regulator zhaveni
Moderátor: Moderátoři
regulator zhaveni
Zdrawim, nemate nekdo nahodou nejake schema regulatoru zhaveni? Potreboval bych to pro traktor. Odesel me odporovy hlidac zhaveni a nemuzu nikde sehnat jinej. Takze bych tam dal regulator. Predem dekuji
Re: regulator zhaveni
Myslíš tím onu spirálku z odporového drátu, která je zapojena do serie se žhavením a svým rozžhavením dává řidiči info o nažhavení? Pokud ano, tak to lze nejjednodušeji řešit jejím vyřazením ze žhavícího okruhu a žhavení provádět odhadem doby žhavení (bez signalizace). Mnohaletá zkušenost.Lebedik píše:...Odesel me odporovy hlidac zhaveni a nemuzu nikde sehnat jinej...
U autovejch relátek je ale potřeba signál z čidla chladicí kapaliny.Podle teploty chlad. kapaliny se pak řídí doba žhavení.jave píše:Nemám zkušenosti s traktorem, ale na vrakovišti se nechá originál žhavící relé koupit za babku a to bych tam zkusil dát, pokud je tedy princip stejný jako u osobáku.
To by se ti ale asi nehodilo protože autový svíčky jsou rychlejc nažhavený než u traktoru.Jestli to máš na Zetor 25,jako že asi jo.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
To by jsi se asi užhavil. Většinou to chodí na čas. To řídící relé si hlídá napětí, proud žhavením a dobu. (dostalo se mi do ruk jakýsi žhavící relé z neznámýho dieselu)Sandal píše:U autovejch relátek je ale potřeba signál z čidla chladicí kapaliny.Podle teploty chlad. kapaliny se pak řídí doba žhavení.jave píše:Nemám zkušenosti s traktorem, ale na vrakovišti se nechá originál žhavící relé koupit za babku a to bych tam zkusil dát, pokud je tedy princip stejný jako u osobáku.
To by se ti ale asi nehodilo protože autový svíčky jsou rychlejc nažhavený než u traktoru.Jestli to máš na Zetor 25,jako že asi jo.
A když už jsme u toho téma, mě u feldy 1,9D odešly 3 ze 4 žh. svíček do roka (20 000) km. Nikdo mi nedokázal vysvětlit jak je to možný. Prý vydrží cca 100 000 a byly to BOSCH. Relé resp řídící jednotka myslím proud nehlídá a je mu fuk kolik si to bere ale hlídá teplotu (možná vody nebo bloku motoru). Chystám se přidat kontrolku přímo ze svíček abych měl kontrolu protože žlutá kontrloka na palubce nesouhlasí se žhavením!
..to bude jen ňákej odpůrek
U feldy se teplota nehlida vubec. Vse je zalozeno jen a jen na casovem intervalu a proto ty zhavicky odchazeji. Mel jsem stejny problem, pak jsem dal merak na zhavicky a z hruzou zjistil, ze zhavi neustale. Koupil rele z opela a bylo po problemu. Opel take nehlida teplotu.mi-ro píše:A když už jsme u toho téma, mě u feldy 1,9D odešly 3 ze 4 žh. svíček do roka (20 000) km. Nikdo mi nedokázal vysvětlit jak je to možný. Prý vydrží cca 100 000 a byly to BOSCH. Relé resp řídící jednotka myslím proud nehlídá a je mu fuk kolik si to bere ale hlídá teplotu (možná vody nebo bloku motoru). Chystám se přidat kontrolku přímo ze svíček abych měl kontrolu protože žlutá kontrloka na palubce nesouhlasí se žhavením!
No já mám VW Golf 2 turbodiesel a tam mi to žhavilo podle teploty.Pak jsem to předělal.Jinak Felda taky žhaví podle teploty.Tam je problém že i ohřátej motor potřebuje trochu přižhavit poněvadž pak nechytne jak papír jako když se trochu přižhaví.A proto se do Feldy dieselu dáva čidlo chlad. kapaliny z Feldy 1.6 55kW.Pak žhaví i při ohřátém motoru.
Jinak skoro každej systém žhavení po zhasnutí kontrolky jestě i půl minuty dožhavuje kvůli lepšímu chodu motoru a kouři.
Jinak skoro každej systém žhavení po zhasnutí kontrolky jestě i půl minuty dožhavuje kvůli lepšímu chodu motoru a kouři.
Určitě teplotu hlídá, když je motor teplý, nežhaví. Dokonce je tam i nějak udělaný to nažhavení při otevření dveří. Několikrát se mi stalo že jsem nastoupil do studenýho auta, zapnul zapalování a bylo okamžitě nažhaveno ale systém jsem nepochopil. Funguje to jen při prvním otevření dveří?? a jen u řidiče? Nechápu a rád bych to vyřadil. Neví někdo jak?
..to bude jen ňákej odpůrek
1.Vím, jak to vyřadit. 2. Aktivace nastane ne při otevření, ale až při následném zavření dveří. 3.Je jedno, o jaké dveře jde, pokud mají tyto dveře dveřní spínač (ty dveřní spínače jsou paralelně). 4. Aktivace nastane jen při určité hodnotě odporu snímače teploty (někde bych asi vyhrabal hodnotu), odpovídající teplotě chladící kapaliny, potažmo teplotě motoru. Odpor vyhodnocuje a příslušný povel pro aktivaci vydává řídící jednotka.mi-ro píše:Určitě teplotu hlídá, když je motor teplý, nežhaví. Dokonce je tam i nějak udělaný to nažhavení při otevření dveří. Několikrát se mi stalo že jsem nastoupil do studenýho auta, zapnul zapalování a bylo okamžitě nažhaveno ale systém jsem nepochopil. Funguje to jen při prvním otevření dveří?? a jen u řidiče? Nechápu a rád bych to vyřadil. Neví někdo jak?