Měření proudu autobaterie

Problémy s měřícími přístroji, detektory fyzikálních veličin, detektory kovů a další

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Puma17
Příspěvky: 512
Registrován: 04 říj 2006, 02:00

Měření proudu autobaterie

#1 Příspěvek od Puma17 »

Je nejaky prevodnik ktory dokaze z meraneho I spravit mer. U pre DMM ? Potreboval by som zmerať I autobatérie, cize do tych 200A by bol najlepsi. Prevodnik preto, lebo napr. 1A = 1V. Cize ak by bol odber 150A na DMM na rozsahu 200V DC, by ukazalo 150V.
Naposledy upravil(a) Puma17 dne 08 bře 2008, 16:20, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#2 Příspěvek od rnbw »

Merat prud autobaterie ma zmysel aky? Podobny ako merat prud v zasuvke?

Uživatelský avatar
Puma17
Příspěvky: 512
Registrován: 04 říj 2006, 02:00

#3 Příspěvek od Puma17 »

Samozrejme, ze aj s nejakou zatazou.

Uživatelský avatar
stepa
Příspěvky: 4669
Registrován: 05 led 2007, 01:00
Bydliště: poblíž HK
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od stepa »

Vis jak ti to bude topit? Prevadet 1A=1V je nesmysl. Tak to udelej jednoduse pro proudovy bocnik(odpor nejake desitky miliohmu), ono se to ani jinak nedela. Prodava se to obcas za slusny peniz na aukru.
Naposledy upravil(a) stepa dne 12 úno 2008, 20:09, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#5 Příspěvek od EKKAR »

Puma chce měřit startovací odběr z autobaterky, jinak to nevidím...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#6 Příspěvek od rnbw »

1) kliestovy ampermeter
2) merat ubytok na kabli

Inak raz som meral aj prud olovenej baterie. Bola z UPSky a mala viac ako 10 rokov. Tak som si povedal, ze uz nemoze dat velky prud - a naozaj, mala taky velky vnutorny odpor, ze dala do skratu len nieco okolo 4A.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#7 Příspěvek od EKKAR »

Nj, ta bude vyschlá jak starý opratě. Jestli jde ještě dobít, zkus ji opatrně "dehermetizovat" a dokapat několika mililitry destilky. Jestli se ale už nedá ani trochu nabít resp. jestli neudrží náboj dýl jak týden, je zralá na odnos do Sběráku.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
taz
Příspěvky: 312
Registrován: 16 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava

#8 Příspěvek od taz »

Jde to tak, že jako snímací odpor použiješ ten zemnící pásek z baterky na karoserii. Napětí zesílíš OP. Ale nebude to jednoduché, protože potřebuješ ještě převod na absolutní hodnotu, tečou tam proudy obouma směry.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#9 Příspěvek od rnbw »

EKKAR píše:Nj, ta bude vyschlá jak starý opratì. Jestli jde ještì dobít, zkus ji opatrnì "dehermetizovat" a dokapat nìkolika mililitry destilky. Jestli se ale už nedá ani trochu nabít resp. jestli neudrží náboj dýl jak týden, je zralá na odnos do Sbìráku.
Nechal som ju rovno v odpade v GME, ked som tam kupoval novu.

Uživatelský avatar
stephunk
Příspěvky: 395
Registrován: 19 lis 2006, 01:00
Bydliště: Žilina

#10 Příspěvek od stephunk »

Ideálne by bola prúdová sonda+pamäťový(digi)škopek...do 10tisíc sa možno vojsť dá.

Uživatelský avatar
tandel
Příspěvky: 1488
Registrován: 01 led 2008, 01:00

#11 Příspěvek od tandel »

Podobné téma - měření velkých proudů - už se tady řešilo: http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=14467

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od ZdenekHQ »

Puma17 píše:Potreboval by som zmerať I autobatérie, cize do tych 200A by bol najlepsi. Prevodnik preto, lebo napr. 1A = 1V. Cize ak by bol odber 150A na DMM na rozsahu 200V DC, by ukazalo 150V.
A zkusil jsi si spočítat podle ohmova zákona, že buď by ten odpor/bočník musel mít 1ohm pro přímý měření 1A=1V a tudíž by ta baterka musela mít 200V pro plnej rozsah 200A ?

Nebo zesilovat napětí z bočníku na napětí 200V a tudíž to celý krmit nejlépe přímo ze sítě ???
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
tandel
Příspěvky: 1488
Registrován: 01 led 2008, 01:00

#13 Příspěvek od tandel »

Třeba má těch autobaterek moc zapojených do série, tak to těch 200V nakonec dá...

Odpovědět

Zpět na „Měřící přístroje, detektory fyzikálních veličin“