Stránka 1 z 2

tachograf

Napsal: 17 dub 2007, 20:58
od malinovka
Prosim vie niekto poradit ako natocit tachograf

Napsal: 18 dub 2007, 07:00
od Sandal
Zkus vrtačku.

Napsal: 18 dub 2007, 12:48
od jandu
A nemáš na mysli umele nakresliť kotúč na kamióne? Napíš otázku zrozumiteľnejšie.

Napsal: 02 kvě 2007, 21:20
od igis
presne to zaujima aj mna
jedná sa elektronicky tafograf kienzle a sem tam potrebujem dotocit par km
ale tak aby sa dala regulovat rychlost

Napsal: 02 kvě 2007, 21:42
od EKKAR
Někde na nápravě nebo na výstupu z převodovky je kotouč, který má na obvodu vyniklé zuby nebo drážky v povrchu - ty snímá magnetické čidlo, výstup jsou impulsy - vedou se do digitachografu a tam se úplně stejně jako v třeba cyklokomputeru zpracovávají algoritmem, ve kterém je jediná zadatelná proměnná - průměr nebo obvod kola, na kterém je snímán počet otáček. Někdy jsou ta čidla 2, stejně jako v PC-mouse pak vzájemným posunem výstupních pulsů určují směr otáčení.
Předpokládám, že sem-tam si chceš "ušetřit" pár litříků nafty, takže bys rád doplnil nějaké ujeté km navíc - prostě bys musel nasimulovat ty impulsy do vstupu a zároveň mít připojené napájecí napětí a zároveň mít aktivovaný vstup, informující elektroniku tachografu o spuštěném motoru, zařazeném rychlostním stupni, o - já ani nevím o čem všem, digitachografy jsou jako černé skříňky v letadlech, rozhodně není tak jednoduché je OJE*AT jako jejich mechanické předchůdce motorkem - dělníkem... A lze předpokládat, že výrobce vozidla nějaké tyto snahy ovlivnit měření určitým způsobem znesnadnil - minimálně nějakým způsobem plombování nebo elektronickou ochranou...

Napsal: 03 kvě 2007, 15:38
od igis
ahoj bavime sa tu o2 rozlicnych zariadeniach ja mam na mysli elektronicky tafograf a nie digitalny tafograf
elektronicky tafo. je podobny starim mechanickym akurad miesto lanka od prevodovky je na prevodovke snimač a kablami je spojeny
ode mi oto ci nema niekto skusenosti ake impulzy potrebuje aby pisal na kotuč

Napsal: 03 kvě 2007, 17:56
od EKKAR
Elektronický opravdu nemusí být digitální, ale i v případě POUZE elektronického dál platí TÉMĚŘ vše, co jsem napsal - kotouč, impulsy, vedení - teď je ta změna - ne algoritmus, ale obyčejný monostabilní klopák - každý impuls vybudí klopný obvod, který vygeneruje jednoznačně délkou určený puls - jejich četnost je určena jednoznačně rychlostí vozidla. Impulsy se zintegrují kondenzátorem a napětí na něm je úměrné četnosti impulsů - to se pak zobrazí buď ručkovým přístrojem, nebo digitálně, každopádně se zobrazí (po zesílení jednoduchým zesilovačem např. s OZ) pomocí výchylky pisátka na kotoučku. Impulsy mohou být i čítány jednoduchým čítačem, kde jsou po vydělení konstantou (počet pulsů na km) zaznamenány coby počítadlo ujetých km. Tak i tak - pro dotočení "nějakých km" budeš potřebovat ty impulsy s úrovní i kmitočtem, který produkuje onen snímač na nápravě nebo v převodovce.

Napsal: 03 kvě 2007, 19:07
od igis
cely princip je my jasny co nepoznam je uroven impulzov a kmitocet nerad by som ten tachograf odpalil

Napsal: 03 kvě 2007, 19:40
od EKKAR
Zkus tenkou ostrou jehlu, dobré jsou tenké injekční třeba z tzv. inzulínek (stříkačky na 2ml pro diabetiky na dávkování inzulínu), kterými propíchneš izolaci a zkus změřit nějakým multimetrem, co se hýbe v drátech vedoucích do tachografu. Určitě tam někde najdeš +12 nebo +24V (nevím jakou máš palubní instalaci), zem a nějaký ten signál - jsou 2 možnosti, buď bude TTL neboli 5V max, nebo bude v plném palubním napětí. Když zapneš měření frekvence, musí se měnit s rychlostí - tak si odměř ten kmitočet, třeba pro 50km/h a máš, co potřebuješ - bude to například 10Hz - POZOR, CUCÁM SI TU HODNOTU Z PALCE!!! - takže když pak do vstupu pustíš odpovídající úroveň a kmitočet (samozřejmě musíš mít zapnuté napájení) po dobu 1 hodiny, mělo by to přičíst 50km k už ujeté vzdálenosti a na kotoučku by měla být stabilní křivka po čáře označující 50km/h. Nemám ten budík ani v tušení, takže Ti líp neporadím - musel bych na to mít chvíli času a tyto věci si oměřit, abych mohl kvalifikovaněji navrhnout to ojebávadlo. Snad Ti to pomůže, i když být Tvým zaměstnavatelem, moc nadšený z té Tvé kutilské snahy nebudu...

Napsal: 06 kvě 2007, 13:08
od nekmil
Pokud se jedná o "Kienzle" tak je to prosté. U typu "VEEDER-ROOT" je to komplikovanější. Ale nevím jestli to tu mám zveřejňovat.

Napsal: 06 kvě 2007, 13:51
od nekmil
Pokud má někdo zájem o toto téma nechť se ozve na SZ.

Napsal: 06 kvě 2007, 14:35
od Raptor181
nekmil píše:Pokud se jedná o "Kienzle" tak je to prosté. U typu "VEEDER-ROOT" je to komplikovanìjší. Ale nevím jestli to tu mám zveøejòovat.
Nic tu nezverejnuj, nechaj to na SZ alebo mail.
Dikes... :wink:

Napsal: 06 kvě 2007, 14:53
od nekmil
to:Raptor181- pravda, mám z toho taky nějaké peníze :)
A někteří jedinci těchto " přístrojků" mohutně zneužívají :(

Napsal: 28 kvě 2007, 17:33
od igis
tak sa mi dostal jeden takyto generator do ruky ma to 5V na vystupe a asi 475Hz po pripojeni to toci 120 KM/h.ale ja by som potreboval regulovat 0-80km/h vnutri je stab.7805,ne555,+2ks R,2ks C

Napsal: 28 kvě 2007, 19:00
od EKKAR
Teď už Ti zbývá jen najít (GOOOOOOGLE...) schéma astabilního klopného obvodu s obvodem 555 s možností přeladění - jeden z těch 2 odporů musíš nahradit potenciometrem s podobnou hodnotou a s ním spojeným sériovým odporem s 1/4 jeho odporu a následným "štelungem" budeš moci posouvat frekvenci.
A teď minimální troška aplikované matematiky: Pokud cca 475Hz dává 120km/h, zaokrouhleně 480Hz=120km/h, pak 4Hz odpovídá 1km/h a pro 80km/h budeš potřebovat max. hodnotu vstupní frekvence asi tak 320Hz... Víc radši nebudu radit - pokud to opravdu potřebuješ, poradíš si sám, pokud ne, bylo by to zbytečné mlácení prázdné slámy...