Stránka 1 z 2

Felicia ukazatel teploty

Napsal: 10 zář 2007, 21:53
od quintes
zdravim,
mam filcku rv 96, motor 1.3i bosch monotronic, palubovku z novsej feldy (koli otackomeru) jedine orig mam tachometer. vsetko funguje, len ukazatel teploty ma iny rozsah,pri zapnuti zapalovania vybehne na 90st c a v zohriatom stave ukazuje pred cervenym polom. skusal som dat odpor od snimaca teplty, ale akurat sa zmensil rozsah (cca od 70 do 90). je cidlo na motoroch mpi ine? da sa vymenit?

paradox je, ze ta palubovka bola predtym na favorite a tam ukazovalo teplotu dobre :lol:

Napsal: 11 zář 2007, 13:11
od Yan
Hodnota termistora pre Fabiu aj Feldu je medzi 2k až 2k7. Menovite NTC 2k2, ale origo majú z výroby nehorázny rozptyl. Rešili to tak, že na RJ motora sa vykoná adaptácia teplotného snímača. (Nebudem to popisovať, na to sú iné fóra, http://forum.skodahome.cz ) Ak sa mení snímač teploty, (chladiacej kvapaliny) motor (riadenie) sa adaptuje po pár dňoch (používania) aj sám (to z vlastnej skúsenosti). Analogicky: keďže sú snímače dvojvývodové a štvorvývodové, (tam sú dva termistory) sa musí adaptovať zrejme u štvorvývodového samostatne aj RJ palubovky, ktorá dostáva signál priamo z jedného z termistorov. U dvojvývodových dostáva palubovka signál o teplote po zbernici z RJ motora. Pokiaľ sa Vzťah snímač - merák sám neprispôsobí, robí sa to cez VAG.
Myslím, že popis Mono Motronic sa zháňa jednoduchšie ako SIMOS 3PB...

Aha - medzi "Favom a Feldou" bude asi rozdiel. Až Feldy, Fabky a Octy začali používať rovnaké RJ (ako celý VW koncern). Takže: autá vedľa seba
a po nočnej odstávke na studenom motore stačí ohmmeter a zo tri minútky.

Napsal: 11 zář 2007, 15:55
od vrky
Něco podobného jsem také řešil
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... pic&t=7638

Napsal: 11 zář 2007, 23:09
od pepik9


Napsal: 11 zář 2007, 23:25
od EKKAR
pepik9 píše:Rozdil byl uz mezi starym a novym favoritem (pred/po 1992).
Fáčko s datem výroby podzim ´93 (a celý rok´94) neboli modelový ročník ´94 vulgo "stříkačka" měl ŘJ shodnou s Feldou do roku ´96 - oba měly motor 1.3 SPI Monomotronic, lišily se jen v nepodstatných detailech výstroje. Do modelového roku ´93 byly ve Fáčkách motory s karburátory Pierburg několika různých verzí. Asi nejhorší byly verze Ekotronic - Pierburg doplněný neřízeným katalyzátorem - nejely a nejely...
Teprve od nájezdu výroby motoru MPI (vícebodové vstřikování) byly na motory osazovány jednotky shodné s Octou a Fóbií...

Napsal: 12 zář 2007, 07:26
od Hill
U těchto ročníků celkem bez ohledu na značku měřák v palubovce používá vlastní čidlo a řídicí jednotka má taky svoje. U některých značek bývají v jednom pouzdře.
Takže budík může kecat, i když řídicí jednotka dostává informaci o teplotě správnou. I naopak.

Napsal: 12 zář 2007, 22:38
od quintes
no, cidlo ma 4 vyvody, meral som odpor na 2 a 2. ale len na jednom pare som nameral nejaky odpor, tam som dal vlastne odpory, no zmensil sa len rozptyl. podla vas mam tie odpory dat prec a cakat, az sa to samo urobi? neverim, ze u skodovky sa urobi nieco samo :idea: :idea: :idea:

Napsal: 12 zář 2007, 22:44
od quintes
apropo, som spominal ze ta palubovka bola predtym vo favorite r.v. 1989, a tam ten snimac bezal normalne. a viem, ze cidlo teploty na tom aute ma len jeden vyvod. (ak nie sorry no som si na99perc isty).

Napsal: 14 zář 2007, 15:51
od EKKAR
Fáčko ve starší verzí instalace měří teplotu po jednom drátu pomocí diferenciálního budíku - od + pólu napájení palubovky přes měřák a kabel do čidla a z čidla na kostru motoru, novější už to mají překopané skrz ŘJ a čidlo s dvěma nebo 4 vývody - ale na palubovku jde pořád jen jeden drát.

Napsal: 15 zář 2007, 13:10
od quintes
dobre, ak ide len jeden drat, ako sa dokaze teplomer sam nastavit na spravnu hodnotu? stale mi nikto nepovedal ci mam vybrat tie svoje odpory a cakat na zazrak??? mrknem este do el schemy....

Napsal: 15 zář 2007, 13:38
od quintes
v scheme nic moc.... len jeden kabel do ukazatela, zo styroch...
podla tejto schemy je to jednoduche jak facka, cievka pod napatim ovladana
premenlivym odporom (snimac teploty). lenze ukazatel je z orig. novsej feldy, na favorite fungoval, na novsej felde fungoval, len na mojej nejde!!!
a pritom ten, co tam bol pred vymenou, bezal tiez ok. chyba bola, ze som menil celu palubovku okrem tachometra (koli najazdenym km),a nevymenil som aj ukazatel teploty. no kto mal vediet ze nepojde ked na favorite bezal v pohode??? a teraz mam z toho hlavu v smutku...

Napsal: 15 zář 2007, 14:03
od quintes
aha co som nasiel....
a to je dielenska prirucka, by ma zaujimalo, co by s tym robili servisaci a kolko by to stalo

Re: Felicia ukazatel teploty

Napsal: 21 zář 2007, 08:29
od Raptor181
quintes píše:zdravim,
mam filcku rv 96, motor 1.3i bosch monotronic, palubovku z novsej feldy (koli otackomeru) jedine orig mam tachometer. vsetko funguje, len ukazatel teploty ma iny rozsah,pri zapnuti zapalovania vybehne na 90st c a v zohriatom stave ukazuje pred cervenym polom. skusal som dat odpor od snimaca teplty, ale akurat sa zmensil rozsah (cca od 70 do 90). je cidlo na motoroch mpi ine? da sa vymenit?

paradox je, ze ta palubovka bola predtym na favorite a tam ukazovalo teplotu dobre :lol:
A preco si len neprehodil otackomer s hodinami?
Uplne by to stacilo.

Napsal: 23 zář 2007, 18:51
od quintes
po vojne kazdy general.....

Napsal: 23 zář 2007, 18:58
od Raptor181
Nevidim tu ze by si sa pytal co je treba k tomu...napisla si sem uz ked si to vymenil.

Ja nemozem vediet co chce kazdy robit vo svojom aute.