Stránka 1 z 3

Motorek HC 43

Napsal: 24 úno 2008, 14:15
od Krkstex
Zdravím,
polámal se mi motorek na gramofonu Tesla HC43.
Nejdøíve fungoval normálnì,po té se obèas rozbìhl a nìkdy se sice nrozbìhnul,ale mìl snahu a když se mu rukou pomohlo tak bìžel normálnì. Teï už nemá ani snahu.
Co s tím?
Jak opravit motùrek (èi co se vlastnì odešlo), pokud možno co nejvíce polopatický návod, jsem sice technický typ,ale ne elektrotechnický.
Popø. kde sehnat to co odešlo,... .

Netušíte kde sehnat nový øemínek?

Napsal: 24 úno 2008, 14:48
od EKKAR
Změřit průchodnost obou cívek motorku - hlavní i pomocné, připojované k síti přes svitkový kondenzátor, prověřit i ten kondenzátor. Sice je svitkový, ale už mi i PTFE svitek na provozní napětí 1kV připojený k síti jako srážecí pro malé noční světýlko bouchl od průrazu. Vinutí motorku porovnat s dobrým - bohužel náhradní SMR300 taky nemám, abych ti oměřil správné hodnoty. Náhradní díly na gramce prodává několik zásilkáčů v republice, použij funkci HLEDAT a klíčové slovo použij "řemínek" nebo "přenosková vložka" - určitě tady na fóru něco najdeš.

Napsal: 24 úno 2008, 15:19
od Sendyx
Jeden motorek tu myslím má někdo odložený, akorát se o něj nehlásí.

Napsal: 24 úno 2008, 19:08
od Pepa87
Jestli to pomůže, tak jsem změřil odpor cívek, je asi 290 ohm každá.
Měl jsem někde i náhradní motorek, ale nemůžu ho najít.

Napsal: 24 úno 2008, 19:10
od Sendyx
Jestli to je šasi s motorem na 230V, má mít asi 10K každé vinutí, jestli je tam elektronika a 24V motor, tak těch pár set ohmů.

Napsal: 24 úno 2008, 19:13
od Pepa87
Jo je to na 24V. Jsem se všimnul až teď. Bylo to nějak zbastlený z kdoví čeho.

Napsal: 24 úno 2008, 19:39
od EKKAR
Tak to není z HC43 - to bylo 230V šasí.

Napsal: 24 úno 2008, 19:56
od Sendyx
A nedělala se HC43 i na 24V ? Z jedné má známý luxusní gramec na 78 toček, samozřejmě s 24V motorem a předělanou elektronikou. :) Akorát 16 2/3 mu nešly, motor se moc cuká, chce to řešit řemeničkou.

Napsal: 24 úno 2008, 20:25
od EKKAR
Tohle bude vědět nejpřesněji Hill - ale já si myslím, že HC43, HC47 i HC51 už 24V modifikaci neměly. Pokud ji někdo do takového šáska dobastlil, pak jedině kvůli snazší regulaci - měnič na 24V se přece jen staví snáz, než na plnou síť. Viděl jsem už i samodomo úpravu na 24V DC - motorek byl z nějakého servosystému od průmyslového ventilu. Regulace stejnosměrnou servosmyčkou, snímání otáček optikou, k tomu PLL závěs s X-talem a PWR regulátor řízený chybovým napětím z té PLL. Otáčky se přepínaly pomocí děliček v digitální části.

Napsal: 24 úno 2008, 20:30
od Oldradio
HC43 bylo vždy na 220V, NC440, NC450, MC400 ma 24V s elektronickou regulací otáček.
Mimochodem, naše první hifi šasi NC410 mělo vířivou brzdu na regulaci otáček, na mezikladce byl měděný kotouč a na něj zajížděl podkovovitý magnet.

Napsal: 24 úno 2008, 20:31
od Hill
Asi tě zklamu, jedině někdo z Litovle. Znám jen modifikaci na 220-240V, to ale pořád neznamená, že by 24V neexistovala.
Ta vířivá brzda a celkově komplikovaný převod u NC410 jsou nezapomenutelné...

Napsal: 24 úno 2008, 20:42
od Sendyx
Nemá někdo fotky vnitřku té 410 ? Nikdy jsem to neviděl. Já jsem vířivou brzdu viděl u jednoho Duala. U jiného byl na jemné řízení rychlosti variátorové kolo na motoru, prostě se tlakem šroubu zvětšovalo.

Napsal: 25 úno 2008, 04:53
od striga

Napsal: 25 úno 2008, 07:17
od Krkstex
Díky za rychlé odpovìdi,
jak jsem prosil o polopatický návod, mohl by být ještì více polopatický?
Chápu co mám zmìøit,ale nevím konkrétnì kde. Nejlépe návod ve stylu jeden hrot sem a druhý sem,...
Co se týká tìch motùrkù, který z nich by se dal použít,popø. jak ho pøipojit?

Napsal: 25 úno 2008, 07:53
od Oldradio
Pokud se motorek nepálí a má tendenci se točit, tak spíš než vinutí bude prasklý rotor. Pokud je na něm napsáno, že je na 220V, tak stejné motory se používaly ve spínacích hodinách starého typu, kde byl v plechové bedně jediný ciferník, možná by je měli někde v bazaru za pár korun.