hustota elektrolytu

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
fero_b
Příspěvky: 582
Registrován: 17 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Kosice

hustota elektrolytu

#1 Příspěvek od fero_b »

Ahojte, stala sa mi taka vec, ze sa pokazil regulator v alternatore a akumulator bol istu dobu prebijany (zohrial sa riadne) a vyvrela aj nejaka ta sirovka. Nateraz som tam dolial destilku a regulator opravil, ale zrejme ten elektrolyt nema tu spravnu hustotu. Vie mi niekto poradit aky by mal byt teraz spravny postup aby to bolo znova dobre? Zrejme zmerat hustotu a doliat sirovku ale robi sa to pri nabitom akumulatore ale vybitom alebo ako preste teraz postupovat? Poradi niekto?

Uživatelský avatar
Jindra2
Příspěvky: 758
Registrován: 09 srp 2005, 02:00

#2 Příspěvek od Jindra2 »

Stačí hledat, třeba http://www.mulac.cz/faq.php?typ=autobaterie
Jindra

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od ZdenekHQ »

To buď rád, že ten akumulátor nebouchnul. Znám už dva lidi, co se jim to stalo.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
fero_b
Příspěvky: 582
Registrován: 17 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Kosice

#4 Příspěvek od fero_b »

diky, skusim pomerat tu hustotu a ked sa privelmi znicil, tak kupim novy... uz sa chystam si tam nabastlit nejaky indikator prebijania, lebo na nedobijanie kontrolka je ale na prebijanie je az smrad pokazenych vajec :-(

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#5 Příspěvek od EKKAR »

Stačí hlídat napětí na akumulátoru za provozu - jak začne lézt přes 14,5V, JE ZLE!!! Pak (někdy) pomůže zapnutí co největšího množství spotřebičů a opatrná jízda na nižší otáčky do nejbližšího servisu, kde mají vybavení na kontrolu dobíjecí soustavy - jinak baterii zničíš a budeš kupovat novou... Kdysi se prodávalo zařízeníčko BATEST, je to jednoduchý okénkový komparátor napětí s jedním dvojoperákem a trojicí různobarevných LED a nastavenými napěťovými mezemi (pro 12V aku v autě) na 11,5V a 14,5V - pod 11,5V svítí žlutá, signalizující "NÍZKO" neboli málo nabíjený aku, mezi 11,5V a 14,5V zelená = OK a nad 14,5V červená - PŘEBÍJENO. Pak stačí 1x za čtvrt roku zkontrolovat hladinu elektrolytu a máš poměrně dost dobře postaráno o potřebu nastartovat.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“