potřebuji nějaký napětový buster

Poruchy, opravy, rady, návody (kromě návodů na UNLOCK !)

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
PCman
Příspěvky: 465
Registrován: 17 lis 2006, 01:00
Bydliště: Ostravsko

potřebuji nějaký napětový buster

#1 Příspěvek od PCman »

Mám autorádio Clarion s CD auto Š Favorit alternátor 70A batrie 55A.Problém je tento pokud poslouchám CD na vyšší hlasitost a mám rosvícené světla dojíždím do křižovatky na volnoběh (900 ot to už jsem přidal správně mají být okolo 800) sešlápnu brzdu zapnu blinkr jede ventilátor tak když příjde silný bas (třeba buben) tak natolik poklesne napětí že se rádio vypne a hned naběhne dále a pokračuje dále dokud nepřijde další úder do bycích takže to vlastně nehraje jen přerušovaně a pomůže jen ubrat hlasitost nebo přidat plyn aspoň na 1500ot což je celkem na nic.Nešlo by to vyřešit nějakým udělátkem co by drželo napětí tak aby nevznikaly takové poklesy?Ještě jsem zapoměl rádio je připojeno přímo na baterii dvoulinkou o pruřezu 2mm dobýjení je v pořádku.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Skalní TUNIČ by Ti vyhuboval, proč ještě nemáš namontovaný aspoň JEDNOFARADOVÝ CAPACITOR nejmíň za 2 tisíce Kč, já Ti poradím lacinější řešení - tu 2mm dvoulinku hoď za nejbližším okoloprobíhajícím Alíkem a jako + přívod dej Cu licnu minimálně 10mm2 (milimetrů čtverečních!!!) - používá se běžně jako startovací kabel nebo jako silový přívod ke startérům. Baterka 55Ah by to měla v poho zvládnout. Nezapomeň na dobré svorky a očištěné dotykové plochy jak v přívodu +, tak kostry. Baterkou ani dobíjením to není, máš obrovský úbytek napětí na té mizerné dvoulince a na přechodových odporech - proto Ti rádio koktá...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PCman
Příspěvky: 465
Registrován: 17 lis 2006, 01:00
Bydliště: Ostravsko

#3 Příspěvek od PCman »

No nevím jak takový kabel dostanu do ISO konektoru,co jsem se tak díval tak po úpravě konektoru bych tam dostal maximálně 4mm2.Na ten kapacitor už jsem se taky díval ale nevím jestli by se stíhal tak rychle dobýjet kdybych poslouchal nějaký rychlý house.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#4 Příspěvek od Crifodo »

Místo tunič se někdy používá označení tuzer. :lol:
Kondenzátor tam funguje jako integrátor nárazových odběrů a je fakt, že když už nemá co integrovat (house moc dlouho a nahlas), tak hladina U stejně klesne pod mez kdy se rádio vypíná. Takže ta palubní síť by měla mít fakt minimální úbytek. Nemusíš tahat to lano až do rádia, posledních 20 cm "normálním" průřezem už ti voltový úbytek neudělá. 2mm2 by taky měly stačit, máš tam spíš přechoďáky na svorkách nebo konektorech nebo je aku už v hajzlu.
Osobně vidím snahu přesunout audio aparaturu s takovým "posláním" do auta spíš jako určitou úchylku :wink:

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#5 Příspěvek od EKKAR »

Na nejmenovaném podobně zaměřeném fóru jsem uváděl spolu s odkazem na vysvětlení pojmu sinusový, trvalý a špičkový výkon i článek p. Pavla Dudka z Konstrukční přílohy Amatérského Rádia 1990, kde autor konstatuje nad zmínkou o autozesu 2 x 900W cosi o postpubertálních adolescentech, pokoušejících se v autě nasimulovat Armagedonskou bitvu na konci světa...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PCman
Příspěvky: 465
Registrován: 17 lis 2006, 01:00
Bydliště: Ostravsko

#6 Příspěvek od PCman »

Asi si nerozumíme nejsem pubertální uchylák tento jev se projeví i když si pustím Dire Strait-Private investigations(je tam pškný kopák) nebo něco od Floydu(ten house bylo jen jako příklad že tam bych prohrával asi nejvíce)mám jen to rádio a na zadních kanálech mám v platu TVM 4OHM na kanál po 1 ks pruměr je kolem 225mm teď opravdu nevím.takžr žádná diskotéka jen chci v tom kraválu(favorit) mít nějakou dynamiku a basy.Ale našel jsem borce co tyto rádia prodával a říkal mi že to je nějaká špatná konstrukce že tohle to dělají všechny tyhlety clariony stejného typu i když jsou na repro 13cm v předních dveřích.Proto se ptám jestli nejde udělat nějaký stabilizátor s buferem jen pro napájení toho rádia

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#7 Příspěvek od EKKAR »

