Regulátor dobíjení Jawa
Moderátor: Moderátoři
Regulátor dobíjení Jawa
Zdravím.
Chtěl bych vyměnit původní mechanické regulační relé u jawa 250 (+ na kostře) za elektronický regulátor dobíjení. Z toho, co jsem našel vypadá nejlépe tohle: http://elweb.cz/clanky.php?clanek=90
Potom ještě tohle: http://motozelvy.ic.cz/tuning/regdynamo.doc (tady je zřejmě špatně zakreslené připojení dynama a baterky)
Zapojení a funkce originálního mechanického relé je tady: http://www.jawamania.info/technika/deta ... ?techid=18
Zajímalo by mě, jaký máte názor na tyto zmíněné zapojení a nebo víte o něčem lepším.
Chtěl bych vyměnit původní mechanické regulační relé u jawa 250 (+ na kostře) za elektronický regulátor dobíjení. Z toho, co jsem našel vypadá nejlépe tohle: http://elweb.cz/clanky.php?clanek=90
Potom ještě tohle: http://motozelvy.ic.cz/tuning/regdynamo.doc (tady je zřejmě špatně zakreslené připojení dynama a baterky)
Zapojení a funkce originálního mechanického relé je tady: http://www.jawamania.info/technika/deta ... ?techid=18
Zajímalo by mě, jaký máte názor na tyto zmíněné zapojení a nebo víte o něčem lepším.
Tak tohle číslo bohužel nemám. Mohl bys to dát na upload nebo poslat na salzvo@seznam.cz ?
foto je dost biedne,
- Přílohy
-
- Picture 267.jpg
- (107.83 KiB) Staženo 3987 x
Malo toho viem,radšej sa spytam.
U dynama se podívej, jestli máš jeden pól spojený s kostrou, dá se to snadno přehodit. Taky ho musíš přepólovat, aby mělo minus na kostře.
Jako výkonovou diodu, která nahrazuje zpětný spínač dej schottka KYW31/150. Je pak na ní menší ztráta. I tak musí být na solidním chladiči. Pozor na to, že KYW mají obrácené pouzdro.
U tranzistorů udělej kratší vývody a dej pod ně podložky, jinak by se mohly vývody snadno uklepat.
Jako výkonovou diodu, která nahrazuje zpětný spínač dej schottka KYW31/150. Je pak na ní menší ztráta. I tak musí být na solidním chladiči. Pozor na to, že KYW mají obrácené pouzdro.
U tranzistorů udělej kratší vývody a dej pod ně podložky, jinak by se mohly vývody snadno uklepat.
Regulátor A3/80
Zdravím,
mohl bych poprosit o upload toho èlánku z A3/80 na regulátor 6V?
michal.andrysik@tiscali.cz
Na tom obrázku výše je jen schéma a pokec chybí. Díky.
Zrovna toto amáro nemám...
mohl bych poprosit o upload toho èlánku z A3/80 na regulátor 6V?
michal.andrysik@tiscali.cz
Na tom obrázku výše je jen schéma a pokec chybí. Díky.
Zrovna toto amáro nemám...
chtěl bych se zeptat, jestli jste někdo neměřili napětí na dynamu, když zapojím budící vinutí paralelně ke statoru a nakopnu motor? syn má udělanou krosku s čz175 a jako zapalování má aku 12V, kterou musí asi po hodině jízdy nabít doma v garáži. jde mi o to, jestli by si dynamo (6V) nedokázalo pár ampér na dobíjení aku vyrobit samo. nemám to kde vyzkoušet, nemáme uhlíky.
- Přílohy
-
- obr.jpg
- (10.64 KiB) Staženo 273 x
Naposledy upravil(a) E8723 dne 12 led 2012, 13:27, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 2838
- Registrován: 20 pro 2006, 01:00
- Bydliště: Poličské krystalinikum
- Kontaktovat uživatele:
breta1: TL431 bych tam osobně nedával, zenerka nebo několik diod je rozhodně spolehlivější možnost (a menší přesnost nevadí).
E8: dynamo 6V/45W bez problémů zvládá dobíjení 12V akumulátoru (dynamo pak dává 90W a pokud se i vhodně omezí proud statorem, tak nehrozí přetěžování), stačí jen udělat 12V regulaci.
Tak jak to máš na obrázku to určitě nezapojovat - jednak by byl přetížen stator nadproudem a taky by dynamo brzo tu baterku "vyvařilo".
E8: dynamo 6V/45W bez problémů zvládá dobíjení 12V akumulátoru (dynamo pak dává 90W a pokud se i vhodně omezí proud statorem, tak nehrozí přetěžování), stačí jen udělat 12V regulaci.
Tak jak to máš na obrázku to určitě nezapojovat - jednak by byl přetížen stator nadproudem a taky by dynamo brzo tu baterku "vyvařilo".