Stránka 1 z 6

elektromobilita

Napsal: 14 kvě 2023, 09:15
od jjilek
Dnes jsem si na Seznamu přečetl od pana Jahna ze Škodovky:
Dobře, ale jaká bude spotřeba energie? I kdyby dnes všechny vozy, které v České republice jezdí, jezdily na elektřinu, znamenalo by to přibližně 10 procent celkové domácí produkce elektrické energie. To je méně, než se dnes vyváží. Jsem přesvědčen, že energetika není problém.
Občas ale čtu opak.
Jak to tedy je?

Napsal: 14 kvě 2023, 09:43
od jardafiala
Ono by to šlo odhadnout - vzít si statistiku, zjistit počet registrovaných aut, průměrný roční nájezd, spotřebu atd....

Napsal: 14 kvě 2023, 10:03
od Pikofarad
I kdyby bylo dost energie,jak by se řešilo nabíjení na panelákových sídlištích?Mamko hoď mi tu 50m prodlužku z desátého poschodí,musím nabít naše ekofáro.Ovšem nejdřív bude třeba vybojovat to parkovací místo v dosahu prodlužky
:lol:

Napsal: 14 kvě 2023, 10:16
od keemo
jo, zapojis nabijeni a zbytek bytu bude o svickach :D

Napsal: 14 kvě 2023, 10:22
od rnbw
Da sa to vypocitat tak, ze sa zoberie predaj paliv za rok a prepocita sa to na energiu (so zapocitanim ucinnosti spalovacieho motora). Myslim, ze to bude podstatne viac, mozno aj radovo.

Napsal: 14 kvě 2023, 10:32
od EKKAR
Jedna věc jsou auta zaregistrovaný v ČR, druhá věc jsou auta, který aktuálně jezdí a nejsou odstavený se značkama "v depozitu" a třetí věc jsou tranzitující vozidla. Nabíjet je potřeba hlavně ty aktuálně provozovaný, ať jsou "naše" nebo "cizí", oboje se pohybujou po našich komunikacích a je nereálný předpokládat, že všecky tranzitující se stihnou (nebo budou chtít) plně nabít ještě před vstupem na naše území, aby ho přejely bez potřeby doplňovat energii. Třeba to nakonec bude obráceně a nabíjet se bude jezdit k nám ...

Napsal: 14 kvě 2023, 10:51
od vrky
Když v hospodě u piva přišla debata na elektroauta tak říkám, že se těším až každý přijede o půl čtvrté domů a zapne nabíječku. Jsme vesnice. Bydlím na kopci v paneláku s 24 byty a 19 auty. Pod kopcem je "sídliště" s 8 činžáky s cca 100 byty a asi polovinou aut. Dál je tady 60 domků, v každém je auto. Krmí nás 630kva trafo. Říkám že až každý zapne nabíječku tak se to trafo "rozstřelí" Nevěřím že by to distribuční soustava zvládla. Výpadky proudu nejsou časté, jiné oblasti jsou na tom i hůř. Ale když už půl dne nejde poud je to znát.

Napsal: 14 kvě 2023, 11:39
od keemo
No, vzhledem k cenovemu trendu stavajcich spalovaku a baterkacu si myslim ze ten kdo ted auto ma si jej bude drzet zuby nehty a kdyz uz o nej prijde tak nove baterkove si jiz nekoupi... takze je mozne ze z toho kvanta co ted jezdi zbyde tak polovina... mozna to tak tragicke s tim odberem nebude :D

Napsal: 14 kvě 2023, 11:44
od bdn
Oficiální statement na prodlužky z oken od ŠA
Aleš Boří Mýty, díl 4., Škoda Auto, čas: 1:35
Otázka Radek: A na sídlišti když odpoledne přijedou všichni z práce tak cca 500 lidí tak si natáhnou prodlužováky z oken.
Aleš: Radku, až bude mít 500 lidí elektromobil na sídlišti, tak bude všechno jinak. Pochopitelně i počet nabíjecích stanic.
Dokonce bych řekl, že bude jiné i to sídliště a koneckonců celý náš svět. Už teď vznikají zajímavé projekty, například koncept nabíjení z pouličního osvětlení.
Táňa: Pokud přemýšlíte o nákupu elektroauta, je důležité mít zajištěné vlastní nabíjení. Třeba doma, skrz Wallbox.
https://www.youtube.com/watch?v=JZsIwZDTRFo

Napsal: 14 kvě 2023, 11:56
od Yarda1
Když se píše o elektromobilech, obvykle je to samé "myslím", "věřím", nevěřím"...
IMHO je dobře, že se elektromobily přestěhovaly z výzkumných ústavů a zkušebních polygonů do reálného provozu.
Ale ještě uplyne hodně let a hodně peněz se do toho bude muset vložit než se bude moci konstatovat, že elektromobily konečně plně nahradily auta se spalovacími motory.
Nebo naopak, že to byla slepá ulička a bude se zkoušet něco jiného.
:-(

Napsal: 14 kvě 2023, 12:00
od tomasjedno
Tohle jsem v pátek potkal (vjezd do garáží bytového domu) :D
Tam asi uvnitř nabíječky nebudou…

Napsal: 14 kvě 2023, 12:23
od Hubert_79
Majitel domu je podvratný živel, s takovými ten grýndýl soudruzi nevybudujeme!

