Servisne mody ORAVA

Servisní část určená pro profesionály

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
edguy21
Příspěvky: 44
Registrován: 16 říj 2007, 02:00

Servisne mody ORAVA

#1 Příspěvek od edguy21 »

Neviete kody pre servisne mody do TV značiek OVP+ORAVA+TESLA.
Mam doma univerzalne diaľkove za 100sk a keď som naťukal kod pre TV OVP a stlačal niejake tlačidla na dialkovom, nahodou som sa dostal do servisneho menu.
Potrebujem servisne mody ktore by som naťukal na riadnom dialkovom,lebo na univerzalnom som sa dostal do ser.modu nahodou a už sa tam neviem dostať.Našiel som servisne mody do inych značiek ale potrebujem do slovenskych TV.


Za pomoc DIKY

Pesko
Příspěvky: 562
Registrován: 04 dub 2007, 02:00
Bydliště: vých.SK

#2 Příspěvek od Pesko »

Tvoja predstava o tom ako sa vstupuje do servisného režimu je absolútne pomýlená. To ,že dajaký čínsky ovladač za 100Sk vygeneruje povel, ktorý
otvorí servisný režim je náhoda . Postupy ako sa vstupuje do serv. režimu
určuje výrobca TV podľa typu procesora v softvérovej verzii.

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#3 Příspěvek od masar »

Řekl bych, že tvoje představa, že tě tady na tvoje přání zaplaví množství kódů SM je poněkud naivní. Informace o vstupu do SM si je třeba vždy nějakým způsobem "zasloužit".
Nejsou to zcela bezcené informace na rozdávání. Proto je výrobce uvádí až v servisním manuálu, který má k dispozici jen ten, kdo si ho koupil nebo autorizovaný servis. Neuvádíš ani konkrétní typ TV. Jsi snad nějaký sběratel kódů? :wink:

Uživatelský avatar
Onkyo
Příspěvky: 1335
Registrován: 02 led 2006, 01:00
Bydliště: Košice-okolie

#4 Příspěvek od Onkyo »

Do TV OVP a OTF na vstupuje podľa typu TV niekde zadaním kódu v menu a inde zas stlačením určitých tlačítok na lokálnej klávesnici a potom ešte vyslaním povelu z DO. :headscratch:

kondik
Příspěvky: 3763
Registrován: 25 pro 2006, 01:00

#5 Příspěvek od kondik »

xxx
Naposledy upravil(a) kondik dne 12 lis 2017, 21:00, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
DiGiCo
Příspěvky: 331
Registrován: 11 črc 2006, 02:00
Bydliště: Trutnovsko
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od DiGiCo »

kondik píše:Avšak to dôležité nám nepovedal, čo chce skaziť v servisnom režime? (laik + servisný režim = nebezpečná kombinácia :-) )
Možná sám neví, co tam chce pokazit... To máš těžké :)

Uživatelský avatar
TomasX
Příspěvky: 630
Registrován: 12 srp 2005, 02:00

#7 Příspěvek od TomasX »

Pánové možná by to chtělo víc osvěty. :wink:
Vysvětlit lidem, že SERVIS MENU se tak jmenuje proto, že je jenom pro "servisáky", stejně jako se nikdo nehrabe do počítače v autech.
Jeden zákazník nechtěl opravit TV, protože slyšel, že se musí připojit k televizi notebook a zjistit závadu. 8O Protože jsem notebook neměl, odmítl opravu. :lol:
Kdo mu pomohl jsem už nezjistil. :lol:
Z druhého pohledu by bylo dobré rozdat SERVIS MENU mezi lid a v ceníku přidat novou položku " Nastavení po zásahu do SERVIS MENU" a k ní tučnou částku. :wink:
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#8 Příspěvek od masar »

Z druhého pohledu by bylo dobré rozdat SERVIS MENU mezi lid a v ceníku přidat novou položku " Nastavení po zásahu do SERVIS MENU" a k ní tučnou částku.
Pokud by to bylo podpořeno hardwarově ze strany výrobce TV, pak to není špatný nápad. :wink:

kondik
Příspěvky: 3763
Registrován: 25 pro 2006, 01:00

#9 Příspěvek od kondik »

xxx
Naposledy upravil(a) kondik dne 12 lis 2017, 21:00, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
galjo
Příspěvky: 1352
Registrován: 15 črc 2005, 02:00
Bydliště: záp.slovensko

