Stránka 1 z 1

Alternátor + kontrolka

Napsal: 10 bře 2008, 14:36
od Zdenda52120
Dobrý den, mám problém.Odešel mi alternátor z F 135L s označením 443-113-516-673, který jsem nahradil alternátorem 443-113-518-632 .Je zde problém ,alternátor nabíjí v pohodě ,problém je však v kontrolce nabíjení ,která se rozsvěcuje při zvyšujících se otáčkách a nebo při zvyšujícím se zatížení.Co s tím ? Chci si ho tam ale ponechat protože využívám často akumulátor při stojícím vozidle a motoru.Původní alternátor byl 55 A a tento 70 A . S původním alternátorem bylo vše OK .
Odpověd je možná i na meil: p1939@atlas.cz
Navíc na alernátoru, který jsem tam dal je svorka W o které nevím nic.

Napsal: 10 bře 2008, 18:15
od nekmil
Mám takový "tuch", že svorka W je výstup na otáčkoměr.

Napsal: 10 bře 2008, 18:40
od eljaro
obecně vzato pokud se rosvěcí kontrolka lze předpokládat že regulátor jenž čerpá proud pro buzení z pomocných diod na alternátoru nemá dostatečné napětí ( napětí z pomocné diody je nižší než napětí za kontrolkou ) , proč tomu tak je nelze jednoznačně na dálku radit ! ten alterná tor má vestavěný regulátor ? nebo je externí ? pokud je vestavěný reklamoval bych altík - upálená jedna ze tří pomocných diod !
pokud jde o regulátor externí asi nestíhá proud jenž si bere rotor alterná toru pro plné vybuzení ( velké saturační napětí budícího tranzistoru - darlinktony jsou v regulátorech nanic )
To jsou dva základní problémy a nebudou jediné asi se to nevyhne nejakému skoumání s měřákém ! Píšež že nabíjí dobře a máš klešták DC na mněření proudu z alternátoru nebo to jen odhaduješ podle napětí a spotřebičů ? Pokud neskontrolujěš že z toho altíku vyrazíš těch 70A se současným typem regulátoru a buzení nelze říci že to dá těch 70A - třeba ti to dá jen těch 60A a pak už nestíhá prod do kotvy z regulátoru ?! Z kus trochu Praktického mněření !

PS: omluvte pravopis není čas na opravy

Napsal: 10 bře 2008, 20:30
od tibi
to bude potom alternator z dieslu...tie maju vyvedenu svorku na otackomer

tu mas aspon nieco:

Napsal: 10 bře 2008, 20:44
od EKKAR
Tibi, jenže Zdenda 52120 se ptal na alťas do Fáčka - a tam už nebyly klasické alťasy PAL s odděleným regulátorem, byť polovodičovým - do Favoritů/Formanů a Felin se dávaly alťasy sice v ČR vyráběné, ale podle BOSCH licence - takže s VESTAVĚNÝM regulátorem, je to taková asi 3x5cm velká a cca 1cm silná kovová "pecka" na čele alťasu. Doporučuju prohlédnout uhlíky a zkontrolovat namazání ložisek alťasu.
Jinak svorka W je skutečně určená pro připojení otáčkoměru u dehťáku, Bosch dokonce dodával (a možná ještě dodává) sady dílů pro dodatečné vyvedení této svorky z alťasů, které ji ze série nemají. Je to vyvedený pól jedné fáze statorového vinutí PŘED DIODAMI - takže je na ní střídavina, na to pozor při eventuálním použití k jinému účelu.

Napsal: 10 bře 2008, 21:52
od drabek06
EKKAR píše:Tibi, jenže Zdenda 52120 se ptal na alťas do Fáčka - a tam už nebyly klasické alťasy PAL s odděleným regulátorem, byť polovodičovým - do Favoritů/Formanů a Felin se dávaly alťasy sice v ČR vyráběné, ale podle BOSCH licence - takže s VESTAVĚNÝM regulátorem, je to taková asi 3x5cm velká a cca 1cm silná kovová "pecka" na čele alťasu. Doporučuju prohlédnout uhlíky a zkontrolovat namazání ložisek alťasu.
Jinak svorka W je skutečně určená pro připojení otáčkoměru u dehťáku, Bosch dokonce dodával (a možná ještě dodává) sady dílů pro dodatečné vyvedení této svorky z alťasů, které ji ze série nemají. Je to vyvedený pól jedné fáze statorového vinutí PŘED DIODAMI - takže je na ní střídavina, na to pozor při eventuálním použití k jinému účelu.
Nejsem si jist, ale nedavaly se alternatory s vestavenym regulatorem az do tech poslednich vyrabenejch favoritu ???