Napsal: 14 kvě 2023, 12:35
od Hill
Zatím jich sice tolik nehořelo, ale taky jich tolik po světě nejezdí. Jestli se bere vjezd plyňáku jako obecné ohrožení, celkem chápu, že tam něchtějí ani elektromobily.
Jak se do elektroaut Norové hrnuli, dotovali ceny a odpustili poplatky za elektroauta, naopak zatížili spalováky další daní, tak jejich rejdaři už je od loňska odmítají vzít na trajekty, které jsou často jedinou možností, jak se dostat autem odněkud někam. Trajekty už sice mají hybridní, schopné plout dvě až tři hodiny jen na baterky, ale prý mají prostory s baterkami dobře zabezpečené včetně možnosti rychlého zaplavení. Ale s hořícím autem v nákladním prostoru by museli zaplavit celý nákladní prostor - a trajekt by šel ke dnu.
Do Norska se od nás tak houfně nejezdí, zato, jestli někdo chcete na některé chorvatské ostrovy s elektroautem, prověřte si, jestli ho Jadrolinija neodmítne naložit. A, když naloží, tak si zjistěte možnosti nabíjení - podmořské kabely z pevniny na ostrovy také nejsou tak bohatě předimenzované.

Napsal: 14 kvě 2023, 12:58
od Hubert_79
Ber Jardo v potaz to, že když někde Tesla nebo jiný überwagen blafne, tak o tom idnes píše týden... No a z toho lze nabýt dojmu, že to hoří jak na běžícím páse.

Napsal: 14 kvě 2023, 13:00
od EKKAR
Hill píše:...
Do Norska se od nás tak houfně nejezdí, zato, jestli někdo chcete na některé chorvatské ostrovy s elektroautem, prověřte si, jestli ho Jadrolinija neodmítne naložit. A, když naloží, tak si zjistěte možnosti nabíjení - podmořské kabely z pevniny na ostrovy také nejsou tak bohatě předimenzované.
Jednoduchý řešení - v každým elektrokrámu vždycky v kufru vozte benzínovou elektrocentrálu a kanystr s benálem ...
Hubert_79 píše:Ber Jardo v potaz to, že když někde Tesla nebo jiný überwagen blafne, tak o tom idnes píše týden... No a z toho lze nabýt dojmu, že to hoří jak na běžícím páse.
Tejden se vo tom píše proto, že to je krám multimiliardonásobně předraženej a přesto vnucovanej horem spodem - aby se ukázalo, že když už to blafne, tak to skutečně hoří tejden proti normálnímu beneli/dehto/plyno autu, který stačí uhasit vysokotlakou mlhovou proudnicí během 5-10 minut zásahu a pak dejme tomu 3-4 hodinky dohlídávat, aby stačilo vychladnout. Elektrokrám hoří i zaplavenej, když z něj voda odteče, blafne znovu, tzn. nejvíc doporučovanej postup je utopení v 12-15kubíkovým kontejneru s vodou na dobu 3 až 5 DNŮ, ne hodin jako u uhlovodíkovýho spalováku. OK, na jeden hořící elektrokrám bude jeden kontyš stačit, ale představ si, že od jednoho kcháru chytne několik dalších? Ty spalovací uhasí hasiči stejně rychle jako jedno, protože natáhnou víc proudů a prostě požářiště zalejou vodou a přinejhorším hasicí pěnou - ale co budou kurwa dělat, až někde v podzemní garáži blafnou 2-34 elektrokrámy najednou, respektive od jednoho jich blafne dalších několik? To jeden utopěj v kontyšu s vodou a těm dalším řeknou "sorry, musíte počkat až ten první zhasne", protože jich v jednom městě víc prostě mít nebudou??? A kdo bude likvidovat tu vodu kontaminovanou lithiem a těžkýma kovama, který jsou v baterkách a při požáru určitě nezůstanou způsobně hačat na prdelkách, ale vyletí ven??? Takhle se musí TAKY uvažovat ...