Stránka 1 z 1

Co je to za inkuranty?

Napsal: 06 úno 2008, 21:03
od msar
Obracím se na Vás s otázkou, zda někdo neví z čeho pochází tyto přístroje:
1) elmag měřící přístroj, popsaný jako Ln 26996, na boku napsáno Schwingungsanzeiger (tedy ukazatel kmitání), při posvícení UV světlem se stupnice zeleně rozzáří takže by to mohlo být z letadla od Luftwaffe???
2)nějaké ukazovadlo, po přivedení napětí se pootočí bílý kříž uvnitř, z čeho to je???
3)získal jsem benzin. motor DKW Auto-Union Kl.M.C.100, 1,8PS, na štítku rok 1937, který podlé mého dědy sloužil v malé elektrocentrále Wehrmachtu, ale dynamo chybí a mě by zajímalo jaké napětí a jaký výkon mělo mít to dynamo, neví někdo??? Fotky motoru dodám později, jelikož jsem motor rozdělal, abych ho zprovoznil.
Díky za odpovědi

Napsal: 06 úno 2008, 21:13
od Radix
To ukázovátko s křížem sloužilo jako kontrolka v různých zařízeních.
Budík může být z letadla, ale letecké přístroje měly většinou nápisy zhotovené radioaktivní barvou a svítily ve tmě bez přisvětlení.
Ten motor DKW měl spíš než dynamo magneto.

Napsal: 06 úno 2008, 21:18
od jankop
Ten tvůj děda toho ví nějak moc o Wermachtu :D
Ale zaujalo mě to jako problém z pohledu webu jako média. A taky proto, že můj příbuzný létal na všech možných trofejních letounech WII.
Tak jsem zadal Schwingungsanzeiger luftwaffe do Googlu a tohle byl první odkaz:
http://bp1.blogger.com/_6cCo5oLDQCc/Rzo ... 916588.JPG

Napsal: 06 úno 2008, 21:18
od EKKAR
Mám pocit, že msar se spíš než na zdroj pro zapalování samotného benziňáku chtěl zeptat na druh/typ generátoru, který ten spalováček poháněl a s nímž tvořil soustrojí = elektrocentrálu.

Napsal: 07 úno 2008, 02:31
od honza_jan
Horní budík je z vojenské soupravy...

Napsal: 07 úno 2008, 02:48
od honza_jan
Na tu DKW jsem zapoměl.

Napsal: 07 úno 2008, 09:22
od Radix
Ta sestava se jmenovala FuG 10, zmíněný měřák je této skříni.

Napsal: 07 úno 2008, 16:59
od msar
Děkuju za vyčerpávající odpověďi. Děda říkal, že motor s dynamem Němci používali na napájení vysílaček, takže dynamo mělo asi těch 12 nebo 24V.

Napsal: 07 úno 2008, 17:07
od Radix
V tom případě to bylo 24 V.

Napsal: 07 úno 2008, 19:44
od Filda
Radix píše:To ukázovátko s křížem sloužilo jako kontrolka v různých zařízeních.
Budík může být z letadla, ale letecké přístroje měly většinou nápisy zhotovené radioaktivní barvou a svítily ve tmě bez přisvětlení.
Ten motor DKW měl spíš než dynamo magneto.
radix: radioaktivní barva? To jako svítila sama bes předešlého nasvícení? Nebo je to něco jako fosfor co se nasvítí a pak to nějakou dobu svítí samo? Někde jsem četl že hodně staré budíky mají radioaktivní ciferník (ten fosfor).

Napsal: 07 úno 2008, 20:28
od Radix
Něco si o radioaktivních barvách např. na hodinkách přečti tady:

http://www.prim.cz/kolekce/historie-pilotnich-hodinek

http://forum.chronomag.cz/index.php?act ... =11&t=5738

Na střední škole jsme měli G-M počítač a vzpomínám si, že k demonstraci jeho funce se používal i nějaký "budík" z letadla.

Napsal: 07 úno 2008, 20:31
od msar
Tento budík po nasvícení taky chvilku svítí, takže má asi fosforovou stupnici. :D
Dneska mi přišlo PE2/2008 koukám do rubriky RADIO HISTORIE a tam obrázek panelu FuG16Z a v popiscích jsem našel: anlogový měřicí přístroj anodového proudu SchA17 no a na mým budíku je SchA1poslední číslice nečitelná takže by mohl být i z FuG16Z

Napsal: 09 úno 2008, 17:42
od msar
Přikládám fotku motoru. Pomohlo by mi kdyby někdo měl fotku celého agregátu (motor+dynamo+rám).

Napsal: 09 úno 2008, 18:55
od EKKAR
A je to jasný - z fotky motorku jasně vidno, že magneto pro zapalování u něj je, žádána je fotka nebo aspoň typ poháněného generátoru...