#10 Příspěvek od galjo »

kondik píše:
TomasX píše: Jeden zákazník nechtěl opravit TV, protože slyšel, že se musí připojit k televizi notebook a zjistit závadu. 8O Protože jsem notebook neměl, odmítl opravu. :lol:
Vychytralích zákazníkov je čoraz viac. Ja som mal dnes telefonát, dotyčný má roztiahnutý obraz do všetkých strán, ja vravím OK treba doniesť a on na to: "a budeš to vedieť? to je pomene nový televízor, vieš tie "kódy" do toho televízora ?"
:x
Náš zákazník... náš pán... :roll: a bude tých chytrých viac a viac. Sú aj taký čo pred uplynutím záručnej doby v Kauflande žhavia TV , aby sa zoztopil a idú to vrátiť.. tak prečo by on dával do servisu robiť..

Lubik777

#11 Příspěvek od Lubik777 »

Ahoj
potreboval by som sa dostat do servisneho menu TV Tesla S721 16:9
ak by nahodou niekto poznal, napiste prosim.

Dakujem,
Lubos

Uživatelský avatar
kassquit
Příspěvky: 169
Registrován: 25 dub 2008, 02:00

#12 Příspěvek od kassquit »

masar píše:Řekl bych, že tvoje představa, že tě tady na tvoje přání zaplaví množství kódů SM je poněkud naivní. Informace o vstupu do SM si je třeba vždy nějakým způsobem "zasloužit".
Nejsou to zcela bezcené informace na rozdávání. Proto je výrobce uvádí až v servisním manuálu, který má k dispozici jen ten, kdo si ho koupil nebo autorizovaný servis. Neuvádíš ani konkrétní typ TV. Jsi snad nějaký sběratel kódů? :wink:
cim si sa ty zasluzil o to ze mas tieto cenne informacie? bol si na skoleni vyrobcu? preco nemoze bezny uzivatel mat pristup do SM? ze si tym moze pokazit/rozhasit tovarenske nastavenia? No a co? ked som si kupil TV za par desiatok tisic, je moja vec co si s nim robim a ked si trufam nastavovat aj take citlive nastavenia ako sa v SM nastavuju je to cisto moja vec. Ak to posaham, je na mne aby som znasal nasledky. Je to presne to iste ako vo windozach liezt cez regedit do registrov. Ja mam napriklad 29whd52 a myslim si ze vyrobcom nastavene mody 16:9 a PANORAMA su uplne stupidne nastavene a pre mna ako uzivatela nepouzitelne. Neviem ci sa to da v SM zmenit, lebo zatial som sa este "nezasluzil" o takuto cennu informaciu ako sa do toho poondiateho SM dostanem.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#13 Příspěvek od Hill »

