Stránka 1 z 1

Babetta 207, digitální tachometr

Napsal: 09 dub 2007, 14:12
od Nebster
Zdravím lidi, něvěděl by někdo jak by se dal udělat digitální tachometr na babetu 207? který snímá otáčky kola jako je to podobné u tachometru na kole.

Napsal: 09 dub 2007, 14:17
od Radimosso
Já bych si osobně koupil ten sám co na kolo, protože i ty se dávají i na motorky. Většinou je tam solidní rezerva v délce uchcovacích řemínků.
Už jsem to montoval i na větší mašinu, než je babeta.
Vše bylo OK :wink:

Napsal: 09 dub 2007, 14:20
od Nebster
To jsem taky už zkoušel, ale bohužel sem asi netrefil na správný kus, bo sem u něho nemohl nastavit velikost obvodu kola, takže to neukazovalo přesně

Napsal: 09 dub 2007, 14:23
od Radimosso
Ten tachoš neměl tu funkci? nastavení obvodu kola? ani průměru?

Napsal: 09 dub 2007, 14:27
od Nebster
Měl ale jenom přednastevené to je asi jenom pro 5 druhů velikostí.

Napsal: 09 dub 2007, 14:29
od Radimosso
No to je pak horší.
Jedině obětovat cca 200 a koupit další ( a ten starý prodej jako unikát v omezení uživatele :lol: )

Napsal: 09 dub 2007, 19:56
od EKKAR
Jj, a při nákupu si zkontrolovat, jestli má požadovanou funkci nastavení parametru uživatelsky, nebo nevhodně předprogramovanou... A když Ti prodavač odmítne otevřít balení a tachec předvést, radši se seber a jdi jinam...

Napsal: 09 dub 2007, 20:38
od MetalGod
Jo strejc si to udělal. Na Babetu namontoval tachometr na kolo, ale strašně se divil, že mu tam lítaj blbosti.
Na drát od snímače se mu krásně indukovalo rušení z indukčky.

Napsal: 10 dub 2007, 15:09
od Nebster
Já tedkom použivám jeden tachac na kole, a ten jde dobře nastvit, ale je zase bezdrátový přenos od snímače k tahači. Myslíte že se to bude nějak rušit ten signál??

Napsal: 10 dub 2007, 17:06
od EKKAR
Ještě hůř, než když je ten signál tahanej po drátě, na kole nahrozí možnost rušení blízkým zapalováním nebo jinými zdroji elmag. smogu, takže ani není brána v úvahu potřeba nějaké ochrany přenosu proti tomuto rušení nějakou formou digitální filtrace nebo podobně. Nejbližší zapalovací soustavy jsou normálně nejmíň metr (spíš dva) daleko a ještě k tomu pod krytem karosérie, a když jsou blíž (např. při kolizi...), na trošce rušení už v tom momentě asi mnoho nesejde...
Osobně bych použil celooplétaný dvojžilový kabel se stíněním připojeným přímo ke kostře onoho silostroje, samotné žíly pak použít jako přívody ke snímači, kterým bývá pouzdřený jazýčkový kontakt. Jestliže je čidlo tvořené Hallovou sondou mag. pole, bude potřeba ještě o 1 drát navíc pro napájení...