odpojovač aku v autě

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
misumi
Příspěvky: 153
Registrován: 14 říj 2006, 02:00

odpojovač aku v autě

#1 Příspěvek od misumi »

Jak jednoduše vyřešit,aby se zastavil motor,když vypnu odpojovač.Dochází k tomu,že alternátor neustále dává proud a vlastně mu odpojím zátěž.Na altíku samozřejmně vyskočí napětí až na 20V a zapalování maká dál.Protože zapalování je favorit tak se může stát,že těch 20V dlouho nesnese.Vím,že se vyrábějí odpolovače s vice kontakty,ale stojí asi 10krát více.Jde to vyřešit?

Uživatelský avatar
heldybeldy
Příspěvky: 488
Registrován: 25 dub 2005, 02:00
Bydliště: Spišská Belá

#2 Příspěvek od heldybeldy »

Ked chces zastavit motor, tak ho najprv zastav klucikom do polohy "vypnute", a potom vypni odpojovac aku. Ak mas naprazdno 20V, tak mas nieco s regulaciou.

Uživatelský avatar
souba
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2005, 01:00

Předmět

#3 Příspěvek od souba »

Proč to chceš řešit timto složitým způsobem ?
Na co Ti to bude když poběží motor a bude odpojený odpojovač ?
Možná,že dost dobře nechápu,ale nějak mi uniká smysl.
Naposledy upravil(a) souba dne 01 dub 2007, 07:37, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#4 Příspěvek od MetalGod »

Proč to vlastně odpojovat?
Vždyť je alternátor trvale připojenej na akumulátor, tzn. akumulátor je pro něj permanentní zátěží, přesněji řečeno když se snaží mít alternátor výstupní napětí vyšší, než napětí akumulátoru (alternátor má v sobě 3~ usměrňovač a je-li dobrej, tak si z akumulátoru nic nevezme), takže když je dobrej akumulátor a dobrý propojení alternátor<>akumulátor, tak se nemůže stát, že by na výstupu alternátoru vyskočilo napětí nad 16V i kdyby byl regulátor buzení alternátoru v horším stavu.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#5 Příspěvek od Hill »

Taky mi není jasné, k čemu je dobré přerušovat propojení alternátoru s akumulátorem.
Jestli to má být imobilizér, tak stačí přerušit napájení z akumulátoru k pojistkám.
Jestli to má zabránit vybíjení, tak máš někde závadu nebo už akumulátor dosloužil. Zjisti, co ti v autě trvale žere, závadu odstraň, případně vyměň aku.

Uživatelský avatar
jano2
Příspěvky: 1748
Registrován: 28 pro 2006, 01:00
Bydliště: Orava,sever

#6 Příspěvek od jano2 »

Alternator,ak je vporiadku regulator,NESMIE,davat viac ako 14,5V!!!!!!!

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#7 Příspěvek od Hill »

To je střední hodnota, těch 14,5V. Špičková může jít výše. No, a když zblbne regulátor, protože nemá připojenou baterku na výstupu, tak klidně těch 20V dá.

Uživatelský avatar
jano2
Příspěvky: 1748
Registrován: 28 pro 2006, 01:00
Bydliště: Orava,sever

#8 Příspěvek od jano2 »

Ked zblbne regulator a neni pripojena baterka,teda budenie napriamo,da až 65V!!!

Uživatelský avatar
heldybeldy
Příspěvky: 488
Registrován: 25 dub 2005, 02:00
Bydliště: Spišská Belá

#9 Příspěvek od heldybeldy »

Nemyslim, ze bez baterky by to malo vyskocit na viac ako 15V. aj ked tam baterka nieje, su tam vzdy pripojene nejake spotrebice (kontrolky, zapalovanie, palivomer atd.), ktore napatie stiahnu. Horsie to bude zo zvlnenim a nim sposobenou chybou merania.

Uživatelský avatar
misumi
Příspěvky: 153
Registrován: 14 říj 2006, 02:00

#10 Příspěvek od misumi »

Doplnění informací:Je to závodní speciál na STRKKROS.Pravidla vyžadují,odpojovač aku,který je pomocí lanka vyveden ven z vozu.Při haváriji/velmi časté/ kola nahoře,Pilot připoután a benzín teče,zatažením za ono lanko se musí motor zastavit.Tak to funguje v případě,že to nemá alterátor.Ale jé ho tam mít musím protože ventilátory berou 40A a běží stále.Děkuji za všechny nápady.

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#11 Příspěvek od MetalGod »

Netvrdím, že by to nešlo, jenom ty svoje dotazy trochu víc upřesni, jinak to vypadá, že nevíš, co vlastně chceš.
Dalo by se to udělat ze staršího startéru, teda jen z elektromagnetu a kontaktu, kterej ten elektromagnet ovládá- je to dimenzovaný na spínání velkýho proudu (nevím, jestli startuješ pomocí startéru, nebo jinak, např. roztlačením, nebo klikou), startér by to mělo v poho zvládnout.
Co se tejče benzínu, tak tu nádrž zajisti tak, aby Ti nemohla týct.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
souba
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2005, 01:00

Předmět

#12 Příspěvek od souba »

Jak je to řešeno s odojovačem s více kontakty ?
To musí mít nějaký zpožďovací obvod,aby baterii odpojil až po zastavení motoru.

Uživatelský avatar
misumi
Příspěvky: 153
Registrován: 14 říj 2006, 02:00

#13 Příspěvek od misumi »

Pravidla říkají:zatažením za lanko musí odpojit aku a zastavit motor.Jestli je odpojovač zapojen v + nebo- je jedno.Použitím vícekontaktového odpojovače se zároveň odpojí i zapalování a je to OK. Ale ta cena.

Uživatelský avatar
dolac
Příspěvky: 491
Registrován: 10 črc 2005, 02:00

#14 Příspěvek od dolac »

Pravdepodobne to nemaš zapojené dobre. Budenie alternátora je väčšinou riadene z regleru, ktorý je vlastne napätím riadený prúdový zdroj. V závislosti od napätia AKU mení budenie do ALT. Ty odpojíš bateriu, ktorá má cca 12V a regler sa snaži asi maximalne budiť ALT, lebo má na vstupe pomerne nízke napätie. Musíš asi odpojiť aj budenie ALT.

Uživatelský avatar
misumi
Příspěvky: 153
Registrován: 14 říj 2006, 02:00

#15 Příspěvek od misumi »

Dobře,ale na to už potřebuji druhý rozpínací kontakt,krerý nemám.Vím,že je potřeba zrušit buzení,nebo zapalování, ale jak.Napadla mi taková ptákovina:zapojit cívku rele přez odpojovač cca 6V a kontakty odepnout zapalování.Ale to nefunguje,protože když motor chcípá klesne U rele odskočí a celé se to opakuje ale nechcípne.

Odpovědět

Zpět na „Poradna“