To je sice pravda, že televize je tvoje a můžeš si s ní dělat, co uznáš za vhodné, zrovna tak ji můžeš vyhodit oknem ze šestého patra, však sis ji koupil za svoje. Když ti některé módy nevyhovují, reklamuj. Jestli ale ve vysílaném signálu chybí informace pro správnou funkci v těchto módech, žádnou změnou nastavení televize to nezachráníš. Na okraj: mně na Thomsonu správně chodí změna formátu jen z DVD, tam ty informace jsou.
Ale nastavení dnešních přístrojů je natolik stabilní, že změna rozměru, deformace obrazu či chyba zbarvení signalizuje vždy poruchu: stárnutí některé součástky nebo její odchod k Neumětelům. Někdy i odchod více součástek najednou. To v SM, pokud je to ještě možné, srovnáš jen na chvíli, stárnutí součástek pak nabere obvykle větší rychlost. Navíc, než přijdeš na to, co k čemu v SM je, rozhasíš televizi tak, že ztížíš servisu identifikaci závady a někdy dost podstatně. Oprava se tak může natáhnout a měla by se úměrně prodražit. Určitě se ti však nebude chtít platit navíc za hodiny strávené marným hledáním závady tam, kde nebyla, nehledě k tomu, že máš odhad ceny opravy. Překročit tuto cenu lze jen za zákonem přísně stanovených podmínek, takže část těch hodin servis dělá zadarmo. Ty budeš mít servisáka za vola, že mu to tak dlouho trvá a nepřipustíš si, že to bylo tvou vinou.
Vlastně i kvůli takovým dnes neopravuji televize, živím se něčím jiným. Vrátil jsem se k bastlení a sem tam pro nějakého nadšence zkouším zachránit nějaký ten historický magnetofon nebo starou televizi, která ještě za to jinak stojí.
Nebo myslíš, že je povinností servisu napřed přepsat SM na tovární nastavení a po opravě provést kompletní seřízení, když bez tvého zásahu by nebylo třeba?
Třeba právě ty o tom víš tolik, aby sis mohl dovolit se v servisním menu pohrabat, ale pro dalších 999 z tisíce je jednoznačně lepší variantou odborný servis.
Proto vstupy do SM nezveřejňovat - výrobci tyto informace nedávají zadarmo a ti z nich, kterým záleží na jménu značky, je ani každému neprodají. Po školení a úspěšně složené zkoušce (samozřejmě také ne zadarmo) bys je od nich dostal.
Kdysi jsi dostal k televizi schéma, později i postup nastavení s maskou na ovladač (pár výrobců se toho koncem 80.let dopustilo), ale rychle se přišlo na to, že jsou s tím jen potíže. Ony se také změnily technologie a to dost podstatně.
Tak se nediv.

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#14 Příspěvek od masar »

cim si sa ty zasluzil o to ze mas tieto cenne informacie? bol si na skoleni vyrobcu? preco nemoze bezny uzivatel mat pristup do SM? ze si tym moze pokazit/rozhasit tovarenske nastavenia? No a co?
Slovo "zasloužit" není možná vhodně zvolené. Ale jisté je, že ty informace cenné jsou a proto k nim není přístup jen tak. A není pravda, že "nemoze bezny uzivatel mat pristup do SM" - může, když si je koupí nebo jinak sežene. I tady na uploadu je můžeš zdarma sehnat a jinak je velký prostor na internetu. V předchozím příspěvku ti Hill celou problematiku snad vysvětlil dostatečně. Na tomto fóru jsou jak lidé s podobným názorem jako máš ty, tak i lidé s názorem opačným a také ti, které zveřejnění vstupů do SM ve svém důsledku poškozuje. Každé takové veřejné a ochotné "vyzrazení" těchto informací vyvolává polemiku mezi oběma "tábory", což otravuje atmosféru tohoto fóra. Také jsem před časem v této záležitosti trošku "ujel" a vím proto, o čem mluvím. Takže tak. :wink:

Uživatelský avatar
kassquit
Příspěvky: 169
Registrován: 25 dub 2008, 02:00

#15 Příspěvek od kassquit »

Hill píše:To je sice pravda, že televize je tvoje a můžeš si s ní dělat, co uznáš za vhodné, zrovna tak ji můžeš vyhodit oknem ze šestého patra, však sis ji koupil za svoje. Když ti některé módy nevyhovují, reklamuj.
Nie, nerozumies mi. Nemam co reklamovat, tie mody su nastavene tak ako to vyrobca vymyslel, ale mne to nevyhovuje, nemozem prist do servisu a povedat ze vyrobca to zle vymyslel a ja to chcem inak. S tym ma kazdy vyhodi. Mam tam mod 16:9 ktory je na roztiahnutie komprimovaneho DVD signamu, co je vlastne len to ze 4:3 roztiahnes do sirky, povedzme ze to je OK. Ale potom je tam dalsi mod panorama ktory je nechapem o com pretoze to je skoro to iste, len je to roztiahnute asi o 1cm menej, ten mod som v zivote nepouzil. A zoom je ze klasicke TV vysielanie sirokouhneho filmu ma hore a dole cierne pruhy, tak sa to rozzoomuje na celu TV, to je tiez OK. Ale napriklad discovery casto vysiela tak ze ma hore a dole orezane asi len polovicu toho co 16:9 obraz, tak by som si tu panoramu chcel nastavit tak aby som taketo vysielanie roztiahol na plnu vysku a boky by sa roztiahli povedzme 2cm od okrajov. Zjednodusene povedane by to bol taky mod polovicneho zoomu. To je to co by som si rad nastavil na mod panorama ktory inak nikdy nevyuzijem. Len uznaj ze to ako reklamaciu modu uplatnovat nemozem.

