topné těleso konvice na 115 voltů

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Albert636
Příspěvky: 27
Registrován: 07 říj 2006, 02:00

topné těleso konvice na 115 voltů

#1 Příspěvek od Albert636 »

Potřeboval bych rychlovarnou konvici na 115 voltů. Jelikož se tady neprodává mám dotaz. Šlo by nějak těleso na 115 voltů vyrobit?

Uživatelský avatar
rudoex
Příspěvky: 176
Registrován: 14 lis 2006, 01:00

#2 Příspěvek od rudoex »

Trafo z 230 na 115.

Uživatelský avatar
Albert636
Příspěvky: 27
Registrován: 07 říj 2006, 02:00

#3 Příspěvek od Albert636 »

Zapomněl jsem napsat, že je to stejnosměrné napětí.

jandu
Příspěvky: 4509
Registrován: 06 úno 2007, 01:00
Bydliště: vých.slovensko

#4 Příspěvek od jandu »

rudoex píše:Trafo z 230 na 115.
Práveže potrebuje topné teleso a nie transformovať napätie!

Akého tvaru má byť to topné teleso? Na koľko watov? Má byť na umiestnenie vonkajšie, alebo ponorné?
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.

Uživatelský avatar
rudoex
Příspěvky: 176
Registrován: 14 lis 2006, 01:00

#5 Příspěvek od rudoex »

Co tak usmernit jednocestne a diodu dimenzovat na prud konvice podla watazi spirali.

Uživatelský avatar
janousek
Příspěvky: 935
Registrován: 27 bře 2004, 01:00

#6 Příspěvek od janousek »

Kup 2000W, ohřev bude trvat déle.

Uživatelský avatar
Albert636
Příspěvky: 27
Registrován: 07 říj 2006, 02:00

#7 Příspěvek od Albert636 »

To bude asi nejjednodušší.

Uživatelský avatar
Albert636
Příspěvky: 27
Registrován: 07 říj 2006, 02:00

#8 Příspěvek od Albert636 »

Na lokomotivě řady 754 máme obyčejný vařič na 110 nebo 120 voltů, teď nevím přesně. Za jízdy se to nedá dost dobře používat. Kdyby byla konvice, to by bylo jiné kafe.

Uživatelský avatar
jezevec
Hlavní moderátor
Hlavní moderátor
Příspěvky: 5414
Registrován: 13 čer 2004, 02:00
Bydliště: Břeclavsko
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od jezevec »

Albert636 píše:Zapomněl jsem napsat, že je to stejnosměrné napětí.
Topné spirále je šumafuk, jestli je to stenosměrný anebo střídavý.

Uživatelský avatar
Albert636
Příspěvky: 27
Registrován: 07 říj 2006, 02:00

#10 Příspěvek od Albert636 »

Ale tomu transformátoru co mi navrhuje a taky termostatu to jedno není.

Uživatelský avatar
dolac
Příspěvky: 491
Registrován: 10 črc 2005, 02:00

#11 Příspěvek od dolac »

Takže asi máš iba 3 možnosti:
1. Použi špirálu na 230V a čakaj 4x dlhšie na ohrev
2. Zožeň si nejakú špirálu z US.
3. Vyrob si zvyšujúci menič.

Uživatelský avatar
jasin
Příspěvky: 1440
Registrován: 22 úno 2005, 01:00
Bydliště: Kunratice u Prahy

#12 Příspěvek od jasin »

Nedá se nějaká ta 110 V konvice koupit na eBay?
Svět vypadá dobře jen při pohledu přes koňské uši.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#13 Příspěvek od EKKAR »

Tak si tam udělej můstek a budeš moct použít běžnou spotřební konvici na 230V - když budeš můstek napájet do jedné diagonály stejnosměrnými 115V a můstkem dodáš střídavě jednou tu a jednou onu polaritu do konvice ve druhé diagonále, budeš na ní mít zhruba 200V střídavých. Teď jen dořešit, jestli to udělat s obdélníkovým nebo sinusovým průběhem, aby souhlasila aspoň přibližně efektivní hodnota a taky jaký trandy použít (kolik jakých paralelně), abys přes ně mohl tahat cca 10-15A při 115V přes každou půlku mostu...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#14 Příspěvek od Crifodo »

Nevím, do lokomotivy bych nějaké bastlení s elektronikou na rozvodu netahal, ještě snad někde v Horní Dolní na posunování, ale ne na "velkou" lokomotivu a už vůbec aby se to používalo za jízdy. Když pak bude jakýkoliv malér, nejen technický, je velká pravděpodobnost že se na tom bude vozit inspekce.
Radši fakt sehnat tu konvici na 115V z US. Jak je v tom rozvodu řešena ochrana, je to zemněná soustava nebo je tam proudový chránič?
Nedalo by se z toho aku 110V oddělit 12V a použít ponorný kempový vařič na 12V?

Uživatelský avatar
dolac
Příspěvky: 491
Registrován: 10 črc 2005, 02:00

#15 Příspěvek od dolac »

Crifodo píše:Nevím, do lokomotivy bych nějaké bastlení s elektronikou na rozvodu netahal, ještě snad někde v Horní Dolní na posunování, ale ne na "velkou" lokomotivu a už vůbec aby se to používalo za jízdy. Když pak bude jakýkoliv malér, nejen technický, je velká pravděpodobnost že se na tom bude vozit inspekce.
Radši fakt sehnat tu konvici na 115V z US. Jak je v tom rozvodu řešena ochrana, je to zemněná soustava nebo je tam proudový chránič?
Nedalo by se z toho aku 110V oddělit 12V a použít ponorný kempový vařič na 12V?
Neviem ako by si chcel z AKU oddeľovať 12V. Zabudni na to, že by si sa niekde pripájal rovno ku článkom. Môžeš iba použiť sieť, ktorá je tam k dispozícii, a predpokladám, že prípadná zásuvka je riadne istená.
Myslím, že nejaký menič by nemal byť problém.

TO EKKAR: Neviem si predstaviť, ako to chceš s tým mostíkom vyriešiť. (prepokladám, že si to myslel bez trafa). Skús to nakresliť.

Odpovědět

Zpět na „Bílá technika“