Stránka 1 z 4

topné těleso konvice na 115 voltů

Napsal: 16 úno 2008, 11:09
od Albert636
Potřeboval bych rychlovarnou konvici na 115 voltů. Jelikož se tady neprodává mám dotaz. Šlo by nějak těleso na 115 voltů vyrobit?

Napsal: 16 úno 2008, 11:20
od rudoex
Trafo z 230 na 115.

Napsal: 16 úno 2008, 11:23
od Albert636
Zapomněl jsem napsat, že je to stejnosměrné napětí.

Napsal: 16 úno 2008, 11:32
od jandu
rudoex píše:Trafo z 230 na 115.
Práveže potrebuje topné teleso a nie transformovať napätie!

Akého tvaru má byť to topné teleso? Na koľko watov? Má byť na umiestnenie vonkajšie, alebo ponorné?

Napsal: 16 úno 2008, 11:32
od rudoex
Co tak usmernit jednocestne a diodu dimenzovat na prud konvice podla watazi spirali.

Napsal: 16 úno 2008, 12:05
od janousek
Kup 2000W, ohřev bude trvat déle.

Napsal: 16 úno 2008, 12:19
od Albert636
To bude asi nejjednodušší.

Napsal: 16 úno 2008, 12:27
od Albert636
Na lokomotivě řady 754 máme obyčejný vařič na 110 nebo 120 voltů, teď nevím přesně. Za jízdy se to nedá dost dobře používat. Kdyby byla konvice, to by bylo jiné kafe.

Napsal: 16 úno 2008, 12:31
od jezevec
Albert636 píše:Zapomněl jsem napsat, že je to stejnosměrné napětí.
Topné spirále je šumafuk, jestli je to stenosměrný anebo střídavý.

Napsal: 16 úno 2008, 13:21
od Albert636
Ale tomu transformátoru co mi navrhuje a taky termostatu to jedno není.

Napsal: 16 úno 2008, 15:59
od dolac
Takže asi máš iba 3 možnosti:
1. Použi špirálu na 230V a čakaj 4x dlhšie na ohrev
2. Zožeň si nejakú špirálu z US.
3. Vyrob si zvyšujúci menič.

Napsal: 16 úno 2008, 19:56
od jasin
Nedá se nějaká ta 110 V konvice koupit na eBay?

Napsal: 16 úno 2008, 19:57
od EKKAR
Tak si tam udělej můstek a budeš moct použít běžnou spotřební konvici na 230V - když budeš můstek napájet do jedné diagonály stejnosměrnými 115V a můstkem dodáš střídavě jednou tu a jednou onu polaritu do konvice ve druhé diagonále, budeš na ní mít zhruba 200V střídavých. Teď jen dořešit, jestli to udělat s obdélníkovým nebo sinusovým průběhem, aby souhlasila aspoň přibližně efektivní hodnota a taky jaký trandy použít (kolik jakých paralelně), abys přes ně mohl tahat cca 10-15A při 115V přes každou půlku mostu...

Napsal: 16 úno 2008, 21:47
od Crifodo
Nevím, do lokomotivy bych nějaké bastlení s elektronikou na rozvodu netahal, ještě snad někde v Horní Dolní na posunování, ale ne na "velkou" lokomotivu a už vůbec aby se to používalo za jízdy. Když pak bude jakýkoliv malér, nejen technický, je velká pravděpodobnost že se na tom bude vozit inspekce.
Radši fakt sehnat tu konvici na 115V z US. Jak je v tom rozvodu řešena ochrana, je to zemněná soustava nebo je tam proudový chránič?
Nedalo by se z toho aku 110V oddělit 12V a použít ponorný kempový vařič na 12V?

Napsal: 16 úno 2008, 22:16
od dolac
Crifodo píše:Nevím, do lokomotivy bych nějaké bastlení s elektronikou na rozvodu netahal, ještě snad někde v Horní Dolní na posunování, ale ne na "velkou" lokomotivu a už vůbec aby se to používalo za jízdy. Když pak bude jakýkoliv malér, nejen technický, je velká pravděpodobnost že se na tom bude vozit inspekce.
Radši fakt sehnat tu konvici na 115V z US. Jak je v tom rozvodu řešena ochrana, je to zemněná soustava nebo je tam proudový chránič?
Nedalo by se z toho aku 110V oddělit 12V a použít ponorný kempový vařič na 12V?
Neviem ako by si chcel z AKU oddeľovať 12V. Zabudni na to, že by si sa niekde pripájal rovno ku článkom. Môžeš iba použiť sieť, ktorá je tam k dispozícii, a predpokladám, že prípadná zásuvka je riadne istená.
Myslím, že nejaký menič by nemal byť problém.

TO EKKAR: Neviem si predstaviť, ako to chceš s tým mostíkom vyriešiť. (prepokladám, že si to myslel bez trafa). Skús to nakresliť.