Stránka 1 z 1

Přípravek chelade na ošetření rzi

Napsal: 26 črc 2023, 21:12
od nicky
Znáte prosím někdo tento přípravek?
Na internetu je dobře hodnocen.

https://www.aci.cz/9900005-odrezovac-st ... 42931.html

Chci se zeptát, pokud bych jej použil na rezavá místa na autě (místa kde neudělám prstem díru samozřejmě.).
Potom bych nanesl kit, plnič vrchní barvu.

Nenarušila by se tim chemická reakce tohoto přípravku?
Jde mi o to abych rez spíše nerozšířil.

Napsal: 26 črc 2023, 22:46
od p32
Nevšimnul sis, že je to asi desetkrát dražší než naprosto funkční klasický Odrezol?

Napsal: 26 črc 2023, 22:59
od GeXeS
Těžko říct. Osobně neznám. Podle bezpečnostního listu tam jsou (podle očekávání) taniny a (2-methoxymethylethoxy)propanol jako rozpouštědlo/smáčedlo. Co tam dělá oxid křemičitý mi není jasné, ale tak OK. Naopak tam nevidím kyselinu fosforečnou, kterou bych tam čekal - ale ta se nemusí přidávat vždy, pokud má člověk dostatečně kyselý tanin (naopak když zůstane nezreagovaná, bude do budoucna škodit - to je případ toho klasického bezoplachového odrezovače za pár korun).
Cena je ale skutečně šílená...

Napsal: 27 črc 2023, 06:43
od petrfilipi
Tady je cena ještě šílenější.

Napsal: 27 črc 2023, 08:39
od Hill
To chela- v názvu ukazuje na chelataci, tedy doslova "uzavření do klepet".
To umí více sloučenin, navázat na sebe a stabilizovat kovy z jejich solí, drahé na přípravku bude asi to, že je bezoplachový, konzervující, a zřejmě i patentovaný.
Asi bude i účinnější, než Hammerite, ten zastavil korozi jen na povrchu, do hloubky nešel. Nějak ale nemůžu najít, jakým teplotám Chelade beze změn odolává, co provede třeba na brzdových bubnech a štítech v blízkosti, když se ohřejí, to Hammerite neměl rád, popraskal a loupal se. Třeba Chelade odolává po vytvrzení i vyšším teplotám.

Samotné odstranění rzi (i sloučenin jiných kovů) totiž zvládá daleko levnější chelaton 3, ale ten vyžaduje ponořit předmět do nejméně 8 - 10 % roztoku na několik hodin (nebo roztok na předmět podobně dlouho natírat, aby nezaschnul), a ještě tomu pomoci tvrdým štětcem nebo kartáčem. A na závěr vyžaduje oplach a konzervaci.
Ten chelaton jsem používal k vysrážení železitých solí z převařené a filtrované vodovodní kohoutkovice, stačilo 2 gramy rozpustit v pár deci vody, dolít do 10 litrů, první hodinu kanystrem několikrát zatřepat a nakonec nechat do druhého dne usadit. Při opatrném slévání nebylo třeba ani vodu filtrovat, šedý až nažloutlý sajrajt seděl na dně. Pak už se dala voda použít k namíchání lázní na barevné fotky, kterých se v litru dala zpracovat bez rozladění barev až dvojnásobná plocha proti vodě pouze převařené a filtrované.

Napsal: 29 črc 2023, 20:39
od Sandal
Na shnilý auta byla vždy nejlepší Nová huť Klementa Gottwalda v Kunčicích :lol:
Podle mne stačí rez něčím pasivovat, a nevymejšlet kupovat takový lapáky na vejry, jako je ten za 1500 vočí. Když je na autě rezavý flek, příčina bývá skoro vždy na druhé straně plechu, který je třeba vyřezat, a nahradit novým, a zevnitř ošetřit nějakým voskem. Takhle jsem vyvařil a ošetřil prahy u sveho auta, a kupodivu to drží už 5 let. Do každeho prahu jsem vyblil jeden sprej za asi 200kč, a je od toho pokoj.