Hill píše:To je sice pravda, že televize je tvoje a můžeš si s ní dělat, co uznáš za vhodné, zrovna tak ji můžeš vyhodit oknem ze šestého patra, však sis ji koupil za svoje. Když ti některé módy nevyhovují, reklamuj.
Nie, nerozumies mi. Nemam co reklamovat, tie mody su nastavene tak ako to vyrobca vymyslel, ale mne to nevyhovuje, nemozem prist do servisu a povedat ze vyrobca to zle vymyslel a ja to chcem inak. S tym ma kazdy vyhodi. Mam tam mod 16:9 ktory je na roztiahnutie komprimovaneho DVD signamu, co je vlastne len to ze 4:3 roztiahnes do sirky, povedzme ze to je OK. Ale potom je tam dalsi mod panorama ktory je nechapem o com pretoze to je skoro to iste, len je to roztiahnute asi o 1cm menej, ten mod som v zivote nepouzil. A zoom je ze klasicke TV vysielanie sirokouhneho filmu ma hore a dole cierne pruhy, tak sa to rozzoomuje na celu TV, to je tiez OK. Ale napriklad discovery casto vysiela tak ze ma hore a dole orezane asi len polovicu toho co 16:9 obraz, tak by som si tu panoramu chcel nastavit tak aby som taketo vysielanie roztiahol na plnu vysku a boky by sa roztiahli povedzme 2cm od okrajov. Zjednodusene povedane by to bol taky mod polovicneho zoomu. To je to co by som si rad nastavil na mod panorama ktory inak nikdy nevyuzijem. Len uznaj ze to ako reklamaciu modu uplatnovat nemozem.
Hill píše:
Ale nastavení dnešních přístrojů je natolik stabilní, že změna rozměru, deformace obrazu či chyba zbarvení signalizuje vždy poruchu: stárnutí některé součástky nebo její odchod k Neumětelům. Někdy i odchod více součástek najednou. To v SM, pokud je to ještě možné, srovnáš jen na chvíli, stárnutí součástek pak nabere obvykle větší rychlost.
Nie toto nie je moj pripad, mi je jasne ze ked uz sa mi budu susit elektrolyty, SM modom to nespravim.
Hill píše:
Navíc, než přijdeš na to, co k čemu v SM je, rozhasíš televizi tak, že ztížíš servisu identifikaci závady a někdy dost podstatně. Oprava se tak může natáhnout a měla by se úměrně prodražit. Určitě se ti však nebude chtít platit navíc za hodiny strávené marným hledáním závady tam, kde nebyla, nehledě k tomu, že máš odhad ceny opravy. Překročit tuto cenu lze jen za zákonem přísně stanovených podmínek, takže část těch hodin servis dělá zadarmo. Ty budeš mít servisáka za vola, že mu to tak dlouho trvá a nepřipustíš si, že to bylo tvou vinou.
Zasah do servisneho menu je presne to iste ako zasah pajkovackou do plosneho spoja. A tak ako by si niektora lama liezla pajkou na plosak, alebo skrutkovacom do trimrov a potom platila servisny zasah, rovnako si kazda lama musi zaplatit servisny zasah pri oprave rozhaseneho SM menu. Aky je v tomto rozdiel?
Hill píše:
Nebo myslíš, že je povinností servisu napřed přepsat SM na tovární nastavení a po opravě provést kompletní seřízení, když bez tvého zásahu by nebylo třeba?
Ale ved to je to iste ako ked domaci vseumel rozoberie mixer, vysavac a podobne a nevie to zlozit a donesie to v krabici do servisu. Su povinny mu to opravit? Uz tu nemame socializmus. Funguju normalne obchodne vztahy. Tak ako mozem povedat ze zlozenie vasho rozobraneho vysavacu bude stat 15tisic, rovnako mozem povedat zakaznikovi ze nastavenie jeho posahaneho TV ktory si rozhasil cez SM bude stat viac ako stal novy v obchode a je na zakaznikovi ci to berie alebo neberie.
Hill píše:
Třeba právě ty o tom víš tolik, aby sis mohl dovolit se v servisním menu pohrabat, ale pro dalších 999 z tisíce je jednoznačně lepší variantou odborný servis
Ano, viem toho tolko ze si dovolim vliezt aj do SM, len zial ako tu niekto pisal, to si treba zasluzit:-( a tak mi ostava bud ostat pri tom co mam a zmierit sa s tym co mi nadelil vyrobca, alebo obtelefonovat 100 servisakov z ktorych ma 99 posle medzi trubky lebo ani nepochopia co od nich chcem a ked konecne niekto bude vediet co chcem, bude vediet ako na to, tak mi za tych par minut co tu bude nauctuje tolko ze to radsej nie, dakujem neprosim si. Ked som si tu TV kupil, bol som nahodou v Niznej a tak som skocil do servisu co je kusok od fabriky, taky na pohlad slusny chlapik tam robil, chvilu som s nim hodil rec ze ci by mi servisny manual nezohnal, on ze hej, zozenie a posle, som sa tesil, o mesiac mozno dva mi prisla dobierka, za 300Sk mi ten hajzel poslal 4 slovom STYRI dost nekvalitne ofotene A4ky, na jednej je blokova schema, na druhej a tretej asi polovica rozpisu suciastok zvysok rozpisu chyba a na stvrtej doplnok k servisnej informacii8.2. Ten chlap si zo mna nechutne vystrelil, zial mam to k nemu 300km.