Osciloskop

Problémy s měřícími přístroji, detektory fyzikálních veličin, detektory kovů a další

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
xyxa
Příspěvky: 86
Registrován: 18 kvě 2006, 02:00
Bydliště: někde mezi Brnem a Prostějovem
Kontaktovat uživatele:

Osciloskop

#1 Příspěvek od xyxa »

Zdravím všechny zkušené někde na netu jsem sehnal jak si udělat z PC osciloskop mám tu i program ale nevím čím ho propojit někde zase na netu jsem sehnal jak měřit přes zvukovku taky tu mám návod chtěl bych váš názor na toto zapojení a ten program a jestli to vůbec k něčemu je??? jsem amatér tak bych prosím ještě potřeboval poradit co se z osciloskopem dá vůbec měřit a nebo nějakej odkaz kde se to naučit nebo co nejvíce se o tym dočíst díky za odpovědi.Ten program pošlu na E-mail.
Přílohy
Příklad bezpečného připojení měřeného obvodu k zvukové kartě.jpg
(10.42 KiB) Staženo 241 x

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#2 Příspěvek od MetalGod »

Víš, měření pomocí PC přes zvukovku není zrovna moc ideální.
Je to sice způsob, jak líp využít PC, ale má to dost záporů:
šum a zkreslení zvukárny, frekvenční závislost, dá se měřit jen v oblasti NF, v jednotkách až několika málo desítkách kHz, údajům, hlavně tvaru průběhu a napětí se nedá věřit, má to poměrně malou vstupní impedanci, což je velkej problém atd.
Jedinou výhodou je to, že to bejvá většinou zadarmo, ale můj názor je ten, že to je jenom hračka.
Tím pádem Ti vřele doporučuju koupit si starší oscilák a PC prográmkem, ikdyž slušně vypadajícím se vůbec nezabejvat.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
istrasil
Příspěvky: 71
Registrován: 30 črc 2005, 02:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od istrasil »