Stránka 1 z 2

Otazka pre servisakov-zistenie chyby?

Napsal: 28 led 2007, 13:37
od kondik
xxx

Napsal: 28 led 2007, 13:57
od ypsi
Asi v takychto pripadoch totalne mrtvych veci, ked nemas vacsinou ani tusenie preco to nejde, by nebolo od veci brat nejaku primeranu zalohu, mozno by si tym zabranil aj opravam od kadejakych spekulantov co najdu telku pri kontajneri a myslia ze to je "len poistka". Ale neviem, spotrebku neopravujem, tak len taka uvaha. Origos servisaci na to maju urcite rozne finty, len ci ich prezradia.. 8-)

Napsal: 28 led 2007, 14:22
od jano2
Brat ,ale primeranu,cenu.Viem,že za vymenu VN trafa si servis učtuje takmer 900 sk,za identyfikaciu chybi(vadny vertikal-pasik ces stred obrazovki)600 sk,sa mi zda dost hodne.Alebo nie?

Napsal: 28 led 2007, 14:23
od mi-ro
Občanský zákoník hovoří jasně, při převzetí do opravy se servis-opravář dohodne se zákazníkem na odhadní ceně za opravu. Ta se uvede do zakázkového listu a OBA ho podepíšete na souhlas. Pokud zjistíš že cena opravy bude více jak o 20% vyšší než smluvní, musíš prokazatelně požádat majitele o souhlas. Pokud nesouhlasí, vyúčtuješ mu všechny náklady spojené se zjištěním závady, demontáží a administrací a přístroj vrátíš neopravený. Totéž můžeš udělat pokud je nedostupný ND nebo např. servisní dokumentace. POZOR-z vlastní zkušenosti stojí za úvahu vybírat předem zálohu protože jakmile sdělíš do telefonu zákazníkovi že přístroj nelze opravit a zaplatí třeba 200,-- v životě ho neuvidíš a navíc přístroj musíš 6 měsíců skladovat a pak ho musíš nechat na vlastní náklady zlikvidovat. Já to dělám tak že zákazníkovi do telefonu sdělím že to má hotový, ať se staví a podrobnosti nesděluji.

Napsal: 28 led 2007, 14:23
od Crifodo
záleží na obchodní politice, buď bude cena za diagnostiku uvedená v ceníku a zákazník ji vezme na vědomí před předáním zakázky, nebo se o hodnotě práce za zjištění závady nebudeš bavit a budeš to dělat "navíc". Pro určitou část těch nejlevnějších zákazníků tak budeš sympatický, ale to je tak všechno.
Osobně jsem pro jasné stanovení pravidel, protože to nejmíň deformuje cenu práce. Diagnóza je u oprav mnohdy ten nejnáročnější a nejvíc kvalifikovaný úkon. Vyměnit spálený tranzitor, když na něj ukážeš, už umí i cvičený orangutan.
Proto se mi taky nelíbí, když někde vidím "Rozvoz pizzy zdarma". Ve skutečnosti to znamená, že na rozvoz přispěju já, když si dám pizzu v pizzerii. Na dotace z vesmíru v tomhle případě nevěřím.

Napsal: 28 led 2007, 14:25
od DiGiCo
Nejsem servisák, ale mám pocit, že vzhledem k poměru cen nových výrobků a náhradních dílů na ně, začínají být případy, kdy zákazník odmítne opravu, čím dál častější. Jenomže k tomu, aby servisák došel k nějakému závěru (například diagnostikoval to vadné trafo), musí nad přístrojem strávit nějaký čas a musí použít řadu ne právě levných přístrojů, které mu v diagnostice pomohou. Z toho důvodu mi přijde logické naúčtovat zákazníkovi přiměřenou částku za diagnostiku.

Zjíštění

Napsal: 28 led 2007, 14:41
od kozoka
Tak jako je Paušál B u záručních opravách ta i my máme zanedbatelný storno poplatek. Samozřejmě bereme zálohu, souhlasím z kolegou, protože pokud se zavolá že výrobek je neopravitelný tak zak. už neuvidíme. Zadarmo to dělat nemůžem, pozáručních oprav je čim dál mín a kolikrát se musí smlouvat. Samozřejmě pokud příjde stará důchodkyně se starým tranzistorákem nebo C110 tak jí přístroj opravíme za slušný peníz v opačném případě žádný poplatek neplatí.

Napsal: 28 led 2007, 14:48
od kondik
xxx

Napsal: 28 led 2007, 16:23
od mi-ro
Čistě teoreticky, co když ti budou chodit celý měsíc jen zákazníci kteří nakonec opravu chtít nebudou? Z čeho uhradíš sociálku, zdr. pojištění, nájem, elektřinu, opr. lístek(5,-) a ještě zaplatíš za likvidaci. Jde vždycky o kompromis a rozumnou cenu, myslím že 100,- až 200,- jsou reálný peníze ale 600,- bych si taky za neopravenej přístroj neřek. Taky musíš brát v úvahu že vyměníš VN trafo a teprve pak zjistíš že to vzalo sebou i u PC nebo je vadná obrazárna--a co pak?

Napsal: 28 led 2007, 17:20
od kondik
xxx

Napsal: 28 led 2007, 18:17
od HiGhLaNdEr
Dáváme na všechny televizory přijmuté do opravy 200Kč za zjištění závady.
Buď to zákazník chápe, že je s tim práce a nebo ho pošleme do řiti.
Frajer je totiž schopen to přinest když mu řekneš že je vadné trafo tak si to odnese ke konkurenci a ještě jim řekne co s tim je. Nebo si to trafo u konkurence objedná a nechá to spravit nějakýho kamaráda kterej tomu trochu rozumí a umí pájet.

zaruka

Napsal: 28 led 2007, 19:02
od kozoka
A ještě jedna věc z praxe, v záruce si lidi stěžují na všecko možné, kolikrát mam chut je nekam poslat, ale pozáruce příjdou až už je zle, nejde vubec

RE:

Napsal: 28 led 2007, 22:02
od durkovic
Hovorilo sa tu ze stre video -poctive video a ze ho nevihodit.Mam jedno JVC bolo v servise a povedali mi ze je tam vadný IO M50965-613SP nejaky eprom microcomputer a IO TA8400P Motor driver.Tak a teraz je otazka ci dat video do opravy znovu nechat si objednat tie IO za mastne bubaky a este zaplatit za opravu(aj tak video uz ma odbehaných 20 rokov)alebo ho chitit a smarit do bedne.

Napsal: 28 led 2007, 22:08
od kondik
xxx

re:

Napsal: 29 led 2007, 15:04
od durkovic
Servisak mal pravdu su oby dva vadne su na polovicu prasknute.Som bol zvedavý ci to nie je nejaky blabol tak som to doma este raz rozkuchal.A mal pravdu.
Oby dva IO su na module MOTOR-CONTROL