Stránka 1 z 1

Tesla B700

Napsal: 19 čer 2023, 10:23
od klapac
Rozdýcháváme se synkem starý kotoučák a máme trochu problém s vedením pásky. Mezi osičkou posunu a přítlačnou kladkou páska během přehrávání pořád vandruje nahoru a dolu. Osička i kladka se na pohled zdají být nepoškozené. Kde tedy hledat příčinu?

Díky.

Napsal: 19 čer 2023, 10:52
od rnbw
Ta kladka bude asi uz tvrda.

Napsal: 19 čer 2023, 12:13
od konosuke
Demontuj a zkusmo otoč kladku, založ zpět
náhrada často pasuje z jiného stroje podobné řady Tesla
ponoř díl na noc do štamprle glycerínu, omyj lihem, trochu rozměkne
taky přípravek Regum

Napsal: 19 čer 2023, 12:30
od ok1hga
nejspíš bude velký tah navíjeného pásku
může být zalepená navíjecí spojka a neprokluzuje

Napsal: 19 čer 2023, 22:37
od EL34
Tohle bude tvrdou/oleštěnou přítlačnou kladkou popřípadě rozhozenou kolmostí hnacího hřídele ke kladce. Často se se kolmost omylem rozhodí pří výměně setrvačníkového řemínku. Pokud je barva na šroubech porušená, může být problém v rozhozené kolmosti. S kolmostí samotné kladky nehýbej, tam problém nebude. Opravdu bych to viděl na výměnu kladky. Jestli pásek jenom vandruje nahoru a dolu a nemuchlá se, tak to bude pouze malá chyba kolmosti, tedy pravděpodobně ta kladka. Pokud by pásek sjel hned a začal se muchlat, tak by to byla větší chyba v kolmosti, ale to v tvém případě není. Moc velký navíjecí tah to může taky způsobovat, ale s tím jsem se moc nesetkal, tam spíš jde o to aby ten tah nebyl vyloženě extrémní a aby byl rovnoměrný a pásek neškubal. To se dá snadno poznat. Po těch letech ale bude spojka pravděpodobně vadná a bude potřeba opravit a nastavit tah. Vůbec ta spojka je z konstrukčního hlediska takový ojeb jaký se jen tak nevidí a je to na těch mechanikách po letech zdaleka to nejporuchovější.

Napsal: 20 čer 2023, 00:21
od AdamVarga
4 problémy

1.Slabá brzda na lavom unášači
Dá sa skontrolovat pritlačením snímacieho stĺpika na lavej strane aby brzdil viac. Ak pomôže a ťah na páske nieje extrémne silný a tak treba nastaviť brzdu

2.Silný ťah na pravom unášači
Ak sa zistí že na ustálenie vedenka pásky je potrebné neprimerane velké brzdenie na lavom unášači, ťah pravého unášača je priveľký.

3.Guma kladky v prdeli
Je špinavá od pásky, lesklá, tvrdá, rozpúšťa sa na blato, sú na nej viditelné kvaple ciernej, je zrelá na výmenu. Ak je len natvrdlá či zasvinená a nerozpúšťa sa dá sa tomu pomoci s toluenovým riedidlom. Zoxidovanú tvrdú časť gumy to rozpustí. Zárove guma napučí a ostane mäkká. Po očistení treba naniesť na kladku tenkú vrstvu glicerinu, alebo lepšie použiť regum. Kladku treba nechať aby sa z nej vyparil toluen aby sa vrátila do pôvodnej velkosti a zároveň nasala ošetrovaciu látku (či už regum alebo glycerin)

POZOR NA PLASTY TOLUEN ABS ROZPÚŠŤA!!!!


4.Nerovnobežnosť osi kladky s osou zotrvačníka.
Ako spomínal uživatel EL34, často po výmene hnacieho remeňa zotrvačníka dojde k chybe pri opätovnej montáži a niekde sa tam dostane chyba a osa kladky už nieje rovnobežná s tónovou hriadeľou. Treba sa uistiť že plech so zadným ložiskom je správne namontovaný a so správnymi šróbikmi.

Napsal: 20 čer 2023, 04:59
od Hill
Ta chyba kolmosti setrvačníku je vymezená postupem zpětné montáže spodního třmenu s patním ložiskem - nejdřív se dotahuje šroub s kuželovou hlavou, teprve pak ten s válcovou.
Na horní ložisko není třeba sahat (tím jde totiž v malých mezích kolmost tónové hřídele také měnit), jestli bylo vedení pásku před výměnou řemínku v pořádku, bude i po výměně.

Napsal: 20 čer 2023, 09:04
od Crifodo
Chemické trápení gumy přítlačné kladky bych viděl jako věc krátkodobě účinnou a problematickou. Navíc v případě potřeby existuje možnost koupit novou (druhovýrobovou) shodnou s originálem.

Napsal: 20 čer 2023, 10:36
od AdamVarga
S tým nepochybne súhlasím, ja sám si kladky nechávam vyrobiť miestne na mieru, ale je to jedna z možností ktorá nemusí byť úplne dočasná. V mojom prípade mám tak ošetrené dve kladky experimentálne a zatial obe držia. V podstate podobný proces ako pri oživovaní závesov repro

Napsal: 20 čer 2023, 20:53
od BOBOBO
Levý většinou brzdí moc a tremoluje a přivíjecí spojka nefunguje . Ona již nikdy fungovat nebude . Stejnětak levá brzda . Prostě i original materály již degradovaly a nelze je nahradit . Prostě povrchy plastů jak na spojkách , tak na unašečích již nejsou a nebudou , jak mají být . S těmi brzdami a spojkou byl problém již za mlada-byla toho plná amára . Tento magič jsem koupil nový a mnohá leta provozoval . Po B4,43,101 a na závěr 113 dodnes. Nejspíš ta pravá táhne málo . Je nutné pozorovat v provozu zezadu a vlastně sledovat, zda ta přivíječka funguje . Ona nebude zdánlivě fungovat , bude se protáčet opásání , které má zabírat na unašeč . Ale tam bude prokluzovat . Špatná guma a špatný vnitřní povrch unašeče . Natažením pružiny to nespravíš . Je to jak s anténama , duchařina .

Napsal: 23 čer 2023, 15:39
od Mysteri
Trochu mimo: Či má kladka dobrý prítlak, som skúšaval vždy tak, že som na moment zastavil navíjaciu cievku a potom pustil. To šklbnutie pásky nesmelo počuť v reprodukcii.
Čo sa týka toho posunu pásky, to tu už bolo všetko opísané.

Napsal: 23 čer 2023, 16:14
od AdamVarga
To sa nastavuje trocha inak, respektive ja sa spolieham že Revox postup je správny a to by malo platiť všade, a to silomerom ťahať za osku kladky opacne od tónovej hriadeľe a pri špecifickom prítlačnom tlaku by to malo začať blbo viesť pásku a prešmikovať.

V podstate chytíš silomer potiahneš za tých niekolko g alebo kg o kladku a nastavuješ prítlak kým to prestane robiť voloviny.

Nastavenie prítlaku prítlacnej lladly je ovšem dost kokolomné a za mňa skoro neexistuje horší systém ako ohýbať plechy ala tesla B70.... Radšej by som kúpil nové pružiny zoradil ich od najslabšieho po najsilnejšiu a vkladal ich tam a skúšal čil to stačí