Motorek HC 43

Opravy a závady na MG, RMGF, CD, zesilovačů, receiverů, reprosoustav

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Krkstex

Motorek HC 43

#1 Příspěvek od Krkstex »

Zdravím,
polámal se mi motorek na gramofonu Tesla HC43.
Nejdøíve fungoval normálnì,po té se obèas rozbìhl a nìkdy se sice nrozbìhnul,ale mìl snahu a když se mu rukou pomohlo tak bìžel normálnì. Teï už nemá ani snahu.
Co s tím?
Jak opravit motùrek (èi co se vlastnì odešlo), pokud možno co nejvíce polopatický návod, jsem sice technický typ,ale ne elektrotechnický.
Popø. kde sehnat to co odešlo,... .

Netušíte kde sehnat nový øemínek?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Změřit průchodnost obou cívek motorku - hlavní i pomocné, připojované k síti přes svitkový kondenzátor, prověřit i ten kondenzátor. Sice je svitkový, ale už mi i PTFE svitek na provozní napětí 1kV připojený k síti jako srážecí pro malé noční světýlko bouchl od průrazu. Vinutí motorku porovnat s dobrým - bohužel náhradní SMR300 taky nemám, abych ti oměřil správné hodnoty. Náhradní díly na gramce prodává několik zásilkáčů v republice, použij funkci HLEDAT a klíčové slovo použij "řemínek" nebo "přenosková vložka" - určitě tady na fóru něco najdeš.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#3 Příspěvek od Sendyx »

Jeden motorek tu myslím má někdo odložený, akorát se o něj nehlásí.

Uživatelský avatar
Pepa87
Příspěvky: 144
Registrován: 29 lis 2006, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Pepa87 »

Jestli to pomůže, tak jsem změřil odpor cívek, je asi 290 ohm každá.
Měl jsem někde i náhradní motorek, ale nemůžu ho najít.

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#5 Příspěvek od Sendyx »

Jestli to je šasi s motorem na 230V, má mít asi 10K každé vinutí, jestli je tam elektronika a 24V motor, tak těch pár set ohmů.

Uživatelský avatar
Pepa87
Příspěvky: 144
Registrován: 29 lis 2006, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Pepa87 »

Jo je to na 24V. Jsem se všimnul až teď. Bylo to nějak zbastlený z kdoví čeho.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#7 Příspěvek od EKKAR »

Tak to není z HC43 - to bylo 230V šasí.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#8 Příspěvek od Sendyx »

A nedělala se HC43 i na 24V ? Z jedné má známý luxusní gramec na 78 toček, samozřejmě s 24V motorem a předělanou elektronikou. :) Akorát 16 2/3 mu nešly, motor se moc cuká, chce to řešit řemeničkou.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#9 Příspěvek od EKKAR »

Tohle bude vědět nejpřesněji Hill - ale já si myslím, že HC43, HC47 i HC51 už 24V modifikaci neměly. Pokud ji někdo do takového šáska dobastlil, pak jedině kvůli snazší regulaci - měnič na 24V se přece jen staví snáz, než na plnou síť. Viděl jsem už i samodomo úpravu na 24V DC - motorek byl z nějakého servosystému od průmyslového ventilu. Regulace stejnosměrnou servosmyčkou, snímání otáček optikou, k tomu PLL závěs s X-talem a PWR regulátor řízený chybovým napětím z té PLL. Otáčky se přepínaly pomocí děliček v digitální části.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Oldradio
Příspěvky: 995
Registrován: 12 říj 2005, 02:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Oldradio »

HC43 bylo vždy na 220V, NC440, NC450, MC400 ma 24V s elektronickou regulací otáček.
Mimochodem, naše první hifi šasi NC410 mělo vířivou brzdu na regulaci otáček, na mezikladce byl měděný kotouč a na něj zajížděl podkovovitý magnet.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#11 Příspěvek od Hill »

Asi tě zklamu, jedině někdo z Litovle. Znám jen modifikaci na 220-240V, to ale pořád neznamená, že by 24V neexistovala.
Ta vířivá brzda a celkově komplikovaný převod u NC410 jsou nezapomenutelné...

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#12 Příspěvek od Sendyx »

Nemá někdo fotky vnitřku té 410 ? Nikdy jsem to neviděl. Já jsem vířivou brzdu viděl u jednoho Duala. U jiného byl na jemné řízení rychlosti variátorové kolo na motoru, prostě se tlakem šroubu zvětšovalo.

Uživatelský avatar
striga
Příspěvky: 37
Registrován: 09 zář 2005, 02:00
Bydliště: Sebedražie

#13 Příspěvek od striga »


Krkstex

#14 Příspěvek od Krkstex »

Díky za rychlé odpovìdi,
jak jsem prosil o polopatický návod, mohl by být ještì více polopatický?
Chápu co mám zmìøit,ale nevím konkrétnì kde. Nejlépe návod ve stylu jeden hrot sem a druhý sem,...
Co se týká tìch motùrkù, který z nich by se dal použít,popø. jak ho pøipojit?

Uživatelský avatar
Oldradio
Příspěvky: 995
Registrován: 12 říj 2005, 02:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Oldradio »

Pokud se motorek nepálí a má tendenci se točit, tak spíš než vinutí bude prasklý rotor. Pokud je na něm napsáno, že je na 220V, tak stejné motory se používaly ve spínacích hodinách starého typu, kde byl v plechové bedně jediný ciferník, možná by je měli někde v bazaru za pár korun.

Odpovědět

Zpět na „Audiotechnika“