Dandy50, problém!
Napsal: 09 bře 2008, 09:35
Ahoj borci. Mám zvláštní problém.
Včera přijel kámoš s motorkou Dandy 50, že mu nechce běžet v otáčkách a "chcípá". Odpojil jsem veškerou nepotřebnou elektroniku, baterii, regulátor, protože motorka chytne i jen s generátorem a tyristorovým zapalováním. Problém je v tom, že nedrží volnoběh, otáčky vylezou tak do 2.000 a dál se již přidáváním plynu nezvyšují, najednou začnou pravidelně cyklicky klesat tak na 1.000 pak zase stoupnou a tak dále. Maximum je ale těch 2.000. Vyměnili jsme tyristorové zapalování, ale problém zůstává, rovněž jsem měřil napětí vycházející z generátoru, to je bez zátěže kolem 16V při zatížení tak 8V, a to se mi zdá málo, když je regulátor stavěný na 12V. Někde to asi teče do země přes malý odpor, nevíte radu? Vysoké napětí na cívce jsem kontroloval doutnavkovou zkoušečkou a je v pořádku, impulzy pro buzení tyristoru, jestli přicházejí ve správném pořadí a čase nemám čím změřit. Prosím poraďte, ¨pokud si víte rady. Díky.
PS: Mechanickou závadu vyloučil odborník, přidřený motor, atd.
Včera přijel kámoš s motorkou Dandy 50, že mu nechce běžet v otáčkách a "chcípá". Odpojil jsem veškerou nepotřebnou elektroniku, baterii, regulátor, protože motorka chytne i jen s generátorem a tyristorovým zapalováním. Problém je v tom, že nedrží volnoběh, otáčky vylezou tak do 2.000 a dál se již přidáváním plynu nezvyšují, najednou začnou pravidelně cyklicky klesat tak na 1.000 pak zase stoupnou a tak dále. Maximum je ale těch 2.000. Vyměnili jsme tyristorové zapalování, ale problém zůstává, rovněž jsem měřil napětí vycházející z generátoru, to je bez zátěže kolem 16V při zatížení tak 8V, a to se mi zdá málo, když je regulátor stavěný na 12V. Někde to asi teče do země přes malý odpor, nevíte radu? Vysoké napětí na cívce jsem kontroloval doutnavkovou zkoušečkou a je v pořádku, impulzy pro buzení tyristoru, jestli přicházejí ve správném pořadí a čase nemám čím změřit. Prosím poraďte, ¨pokud si víte rady. Díky.
PS: Mechanickou závadu vyloučil odborník, přidřený motor, atd.