Konzervátor autobaterie

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
souba
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2005, 01:00

Konzervátor autobaterie

#1 Příspěvek od souba »

Má někdo zkušenost s udržováním autobaterie stálým dobíjením řádově 10 mA.
Je lepší graetz , nebo jedna dioda ?Kolik nastavit proudu ?
Díky za každou radu.

Uživatelský avatar
jano2
Příspěvky: 1748
Registrován: 28 pro 2006, 01:00
Bydliště: Orava,sever

#2 Příspěvek od jano2 »

Hodne zaleži aka baterka to je,kolko AH,ako ju chceš udržiavat,či vobec bez zatažovania,v akom prostredi,(mraz,ten ju viac taha,)a tiež ,aka je stara.
Malo toho viem,radšej sa spytam.

Uživatelský avatar
Milan_F
Příspěvky: 1454
Registrován: 03 říj 2005, 02:00
Bydliště: nedaleko Humpolce

#3 Příspěvek od Milan_F »


Uživatelský avatar
souba
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2005, 01:00

#4 Příspěvek od souba »

Baterka je 12V/45Ah a je 2 roky stará.Auto stojí v nevytápěné garáži.
V zimě jezdím velice málo.
Myslel jsem , že by se stálým proudem udržovala .
Proto se ptám jestli jí to neuškodí ?

Uživatelský avatar
Erny
Příspěvky: 410
Registrován: 20 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Střední čechy

#5 Příspěvek od Erny »

Mám velice dobrou zkušenost s tímto: Trafo z kontrolky 220/24V 2VA,
diodový můstek a přes žárovku 24V 2W do baterky. Žárovička slouží též jako kontrolka dobíjení. Používám to už X let a v pohodě.

Uživatelský avatar
jano2
Příspěvky: 1748
Registrován: 28 pro 2006, 01:00
Bydliště: Orava,sever

#6 Příspěvek od jano2 »

Ja to mam podobne,nemam tam mostik ,iba jednu diodu a je to perfektne.Sice sem tam jazdim aj cez zimu,ale vobec nepouživam nabijačku.Stači to dobijat 55AH baterku a mam starši dyselak.Ten potrebuje zatočit.
Malo toho viem,radšej sa spytam.

Uživatelský avatar
jano2
Příspěvky: 1748
Registrován: 28 pro 2006, 01:00
Bydliště: Orava,sever

#7 Příspěvek od jano2 »

A to som zabudol dodat,u nas na Orave su mrazy hocikedy aj pod -25°C.
Malo toho viem,radšej sa spytam.

Uživatelský avatar
souba
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2005, 01:00

#8 Příspěvek od souba »

Díky všem udělám s trafem kontrolky.

Uživatelský avatar
jano2
Příspěvky: 1748
Registrován: 28 pro 2006, 01:00
Bydliště: Orava,sever

#9 Příspěvek od jano2 »

Daj si to na dlhši kabe,na konec zasuvku do zapalovača a po skončeni jazdy,zaparkovani ,strč zastrčku do zasuvki(zapalovača),tak to mam ja a už sa UDRžUJE.Som s tym spokojny.
Malo toho viem,radšej sa spytam.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#10 Příspěvek od EKKAR »

Erny píše:Mám velice dobrou zkušenost s tímto: Trafo z kontrolky 220/24V 2VA,
diodový můstek a přes žárovku 24V 2W do baterky. Žárovička slouží též jako kontrolka dobíjení. Používám to už X let a v pohodě.
Erny, když dáš trafo 24V/2V.A do série se žárovkou 24V/2W, už Ti nic nezbyde pro tu baterku. Musíš tam dát kontrolkovou žárovku 12V/2W - ta sežere cca 12V a zbytek z usměrněného sekundárního napětí nechá pro udržování té baterky.
Jinak protože to trafo TAH-2 (tak se právě to "kontrolkové" trafo označuje) je zkratuvzdorné a žárovka se chová jako primitivní regulátor proudu, nepotřebuješ krom diod do usněrňovače žádné jiné součástky pro správnou funkci a přístrojek vyjde velice laciný a jednoduchý.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Erny
Příspěvky: 410
Registrován: 20 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Střední čechy

#11 Příspěvek od Erny »

Mám to tak spoustu let a chodí to, 12V žárovky hoří. 24V nesvíti naplno a vydrží, ještě jsem ji neměnil.

Uživatelský avatar
Erny
Příspěvky: 410
Registrován: 20 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Střední čechy

#12 Příspěvek od Erny »

P.S. Profi přístroj vojenský (před 20 lety) Velké trafo a X vývodů přes 2W žárovky.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#13 Příspěvek od EKKAR »

Když hoří 12V žárovky, znamená to, že to pouštíš neusměrněný v obou půlvlnách nebo Tvoje dioda má šlusnutej přechod - pak se napětí trafa sečte s napětím baterie a žárovka jde do pekla. Když dáš žárovku 12V/2W a výstup usměrňovače plusem na plus baterky, trafo do ní těch 167mA ani neprotlačí - je konstruovaný na 2V.A při 24V, což je cca 83mA, mám to vyzkoušené, dokonce jsem paralelně spojenými DVANÁCTI takovými "kondicionéry" nabíjel NiCd akumulátor do jakési "elektrokáry" - články pocházely bůhví odkud, měly kapacitu 12Ah, ty spojené transformátorky daly ten 1A jak malovaný... Sice improvizace, ale nabíjelo to hezky, ten nevyhlazený tepavý proud těm článkům vysloveně ŠMAKOVAL - asi po 3. nabíjecím cyklu jsem byl požádán majitelem o schéma, ta baterka prý vydržela o polovinu delší ježdění... Tak jsem mu mezitím sehnal jiné trafo ("trofej" z TV DARINA ve sběrném dvoře... :lol: :lol: ), doplnil 4 diody a žárovku a bylo...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Erny
Příspěvky: 410
Registrován: 20 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Střední čechy

#14 Příspěvek od Erny »

To bych přeci té baterce neudělal, pustit do ní střídavinu, natož přepólovat...... S tím teoretickým výpočtem máš pravdu, ale v praxi je to trochu jinak. Vím,že to tak funguje. Ne jedna dioda, ale můstek.

Uživatelský avatar
SEL
Příspěvky: 99
Registrován: 28 bře 2005, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od SEL »

Dělal jsem to samé jako "jano2" (trafo 220/24V/2W, žárovka 24V/2W a KY130 vše do série) pro Š120 a poslední 2 baterky vydržely po 10 letech. Moc se s autem nejezdilo, pravdou je že stojí v garáži (zavíratelná kůlna).

Odpovědět

Zpět na „Poradna“