Stránka 1 z 1

Autotransformátor

Napsal: 10 bře 2008, 15:44
od Masob
Dostal jsem takovýto autotransformátorek, už jsem se radoval, že budu mít krásné oddělovací trafo, ale zjistil jsem, že to má nejspíš jen jedno vinutí. Rozpojení v místě 110V aa napojení na 230 asi nepřipadá v úvahu (navíc žádný izolační odpor). Nenapadá vás, jak jej využít?

Napsal: 10 bře 2008, 15:55
od jandu
Asi bude ťažko použiteľný na iný účel. Jedine tak previnúť na ten oddelovací. Príkon to má pekný.

Napsal: 10 bře 2008, 16:54
od helios
Lepšie bude tento ponúknuť nejakému amerikofilovi, ktorý si doniesol odtiaľ kopu zariadení na 110V a tu márne zháňa práve podobný autotrafák. Ušetríš si nervy a čas pri prevíjaní.

Napsal: 10 bře 2008, 19:46
od jasin
Navíjet amatérsky oddělovací trafo je nesmysl. Doma se nedají docílit potřebné bezpečnostní parametry. Zejména nelze vyzkoušet zda drží 4 kV i po vlhku. Jinak ohrožuje nejen autora, ale i okolí.

Napsal: 10 bře 2008, 20:22
od kbulda
Už v tom názvu autotransformátor je jasné, že vinutí jsou galvanicky spojena.

Napsal: 11 bře 2008, 00:34
od zdenoeddie
kbulda píše:Už v tom názvu autotransformátor je jasné, že vinutí jsou galvanicky spojena.
pokusim sa nesuhlasit auto =!= spojene vinutia

Napsal: 11 bře 2008, 01:11
od PavelFF
pokusim sa nesuhlasit auto =!= spojene vinutia
auto možná ne, ale "autotransformátor" má společné vinutí:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Transform% ... .C3.A1tory

Napsal: 11 bře 2008, 07:49
od Jindra2
jasin píše:Navíjet amatérsky oddělovací trafo je nesmysl. Doma se nedají docílit potřebné bezpečnostní parametry. Zejména nelze vyzkoušet zda drží 4 kV i po vlhku. Jinak ohrožuje nejen autora, ale i okolí.
Dovolím si nesouhlasit, nevidím v tom jediný problém, jedině zdroj 4 kV, ale to se taky dá.
Jindra

Napsal: 11 bře 2008, 11:24
od mtajovsky
PavelFF píše:
pokusim sa nesuhlasit auto =!= spojene vinutia
auto možná ne, ale "autotransformátor" má společné vinutí:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Transform% ... .C3.A1tory
Já jsem slyšel trochu jiné vysvětlení, proč se mu říká autotransformátor než se praví ve Wikipedii. Je to odvozeno od zapojení zapalovací cívky, která má taky spojený primár a vysokonapěťový sekundár. Příslušný autor na Wiki asi neví, že existují autotransformátory s pevným převodem.

Jinak, co se týče navíjení oddělováku, pokud se provede dvoukomorová kostra pro vinutí, není problém dosáhnout mezi vinutími pevnosti 10 kV. Zkušební napětí se jednoduše odvodí násobičem ze sítě podobně jako jsou konstruovány zdroje pro ionizátory v pračkách vzduchu. Ty mívají okolo 6 kV.

Napsal: 11 bře 2008, 11:55
od zdenoeddie
no my sme v skole mali autotransformator v prevedeni primar a sekundar galvanicky oddelene a po zavitoch sekundaru jazdil bezec ktorym sa nastavovalo napatie na sekundarnej strane.Aj sam mam doma nieco podobne z toho zdroja co tu uz raz niekto daval foto,a trafo je take velke okruhle cierne.Toto pre mna znamena autotransformator.

Napsal: 11 bře 2008, 13:15
od jandu
Tak treba to upresniť - autotransformátor je "jednoznačne" transformátor s jedným vinutím s odbočkou. Regulovateľný autotransformátor je to samé, iba tá odbočka ide plynulo / skokom/ riadiť. Ak už má transformátor dve - oddelené vinutia, je to obecne povedané "oddelovací" transformátor.

Autotransformator v prevedeni primar a sekundar galvanicky oddelene a po zavitoch sekundaru jazdi bezec ktorym sa nastavovalo napatie na sekundarnej strane už nie je "auto"transformátor, ale oddelovací regulačný transformátor.

Napsal: 11 bře 2008, 13:36
od Radix
Kouzelně to napsali ve starém tesláckém katalogu:

Napsal: 11 bře 2008, 15:35
od zdenoeddie
jandu píše:Tak treba to upresniť - autotransformátor je "jednoznačne" transformátor s jedným vinutím s odbočkou. Regulovateľný autotransformátor je to samé, iba tá odbočka ide plynulo / skokom/ riadiť. Ak už má transformátor dve - oddelené vinutia, je to obecne povedané "oddelovací" transformátor.

Autotransformator v prevedeni primar a sekundar galvanicky oddelene a po zavitoch sekundaru jazdi bezec ktorym sa nastavovalo napatie na sekundarnej strane už nie je "auto"transformátor, ale oddelovací regulačný transformátor.
ok sefe,vyjasnene :)

Napsal: 24 bře 2008, 17:18
od FERYACT
TO RADIXI: Slůvko "přenosné" by se mělo nahradit "převozné automobilem"