odpojovač aku v autě
Moderátor: Moderátoři
odpojovač aku v autě
Jak jednoduše vyřešit,aby se zastavil motor,když vypnu odpojovač.Dochází k tomu,že alternátor neustále dává proud a vlastně mu odpojím zátěž.Na altíku samozřejmně vyskočí napětí až na 20V a zapalování maká dál.Protože zapalování je favorit tak se může stát,že těch 20V dlouho nesnese.Vím,že se vyrábějí odpolovače s vice kontakty,ale stojí asi 10krát více.Jde to vyřešit?
- heldybeldy
- Příspěvky: 488
- Registrován: 25 dub 2005, 02:00
- Bydliště: Spišská Belá
Proč to vlastně odpojovat?
Vždyť je alternátor trvale připojenej na akumulátor, tzn. akumulátor je pro něj permanentní zátěží, přesněji řečeno když se snaží mít alternátor výstupní napětí vyšší, než napětí akumulátoru (alternátor má v sobě 3~ usměrňovač a je-li dobrej, tak si z akumulátoru nic nevezme), takže když je dobrej akumulátor a dobrý propojení alternátor<>akumulátor, tak se nemůže stát, že by na výstupu alternátoru vyskočilo napětí nad 16V i kdyby byl regulátor buzení alternátoru v horším stavu.
Vždyť je alternátor trvale připojenej na akumulátor, tzn. akumulátor je pro něj permanentní zátěží, přesněji řečeno když se snaží mít alternátor výstupní napětí vyšší, než napětí akumulátoru (alternátor má v sobě 3~ usměrňovač a je-li dobrej, tak si z akumulátoru nic nevezme), takže když je dobrej akumulátor a dobrý propojení alternátor<>akumulátor, tak se nemůže stát, že by na výstupu alternátoru vyskočilo napětí nad 16V i kdyby byl regulátor buzení alternátoru v horším stavu.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Taky mi není jasné, k čemu je dobré přerušovat propojení alternátoru s akumulátorem.
Jestli to má být imobilizér, tak stačí přerušit napájení z akumulátoru k pojistkám.
Jestli to má zabránit vybíjení, tak máš někde závadu nebo už akumulátor dosloužil. Zjisti, co ti v autě trvale žere, závadu odstraň, případně vyměň aku.
Jestli to má být imobilizér, tak stačí přerušit napájení z akumulátoru k pojistkám.
Jestli to má zabránit vybíjení, tak máš někde závadu nebo už akumulátor dosloužil. Zjisti, co ti v autě trvale žere, závadu odstraň, případně vyměň aku.
- heldybeldy
- Příspěvky: 488
- Registrován: 25 dub 2005, 02:00
- Bydliště: Spišská Belá
Doplnění informací:Je to závodní speciál na STRKKROS.Pravidla vyžadují,odpojovač aku,který je pomocí lanka vyveden ven z vozu.Při haváriji/velmi časté/ kola nahoře,Pilot připoután a benzín teče,zatažením za ono lanko se musí motor zastavit.Tak to funguje v případě,že to nemá alterátor.Ale jé ho tam mít musím protože ventilátory berou 40A a běží stále.Děkuji za všechny nápady.
Netvrdím, že by to nešlo, jenom ty svoje dotazy trochu víc upřesni, jinak to vypadá, že nevíš, co vlastně chceš.
Dalo by se to udělat ze staršího startéru, teda jen z elektromagnetu a kontaktu, kterej ten elektromagnet ovládá- je to dimenzovaný na spínání velkýho proudu (nevím, jestli startuješ pomocí startéru, nebo jinak, např. roztlačením, nebo klikou), startér by to mělo v poho zvládnout.
Co se tejče benzínu, tak tu nádrž zajisti tak, aby Ti nemohla týct.
Dalo by se to udělat ze staršího startéru, teda jen z elektromagnetu a kontaktu, kterej ten elektromagnet ovládá- je to dimenzovaný na spínání velkýho proudu (nevím, jestli startuješ pomocí startéru, nebo jinak, např. roztlačením, nebo klikou), startér by to mělo v poho zvládnout.
Co se tejče benzínu, tak tu nádrž zajisti tak, aby Ti nemohla týct.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Pravdepodobne to nemaš zapojené dobre. Budenie alternátora je väčšinou riadene z regleru, ktorý je vlastne napätím riadený prúdový zdroj. V závislosti od napätia AKU mení budenie do ALT. Ty odpojíš bateriu, ktorá má cca 12V a regler sa snaži asi maximalne budiť ALT, lebo má na vstupe pomerne nízke napätie. Musíš asi odpojiť aj budenie ALT.
Dobře,ale na to už potřebuji druhý rozpínací kontakt,krerý nemám.Vím,že je potřeba zrušit buzení,nebo zapalování, ale jak.Napadla mi taková ptákovina:zapojit cívku rele přez odpojovač cca 6V a kontakty odepnout zapalování.Ale to nefunguje,protože když motor chcípá klesne U rele odskočí a celé se to opakuje ale nechcípne.