ultrazvukový vysílaè a pøijímaè

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
dexx

ultrazvukový vysílaè a pøijímaè

#1 Příspěvek od dexx »

Dobrý den,
pøipravuji závod s netradièními disciplínami a na jednom stanovišti bych chtìl pøedávat morseovku pomocí nezvukových signálù. Bohužel jsem laik v oboru a proto bych kohokoli z vás, kdo o tom nìco víte a mùžete poradit, chtìl poprosit o radu, jak vysílat signál o vyšší frekvenci než je èlovìkem slyšitelná.

A také nìjaký pøístroj, který takový signál dokáže pøijmout.

Trochu jsem hledal na internetu a ultrazvukové mikrofony i receivery existují, bohužel jsem našel jen stránky v zahranièí a jìstì by to zøejmì bylo pro úèastníky cenovì nepøijatelné.

Velmi dìkuji za jakoukoli radu
David M.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#2 Příspěvek od Crifodo »

existuje dvojice ultrazvukových piezoměničů vysílač/přijímač, ale aby to mělo dosah který k něčemu bude, musel bys oba měniče umístit do ohniska parabolického zrcadla a dost přesně nasměrovat. Nebylo by přijatelnější použít světelný paprsek?

Uživatelský avatar
jasin
Příspěvky: 1440
Registrován: 22 úno 2005, 01:00
Bydliště: Kunratice u Prahy

kit

#3 Příspěvek od jasin »

Nejlépe bude, když si koupíš nějakou stavebnici, podívej se např na http://www.flajzar.cz/, ten má několik kitů pro přenos signálu, vf nebo infra.

Uživatelský avatar
dexx
Příspěvky: 11
Registrován: 24 črc 2007, 02:00
Bydliště: Praha, Brno

#4 Příspěvek od dexx »

Crifodo píše:existuje dvojice ultrazvukových piezoměničů vysílač/přijímač, ale aby to mělo dosah který k něčemu bude, musel bys oba měniče umístit do ohniska parabolického zrcadla a dost přesně nasměrovat. Nebylo by přijatelnější použít světelný paprsek?
světelný paprsek je na těchto závodech často používaná věc :)
Není to zrovna 1. ročník, takže jsem chtěl použít něco nového, co ještě nebylo.
Vzdálenost mi stačí řádově v metrech.