Stránka 1 z 3

Wago spojky

Napsal: 19 lis 2007, 19:27
od Jancis1
Mám problém ako pripojiť vodiče 2,5mm prierezu, ale dva sú Al a tri Cu. Rozmýšľal som nad wago spojkami, ale v predajni my nevedeli povedať či sa môžu použiť aj na Al vodiče. Vnútri tej wago spojky vyzerá byť medený pliešok s nejakou povrchovou úpravou. Niekde som čítal že sa môžu použiť aj na Al vodiče, ale je potrebná nejaká pasta? Je to nejaká špecálna vazelína, alebo čo to je? Poprípade poraďte niečo iné na spojenie, keďže Al a Cu vodiče sa nemajú dotýkať.

Napsal: 19 lis 2007, 20:17
od jandu
K čomu pripojiť? Existujú špeciálne podložku pod svorky - ak sa nemýlim tak CupAl. Jedna strana meď, druhá Al. Slúži na pripojovanie Al vodičov na medené/mosadzné svorkovnice.

Napsal: 19 lis 2007, 20:34
od Jancis1
Pripojiť ďalšie zásuvky, osvetlenie dorobyť. Staré vedenie je robené AL a nové Cu.

Napsal: 19 lis 2007, 20:36
od cabernet
Je to tak, ako píše jandu. S tou vazelínou som sa zatiaľ stretol len vtedy, keď sa spája hliník s hliníkom.

Napsal: 19 lis 2007, 21:04
od Jancis1
A tá vazelína sa tam používa na čo? Išlo by to aj bez nej? Tu je odkaz na stránku kde som to čítal že treba tú pastu. http://diskuse.elektrika.cz/index.php/topic,6030.0.html

Napsal: 19 lis 2007, 22:36
od Hill
Wago svorky se o stabilní a dobrý kontakt postarají samy, bez vazelíny.

Napsal: 19 lis 2007, 23:57
od Jancis1
Takže do wago spojok sa môžu dávať aj Al vodiče, lebo na nej nie je napísané nič, len prierez? A ako to že tam nevadí ten medený pliešok čo je v nej? Tá povrchová úprava toho pliešku je dostatočná na to aby tam nevznikala nejaká korózia?

Napsal: 20 lis 2007, 00:49
od SEL
Problém nespočívá ve vlastním spojení hliníku a mědi, ale v tom zda se mezi ně dostane vlhkost. Tím vzniká elektrický článek (dva různé materiály a elektrolit) v důsledku čeho dojde ke zvětšení odporu a k zahřívání spoje průchodem proudu. Viděl jsem sešroubované hliníkové a měděné pásy a neby s nimi žádný problém (suché a čisté prostředí).

Napsal: 20 lis 2007, 08:21
od Milan121
tak jak píše Sel.
Ještě když jsem byl zaměstnán ve fabrice,tak jsem se nikdy nesetkal s tím že by se takový spoj narušil,tedy pokud se jednalo uvnitř budov.A co těch spojů CuAl tam bylo.

Wago

Napsal: 29 lis 2007, 21:11
od festo
V navode sa pise, ze na spoj s Al vodicom treba pouzit tu pastu, ale spoj je uz potom nerozoberatelny... Skusim o tom zistit viac...

Napsal: 29 lis 2007, 21:30
od Hill
Do svorek Wago se žádná pasta nedává.

Napsal: 29 lis 2007, 23:33
od Cust
Hill píše:Do svorek Wago se žádná pasta nedává.
je to marny, je to marny, je to marny....

Napsal: 19 pro 2007, 15:25
od Slavecek
Jen pro upøesnìní , do Wago svorek pokud cpete hliník i mìï , musí tam pøijít i speciální pasta ! Nevim jak jsi pøišel na to že se am nedává , pokud to si nejseš jistej tak to ani nepiš , akorát blbneš další lidi ... pak tì poslechnou a až jim shoøí barák , tak se krej :twisted:

Napsal: 19 pro 2007, 22:43
od Hill
Slávečku z Jablonce, ony jsou Wago svorky a Wago svorky.
Na Al vodiče a nezatrubičkované lícny jsou speciální Wagosvorky s páčkou. A žádná pasta se do nich skutečně nedává.
Jsem si jistej, i když z těch 33 let, co to dělám, jsem si Wagovky osahal poprvé teprve někdy před 7-8 lety.
Neelektrikář se v tom nemá co hrabat. Elektrikář s padesátkou, který to ještě nezná, si to najde v katalogu některého výrobce, za jakých podmínek za spolehlivost kterých svorek ručí, kde se doporučuje pasta, a nešiř tu poplašné zprávy.
Jo, a při devíti z deseti požárů, u nichž se hledala příčina v elektrice (to kvůli pojištění), došlo k iniciaci něčím jiným, jak prokázalo pozdější vyšetřování.
A i tam, kde skutečně hořelo od elektriky, to bylo nikoli chybou montáže, ale neodbornou úpravou uživatelem, často opravovanými pojistkami či přemostěným jističem, aby nevypadával a podobně. A špatnou údržbou a absencí revizí. V domácnosti se nedělají.

Napsal: 20 pro 2007, 19:25
od skipi