Stránka 1 z 3

tyristorový zapalováni na 6V pro motocykly jawa

Napsal: 17 čer 2007, 00:03
od jefo250Tyris
èau lidi prosím vás nemáte nìkdo doma schéma nebo návod na výrobu tyristorovýho zapalováni na 6V pro motocykle Jawa ?jedná se o dvouválec èili to budou dvì schéma nebo jedno spoleèné. ještì pøihodím par údajù napájecí napìtí: 6-7,5Vù
odbìr cívek v klidu pøi Ucc 6V: 3,5A ,za chodu motoru : 0,8A. jedná se my o odlehèení kladívka/ek,spolehlivìjší chod motoru,lepší silnìjší jiskra.mìl sem podobnemì nevyhovuje, kostra je tvoøena záporným polem baterie/dynama.. dík :roll: :?

Napsal: 17 čer 2007, 08:51
od Radix
Udělej si tranzistorové se dvěma tranzistory. Kladívko je v bázi PNP a ten spíná nějaký VN. Já jsem měl KU608. Je to jednoduché a spolehlivé. Na dvouválec potřebuješ dvě. Dají se přidělat přímo na zapalovací cívky.

Napsal: 17 čer 2007, 11:02
od Hurvo

Napsal: 17 čer 2007, 13:13
od jefo250
Radix píše:Udělej si tranzistorové se dvěma tranzistory. Kladívko je v bázi PNP a ten spíná nějaký VN. Já jsem měl KU608. Je to jednoduché a spolehlivé. Na dvouválec potřebuješ dvě. Dají se přidělat přímo na zapalovací cívky.
maš to cschéma někde doma prosímtě.? ja měl tranzistora ale tam bylo nutní mít na kostře + pol bylo to dělane pomoci BU508 ..

Napsal: 17 čer 2007, 14:49
od Radix
Schéma mám, kam to chceš poslat?

Napsal: 17 čer 2007, 17:19
od kondor
To RADIX :
Pokud můžu poprosit,mohl by jsi mi ho taky poslat??
kondor69@seznam.cz Díky moc

Napsal: 17 čer 2007, 23:51
od jefo250
RADIX. jefo250@azet.sk díkes moc :D :) :bordel:

Napsal: 18 čer 2007, 10:36
od breta1
Kdysi jsem rozebral a rozkleslil schema tyristorového zapalování z BABETY - bylo to zalité v krabiččce, budilo to zapalovací cívku 6V a schema zapojení bylo úplně jednoduché- tyristor, dioda, kondenzátor. Na magnetu se k tomu využívaly 2 vinutí, jedno budilo přímo řídící elektrodu tyristoru, druhé přes diodu nabíjelo kond a ten se tyristorem připínal k cívce. To schema bych určitě někde vyhrabal.

Napsal: 18 čer 2007, 12:00
od Radix
To bude asi podobné zapojení, jako na Jawu 50, které vyšlo v příloze AR 74, str. 31.

Napsal: 18 čer 2007, 12:41
od jefo250
Čau Radixi moc krat díky za chema hele tam si použil tranzistory KU605 no s těma je prbolěm mužu je nahradit KD605 pač tych mám doma hafo..nebo něco novějšího. dík..

Napsal: 18 čer 2007, 13:13
od Radix
Já jsem tam použil KU608, KU605 by taky mohl stačit.
KD605 tam dát nemůžeš, jsou jen na 40 V. Musí to být tranzistor na vyšší napětí, alespoň 250 V.

Napsal: 18 čer 2007, 13:45
od jano2
Radix píše:Schéma mám, kam to chceš poslat?
Možem poprosit o schema?Dakujem!

Napsal: 18 čer 2007, 13:56
od Radix
Poslal jsem to, ale nezobrazilo se mně to v odeslané poště. Když tak se přihlaš znova.

Napsal: 18 čer 2007, 15:32
od yakl
Ak sa jedná o motocykel s dynamom a mechanickým regulátorom napätia, tak nie je problém prebudiť dynamo na inú polaritu a tak využiť napríklad tú ponúkanú schému pre elektriku so spoločným plus pólom. Robí sa to tak, že pripojíme akumulátor tak, ako potrebujeme zapneme zapaľovanie a na okamih stlačíme kotvičku regulátora mechanicky - prstom. Od tejto doby je dynamo nabudené tak, ako bol v okamihu stlačenia pripojený akumulátor!! Pozor však na iné, už použité zariadenia v palubnej sieti, či ich neohrozí opačná polarita!!

Napsal: 18 čer 2007, 15:51
od jano2
Radix píše:Poslal jsem to, ale nezobrazilo se mně to v odeslané poště. Když tak se přihlaš znova.
Došlo vporiadku,mockrat dakujem!!!