Hill píše: Ale nastavení dnešních přístrojů je natolik stabilní, že změna rozměru, deformace obrazu či chyba zbarvení signalizuje vždy poruchu: stárnutí některé součástky nebo její odchod k Neumětelům. Někdy i odchod více součástek najednou. To v SM, pokud je to ještě možné, srovnáš jen na chvíli, stárnutí součástek pak nabere obvykle větší rychlost.
Nie toto nie je moj pripad, mi je jasne ze ked uz sa mi budu susit elektrolyty, SM modom to nespravim.
Hill píše: Navíc, než přijdeš na to, co k čemu v SM je, rozhasíš televizi tak, že ztížíš servisu identifikaci závady a někdy dost podstatně. Oprava se tak může natáhnout a měla by se úměrně prodražit. Určitě se ti však nebude chtít platit navíc za hodiny strávené marným hledáním závady tam, kde nebyla, nehledě k tomu, že máš odhad ceny opravy. Překročit tuto cenu lze jen za zákonem přísně stanovených podmínek, takže část těch hodin servis dělá zadarmo. Ty budeš mít servisáka za vola, že mu to tak dlouho trvá a nepřipustíš si, že to bylo tvou vinou.
Zasah do servisneho menu je presne to iste ako zasah pajkovackou do plosneho spoja. A tak ako by si niektora lama liezla pajkou na plosak, alebo skrutkovacom do trimrov a potom platila servisny zasah, rovnako si kazda lama musi zaplatit servisny zasah pri oprave rozhaseneho SM menu. Aky je v tomto rozdiel?

Hill píše: Nebo myslíš, že je povinností servisu napřed přepsat SM na tovární nastavení a po opravě provést kompletní seřízení, když bez tvého zásahu by nebylo třeba?
Ale ved to je to iste ako ked domaci vseumel rozoberie mixer, vysavac a podobne a nevie to zlozit a donesie to v krabici do servisu. Su povinny mu to opravit? Uz tu nemame socializmus. Funguju normalne obchodne vztahy. Tak ako mozem povedat ze zlozenie vasho rozobraneho vysavacu bude stat 15tisic, rovnako mozem povedat zakaznikovi ze nastavenie jeho posahaneho TV ktory si rozhasil cez SM bude stat viac ako stal novy v obchode a je na zakaznikovi ci to berie alebo neberie.
Hill píše: Třeba právě ty o tom víš tolik, aby sis mohl dovolit se v servisním menu pohrabat, ale pro dalších 999 z tisíce je jednoznačně lepší variantou odborný servis
Ano, viem toho tolko ze si dovolim vliezt aj do SM, len zial ako tu niekto pisal, to si treba zasluzit:-( a tak mi ostava bud ostat pri tom co mam a zmierit sa s tym co mi nadelil vyrobca, alebo obtelefonovat 100 servisakov z ktorych ma 99 posle medzi trubky lebo ani nepochopia co od nich chcem a ked konecne niekto bude vediet co chcem, bude vediet ako na to, tak mi za tych par minut co tu bude nauctuje tolko ze to radsej nie, dakujem neprosim si. Ked som si tu TV kupil, bol som nahodou v Niznej a tak som skocil do servisu co je kusok od fabriky, taky na pohlad slusny chlapik tam robil, chvilu som s nim hodil rec ze ci by mi servisny manual nezohnal, on ze hej, zozenie a posle, som sa tesil, o mesiac mozno dva mi prisla dobierka, za 300Sk mi ten hajzel poslal 4 slovom STYRI dost nekvalitne ofotene A4ky, na jednej je blokova schema, na druhej a tretej asi polovica rozpisu suciastok zvysok rozpisu chyba a na stvrtej doplnok k servisnej informacii8.2. Ten chlap si zo mna nechutne vystrelil, zial mam to k nemu 300km.

Odpovědět

Zpět na „Servis televizorů, monitorů a projektorů - PROFI sekce“