Stránka 1 z 1

Honda GX200 - vysoké otačky na volnoběhu

Napsal: 20 dub 2023, 07:36
od doga
Ahoj,
mám trable s motorem Honda GX200 a než začnu objevovat nová fóra, řekl jsem si že to nejdřív zkusím doma.
Mám na teře motor GX200, už nějakou dobu zlobil, střílel při přidání plynu až přestal fungovat úplně.
Vyměnil jsem karburátor za nový, startuje ale na volnoběh má vyšší otáčky, což je problém, protože mám na motoru odstředivou spojku, která teď nerozpojuje.
Dorazem na volnoběhu na karburátoru to není, protože se k němu škrtící klapka ani nedostane. Páku regulátoru otaček pod nádrží jsem taky několikrát nastavoval, dle návodu i trochu experimentoval ale pořád to nechce škrtící klapku dovřít do dorazu volnoběhu.
Takže buď je nějak unavená pružinka na táhle ke škrtící klapce, ale nezdá se byt nějak stará nebo zdeformovaná, nebo regulátor otáček. Abych se dostal k regulátoru otáček, musím rozpůlit motor, což by nevadilo ale i celou spojkovou skříň :( Pěkná práce ale řekl jsem si, zastav se a zamysli se.
Nějaké nápady nebo máte zkušenost s nějakým specializovaným fórem?
Dík
EDIT: Když páku regulátoru otáček dotlačím prstem, pohne se skoro nepozorovatelně ale otáčky hned spadnou.

Napsal: 20 dub 2023, 07:51
od bu2520
Na okopávačce mám motor Jikov a každé jaro řeším stejný problém. U mě ho způsobuje mírné zatuhnutí škrtící klapky, která nedojede na doraz. V už výrobce tam dával pružinku, která tomu pomohla, ovšem ta mi praskla a nemám jinou. Tak každý rok vezmu WD sprej a stříkám na hřídelku a kvedlám s ní až jde klapka volně na doraz. Jak to tak bývá skončí potřeba přístroje zapomenu shánět pružinku a jaře opět nanovo. :twisted:

Napsal: 20 dub 2023, 07:55
od doga
To my říkej, pořádnej repas ji slibuji už druhou zimu ale pak je hned jaro a do zimy se nezastaví až .... :(

Napsal: 20 dub 2023, 09:30
od Zaky
Když máš nový karbec, tak nic neriskuješ, rozeber a pořádně vypocuj ten starý a třeba to s ním zase přivedeš k normálnímu fungování cestou nejmenšího odporu. Ten karbec je jednoduchý, ale pokud se něco přicpe sajrajtem z biosložek, dělá to pak problémy.

Napsal: 20 dub 2023, 17:43
od Hape
Mám techniku s motory Honda GCV 190 a GCV 135, ale s takovou závadou sem se nesetkal.
Neudělal si nějakou chybu při montáži táhla mezi pákou regulátoru a karburátorem? Můžeš ho zkusit odpojit a zjistit, jestli páka regulátoru má ještě možnost pohybu potřebným směrem pro dostatečné přivření klapky. Taky můžeš mít v uchycení špatně nastavenou délku plynové struny.
Odborníci na zahradní techniku budou spíše na tomto fóru.

Napsal: 21 dub 2023, 21:49
od doga
Ahoj.
Hape:
Dvě hodiny jsem do toho čuměl, vše chodilo jak má, klapka, táhlo i páka regulátoru. Dvě hodiny jsem si hrál s bohatostí směsi a dorazem volnoběhu, pomocnou pružinou jsem přidával a nic, pořád vysoké otáčky nebo chcípl :(
A na tom fóru zahrada.cz mi někdo po dnu poradil, že to bude guferem na klikové hřídeli :D
Zaky:
Starý karbec jsem měl vyčištěný, jen jsem čekal na opravnou sadu z číny, u nás jsem nenašel kompletní sadu. Tak mě nakonec napadlo přehodit těsnění plastového pilotu z nového na starý karburátor.
ÁÁÁ jedéé, dvě hodiny makal jako ... (nevím jaká národnost je dnes korektní).
Děkuji za mentální rozborku sborku ;)

Napsal: 21 dub 2023, 23:07
od p32
A to nešlo hned? :lol:

Napsal: 22 dub 2023, 20:48
od kbulda
Takže podle toho je ten nový karburátor nějaký špatný ?

Napsal: 23 dub 2023, 21:49
od Freedy
Jestli je ten motor 2T tak ti někde přisává falešný vzduch a proto tolik točí, potom bych souhlasil s tím guferem na klice nebo tešněním mezi karburátorem a válcem.

Napsal: 23 dub 2023, 22:01
od EKKAR
TYhle hondičky jsou i kvůli ekologii vždycky čtyřtakty ... https://www.hondastroje.cz/motory/motor ... gx/gx-200/ a sjet na "popis produktu". Je to OHV ...