Napsal: 10 bře 2008, 21:59
od EKKAR
Možné to je - bohužel už si nepamatuju, jak to měl řešené karbcový Pick-Up 135 z roku 1991, se kterým jsem se setkal jako s prvním Fáčkem, které jsem kočíroval a z nutnosti i provozně servisoval - naštěstí ne dlouho...

Napsal: 11 bře 2008, 08:01
od Jindra2
Do posledních Favoritů a prvních Falicií se dávaly tři druhy
Jindra

Napsal: 11 bře 2008, 11:32
od DELONG
Moja rada skús presústružiť zberače na kotve rotora. Určite majú nerovnomernú plochu a uhlíky nedosadajú a to je to čo ti už napísal eljaro:" pak už nestíhá proud do kotvy z regulátoru" Nedával si náhodou nové uhlíky :?: A o svorke W ti už napísali.Striedavé napetie na otáčkomer pre nafťáky.

Napsal: 11 bře 2008, 12:30
od pepik9
Vsechny favority od zacatku mely vestavenej regulator, tech regulatoru byly postupem casu 3 typy, ale tahle zavada spis vypada na diodu. Hledej na forech http://skoda.panda.cz/forum/ a http://www.feliciaklub.cz/forum/viewforum.php?f=25
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 2e15dc47de

Napsal: 01 dub 2008, 01:10
od extrem
Zdenda52120 píše:Dobrý den, mám problém.Odešel mi alternátor z F 135L s označením 443-113-516-673, který jsem nahradil alternátorem 443-113-518-632 .Je zde problém ,alternátor nabíjí v pohodě ,problém je však v kontrolce nabíjení ,která se rozsvěcuje při zvyšujících se otáčkách a nebo při zvyšujícím se zatížení.Co s tím ? Chci si ho tam ale ponechat protože využívám často akumulátor při stojícím vozidle a motoru.Původní alternátor byl 55 A a tento 70 A . S původním alternátorem bylo vše OK .
Odpověd je možná i na meil: p1939@atlas.cz
Navíc na alernátoru, který jsem tam dal je svorka W o které nevím nic.
to je altik z felicie, a najskor bude v haji dioda

Napsal: 14 dub 2008, 06:31
od vladovlado
mozem potvrdit svorka W je na otackomer a to ze presvecuje kontrolka tak to je vadna dioda v mostiku altika uz so viackrat riesil tento problem Vlado

Napsal: 05 čer 2008, 22:07
od pepper
Tak už to postihlo i můj Favorit r.v.1994, vybavený alternátorem Felicia.

S rostoucími otáčkami se rozsvěcí kontrolka nabíjení.
Po demontáži jsem našel přerušenou velkou diodu
v kladné větvi hlavního usměrňovače.
Napřed jsem se bál, že odešel i regulátor,
vždyť i na dvě fáze to musí aspoň trochu nabíjet!

Ale pak mi došlo, že na odlehčené fázi se zvýšilo napětí,
přes diodu pomocného usměrňovače přišlo do regulátoru a ten pochopitelně omezil buzení.
Zvýšené napětí dostala i kontrolka, spojená druhým koncem s kladným pólem baterie,
takže její svit je úměrný rozdílu napětí.
Běžně svítí, má-li baterie 12V a pomocný usměrňovač 0V.
Ale když pomocný usměrňovač dá 24V, rozdíl je opět 12V a kontrolka svítí také naplno.
Hodnota 24V může někomu připadat přehnaná, ale stator je navinut drátem o průměru asi 1 mm,
takže má vysoký vnitřní odpor. Bez nuceného chlazení by těch 55A nepřežil.

Vyměnil jsem celý usměrňovací blok a je to OK.

pepper