zotavení vnitřních diod nebrzdila oscilátor a nezatěžovala příčným proudem, součástí zapojení je generátor mrtvého času.

Napsal: 10 bře 2023, 11:12
od JirkaZ
Mno, asi bych tam nestrkal ty Hitano a CapXon elyty, ale není to moje zařízení.

Ozvučovat to bude stadion?

Napsal: 10 bře 2023, 12:14
od samponek
Taky možnost a počítám s využitím jako FVE jednofázový měnič na 230V 30A 50Hz, nebo nabíječ.
Obsahuje čtyři teplotní čidla, PWM regulátor otáček ventilátorů, zkratovou ochranu s charakteristikou Z.

Napsal: 10 bře 2023, 12:57
od kulikus
Námět: Rychlodobíječky na auta jsou teď dobrý segment trhu. Máš dobře našlápnuto. Když to pořešíš, budeš za vodou.

Napsal: 11 bře 2023, 08:53
od kulikus
Samponek: Čím to zatěžuješ při testech? A z čeho to napájíš?

Napsal: 11 bře 2023, 10:09
od samponek
Používám vzduchem chlazený fechraly 4R , 8R s keramickými jádry 5.7kW +5.7kW, nyní to napájím spínaným zdrojem 260VDC 34A, stavím ale nový kompaktní zdroj, aby se vešel do podobného šasi jako zesilovač na jádrech EI60 PC40, protože mají velké okénko, primáry i sekundáry licna, topologie plný most s nábojovými pumpami a totem pole, zapojení je stejné jako u zesilovače včetně ochran, všechny polovodiče od IXYS 8x IXFX94N50, rychlé usměrňovače DSEI60-12, kondenzátory Rubycon 450V, kombinace releového a PWM softstartu, napěťová a dvojitá proudová zpětná vazba, výstupní tlumivky na jádrech T200-52B, akorát to běží na 27kHz.

Nabíječku na auto asi nemá význam stavět, měnič ani trafo v tom není, do auta leze střídavý proud, PFC, DC/DC 400, nebo 800V měnič, trafo a výstupní usměrňovač je součástí auta.

Napsal: 11 bře 2023, 10:48
od kulikus
Jen jsem zaslechl - rychlonabíjecí stanice pro elektromobil vyjde asi na mega a nabije ho za 40 minut, běžné nabíjení trvá asi 8h.
Dakší parametry rychlonabíjení jsem nezjišťoval.

Prosím foto té zátěže. Ten 260Vdc/34A je tvoje dílo nebo komerční?

Napsal: 11 bře 2023, 11:24
od samponek
Zdroj 260VDC je zbastlený, proto musím předělat.

Napsal: 11 bře 2023, 12:00
od kulikus
To je z lokomotivy? Brzdný? Kde se jinak používá?
Zajímavá myšlenka je umělá zátěž s rekuperací zpět do sítě.

Napsal: 11 bře 2023, 12:06
od samponek
Jsou stejný EDB i z tranformátoru výkonového přepínače odboček.

Napsal: 11 bře 2023, 13:05
od PavelFF
Zdroj je třífázový?

Napsal: 11 bře 2023, 14:11
od samponek
Ano, s možností připojení pouze na jednu fázi s omezeným výkonem podobně jako indukční deska.

Napsal: 11 bře 2023, 19:00
od Crifodo
Tohle aspoň nebude znepokojovat pány z vnitra jako projekty s vysoce akustickými kmitočty.
To první pouzdro je dejme tomu chlazeno, druhý tak napůl, to čtvrtý je jednostranně ohříváno a tomu třetímu se zdá o čertech.
Ale jinak palec nahoru za aktivitu.