Automatic. pridavani plynu na aute?

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Návštěvník

Automatic. pridavani plynu na aute?

#1 Příspěvek od Návštěvník »

Zdravim,
nevi nekdo , jak by se na aute dalo vyresit (asi nejspis programove) automaticke pridavani plynu? Aby auto jelo treba v terenu samo co nejpomaleji (na minimum plynu), a v pripade potreby - pokud otacky klesnou pod nejakou nast. mez , si samo pridalo plyn (ale jen tolik aby v pohode jelo )... Dik za kazdou radu

Uživatelský avatar
taz
Příspěvky: 312
Registrován: 16 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava

#2 Příspěvek od taz »

To snad řeší tempomat.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#3 Příspěvek od Crifodo »

spolehlivé průmyslové servo+ ošetření logikou proti všem možným i nemožným poruchovým stavům, v amatérských podmínkách to nejspíš povede k hazardu kterým můžeš sebe i jiné krásně zabít. Je to náročný úkol i pro vývojové centrum automobilky.

Uživatelský avatar
heldybeldy
Příspěvky: 488
Registrován: 25 dub 2005, 02:00
Bydliště: Spišská Belá

#4 Příspěvek od heldybeldy »

Na elektrocentrale je odstredivy regulator, pri poklesu otacok cez pruzinu prida plyn.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#5 Příspěvek od rezis »

Snad kazde dnesni auto ma na volnobeh servo. Takze jes si schopno udrzet volnobeh pri ruznem zatizeni
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

Myslím, že "Anonymovi" se jedná o něco, čemu se ve starších autech říkalo RUČNÍ PLYN - prostě manuální nastavení základního volnoběhu, s kterým se dalo z palubní desky manipulovat a tím udržovat jakési minimální otáčky. Tempomat nefunguje u překopaných aut a asi by i těžko udržoval třeba rychlost 0,5km/h. Pravděpodobně tím chce vylepšit nějaký trialový speciál, aby mohl přibržďovat oběma nohama dělený brzdový pedál jako na traktoru a nemusel přitom držet nohou nějaké základní otáčky na motoru, aby mu to v "sekci" nezdechlo. Radím a) vykašlat se na elektroniku a vyvést paralelní lanko od plynového pedálu na ruční páčku podobnou té, kterou používaly bicykly Favorit k řazení převodů - takové ty hliníkové packy na dolní trubce rámu bez aretovaných poloh s vroubkovaným kolečkem jako dotahovací maticí na nastavení tuhosti nebo b) pokud máš auto s elektronickým pedálem plynu (= není žádný mechanický spoj mezi pedálem a motorem, na pedálu je zapouzdřený potenciometr, ze kterého si elektronika snímá pomocí SW vyhodnocení polohy pedálu) tak obyčejný několikanásobný přepínač - kolik drátů vede k potenciometru u pedálu, tolik jich musíš přepnout najednou na jiný, manuálně do určité polohy nastavitelný potenciometr, umístěný na palubovku - stupnici si už namaluj sám. Je dobré dodržet hodnotu odporu dráhy, i když ta by nemusela být až tak kritická, protože tyto poťáky jsou většinou zapojeny jako nezatížený napěťový dělič, na jeden jejich konec je zapojeno určité referenční napětí, poskytované ŘJ motoru, druhý konec je uzemněn a signálem je podíl tohoto napětí, snímaný jezdcem a vyhodnocený ŘJ motoru. Kontaktuj servis, kde dělají Tvoji značku, poradí Ti skutečné hodnoty a polaritu. Velmi důležitou činností u této záměny je kalibrace toho manuálního poťáku, a nějaká aretace, abys ho před přepnutím neměl nastavený na plný plyn, aby třeba vůbec nešel nastavit na víc, než (například) 30% maximálních otáček... V tomto případě elektronika zařídí zbytek, pokud je přídavný poťák stabilní a "nechrastí", udržuje nastavené otáčky poměrně přesně - můžeš se starat jen a jen o volant a brzdy...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Návštěvník

#7 Příspěvek od Návštěvník »

Neviem preco su vseobecne prispievatelia, a to nielen do tohoto fora, posadnuty myslienkou vzdy poskytnut co najmenej informacii. 1000 krat som uz na roznych forach videl ako ledva ledva vykokcu problem vytrhnuty z kontextu a velku namahu da prispievatelom vobec vydedukovat k comu to ma byt (co dotazujuci sa vie odzaciatku ale za krista nenapise spolu z otazkou) a podla toho poradit. Je to stare terenne auto, ma to byt nieco ako tempomat, je to traktor, ide to po rovnej ceste, po leste, lunochod... ma to el. plyn, automat, manual ??? pohana to bioreaktor na konsky hnoj, LPG, para???

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#8 Příspěvek od Hill »

Ono nejde o přispěvatele, ale o tazatele. Asi si představuje, že by prozradil moc, co kdyby mu ten jeho nápad někdo ukradl a dal si ho patentovat a homologovat...?
Navíc jsme na bastlírně elektroniků, ne motoristická poradna.
Automatické rozsvěcení světel - no prosím, hlavně, když původní ovládání zůstane funkční. Instalace autorádia, proč ne? Když se nezapomene na pojistky. Sice podle zákona se do vozidla smí montovat pouze zařízení k tomu účelu schválené, o čemž si můžeme myslet svoje, ale u výše uvedených se to tak důsledně nebere.
Naproti tomu zásahy do skupin vozidla s bezprostředním vlivem na bezpečnost (a tím tempomat bezesporu je, proto také se schvaluje zejména s ohledem na to, jak spolehlivě se odpojí v případech, kdy by jeho funkce mohla způsobit škody na životech, zdraví a majetku; jen si vzpomeňte na ten průšvih u Rencků, kolik jich upravovali, když se jeden, homologovaný, zbláznil a nešel vypnout). Zkrátka tady nemá nějaký bastl co dělat a my bychom se měli zdržet rad i v případě, že se na jasnou otázku nabízí jasná odpověď.

Mimochodem - opět jde o anonyma. Tentokrát je to jeho 14. příspěvek z IP 213.215.80.205 (janosku.imafex.sk), z této IP je tu registrován Jessy (22 příspěvků), na kterého mi ale způsob, jakým otázku položil, nějak nesedí. Ty minulé dotazy byly daleko jasnější. Tak nevím.

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“