Jak Crifodo, tak já jsme Ti tady popsali chování elektrické instalace auta při větších odběrech proudu. Vykašli se na buffer, udělej spoj s minimálním přechodovým odporem, to znamená co nejkratší s co největším reálně použitelným průřezem vodiče a na co nejlépe očištěných kontaktních plochách. A zapomeň na stabilizátor - autosíť je sama o sobě dost dobrým stabilizátorem na to, aby třeba u autozesilovače přestal mít význam údaj o špičkovém výkonu nebo některými levnými výrobci velmi "oblíbený" parametr PMPO. Ve výsledku proinvestuješ daleko míň peněz, míň složité práce a ještě budeš mít mnohem kvalitnější reprodukci, než kdyby ses spokoušel znovu objevovat Ameriku nějakým supersložitým zdrojem se stabilizací. To Ti ještě nikdo neřek, že správný výkonový zes žádnou stabilizaci v napájení nemá...?
Jo, a to přirovnání nevztahuj na sebe, to byla citace vztažená k tomu 900W konci... Tebe se týká jen to, že chceš jedním randálem přehlušovat druhý - muzikou vnitřní hluk Fáva - věř mi, vím o čem je řeč, nejrůznějšími škodovkami jezdím od dětství, jako řidič pak víc než 20 let...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od ZdenekHQ »

Na druhou stranu měnič na 14-15V není zas tak velkej problém, i když i on bude potřebovat pořádnou kapacitu na vstupu i výstupu.
Já bych na napájecí svorky zesilovače dal malou žárovku. Pokud by se jas měnil při vybuzení, je chyba v instalaci, pokud bude svítit trvale, poněkud pohasne při větším odběru v palubní síti (pak navíc změřit napětí), tak je to autoradio skutečně aušus a nevím, jestli není lepší ho rovnou vyměnit, popř. reklamovat.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
PCman
Příspěvky: 465
Registrován: 17 lis 2006, 01:00
Bydliště: Ostravsko

#9 Příspěvek od PCman »

Právě že při větší hlasitosti pohásíná i podsvícení LCD bliká jako indikátor vybuzení

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od ZdenekHQ »

To skutečně není normální stav. Vezmi 60W žárovku do reflektoru, připoj ji místo napájení autoradia a změř napětí na žárovce a na akumulátoru. Jak tam nebude skoro stejný napětí, musíš hledat chybu v instalaci.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#11 Příspěvek od Crifodo »

máš tam přechoďák na kontaktech, to říkám.
Ještě je teoretická možnost, že to rádio kmitá někde nad akustickým pásmem, v tom případě viz radu výše: vymontovat a otřískat prodejci o lebku.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od ZdenekHQ »

Je to tak, ten úbytek napětí může vznikat i uvnitř přístroje - už jenom proto, že to "údajně dělají všechny".
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
nikdo
Příspěvky: 19
Registrován: 18 úno 2007, 01:00

radio....

#13 Příspěvek od nikdo »

myslim ze bude problem v radiu.....mam v golfu 3 radio kenwood,4x50 w mosfet..zapojenej na origo pripojeni radia a bez obtiží utáhne 100 w blaupunkty ve dverich.jako pomocníka na basy mám v kufru zesilovač crunch 2x250 w a subvofer,malej 750 watovej blaupunkt,přívod tahanej 6mm kabelem a hraje to bez problemu......
anebo bych se podival na pripojeni radia pripadne natahnout kabel primo od baterky s pouzitim kvalitnich kabelu a spojek a hlavne řádně ukostřit.
obcas jsem pomahal znamymu na firme montovat hudbu do aut a s cim se clovek nesetkal u amaterskych zapojeni......radio ukostreny pres antenu....napajeni napichle na prvni plusovej drat ktery nasli (dverni kontakt)
no clovek se nekdy až divil...

jo a dobyjeni se píše s mekkým dlouhým i....jen tak na okraj :-)

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#14 Příspěvek od Hill »

No a co? Přece 100W reproduktory utáhne i 1W zesilovač. Jen do nich nezvládne rozumně dát víc, než ten 1W.
Těch 100W je jen jeden z údajů charakterizujících výdrž reproduktoru. Tedy to, co si nechá maximálně líbit. Sám o sobě také neříká nic o tom, za jakých podmínek byl měřený, jestli je tedy vydrží trvale, nebo je to výkon RMS, hudební, šumový, snad jediný, který bych u Blaupunktů nečekal, je P.M.P.O.
Obráceně by to bylo horší - z 1W reproduktorku se při pokusu naprat do něj podstatně víc jen lehce začoudí, případně se napřed utrhne kmitačka od membrány.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#15 Příspěvek od Crifodo »

"malej 750 watovej blaupunkt"

kdyby ti zahrálo v prostoru auta poctivých 750W z repráku s poctivou účinností, tak ti vyleze tenký střevo nosem nebo ušima.

Nehledě na to, že bys musel zhasnout světla :lol:

Odpovědět

Zpět na „Autorádia“