Stránka 1 z 1

Problém s kontrolkou dobíjení-Felicia 1,3

Napsal: 24 úno 2007, 16:47
od agnus
Kdo pomůže s problémem -Felicia 1,3? Kontrolka alternátoru po nastartování stále svítí a její jas se zvyšuje s přibývajícími otáčkami motoru. Po nastartování je na baterii cca 13,5V, po zapnutí světel a topení cca 12,5V. Po přidání plynu stoupne napětí přes 13V. Regulátor je nový a zdá se v pořádku, diody proměřen. V této souvislosti bych se chtěl také zeptat, jaký je přijatelný maximální pokles napětí po zapnutí světel a další zátěže, na jakou minimální hodnotu může klesnout, aby systém dobíjel. Baterie byla před měřením sice nabitá, je však pravda, že svá nejlepší léta má již za sebou...

Napsal: 24 úno 2007, 17:50
od jano2
Možu to byt diody v alternatore,tie tri čo z nich ide vzorek na regulator.

Napsal: 24 úno 2007, 18:50
od Dikobraz
Řekl bych že ta baterka bude hyn , podle mně by i pří plné zátěži (světla , topení atd.) a spuštěném motoru s vyšším volnoběhem nemělo napětí v palubní síti klesnout pod 13,5 až 13,8V.

Napsal: 24 úno 2007, 18:57
od DELONG
Ja zvyknem rozobrať alternátor a premerať každú jednu diodu ohmetrom.Ďalej premerať stator alternátora može byť stred vynutia odpojený v horšom prípade medzizávitový skrat ale ten sa dá ťažko zmerať ohmetrom.Najlepšie je dobíjanie zmerať osciloskopom ale to málokdo má možnosť preto ostáva len tá druhá možnosť s rozobratím.Pri 3000 ot /min má alernátor 14V a napetie klesá úmerne zaťaženiu spotrebičom ale aj pri takejto baterke by to nemalo klesnúť pod 12.5V.A posledná možnosť može byť skrat vedenia na kostru odalternatora na kontrolku dobíjania.Ale u Feldy sa to stáva iba pri neodborných demontážach.

Napsal: 24 úno 2007, 19:20
od jano2
Mal som pripad ,že slabo dobijalo a stačilo našpanovat hnaci remen

Problém s kontrolkou dobíjení-Felicia 1,3

Napsal: 26 úno 2007, 21:06
od vaclavka
Měl jsem podobný problém u Fiata 126. Závada byla v proražené pomocné diodě v alternátoru. Po náhradě jinou, náhodně vybranou (kvůli umístění ve stísněném prostoru tvarově a velikostně stejnou), bylo po problemu.

Napsal: 27 úno 2007, 06:58
od jano2
Tie tri diody,na vzorek pre regulator su na 1A.

Napsal: 27 úno 2007, 21:26
od Elko
Skontroluj aj všetky svorky či nie sú zaoxidované alebo zle nalisované,
tak isto aj všetky prepojky na kostry medzi motorom a karosériou.