Stránka 1 z 1

jak vyhledat dráty ve formě auta

Napsal: 12 dub 2008, 17:53
od marshal
zdravím, potřebuji vysledovat drát ve formě autokabeláže a nechci ji řezat.
Nezabýval jste se někdo podobným problémem ?
Mám představu nějakého generátoru ale nevím jaká frc bude nejlepší, protože kapacity mezi dráty jsou v těch délkách značné a mám obavy aby to nepískalo úplně všude. Anebo použít nějaké impulzy které by měly širší spektrum?
Asi bude dost záležet i na způsobu detekce, snad částečně odstíněný ferit.
Někde jsem četl že kabely ve zdi se hledají podobně, ale zkušenosti nemám.
Je to pouze taková úvaha, budu rád za vaše názory.

Napsal: 12 dub 2008, 18:16
od Crifodo
jestli máš možnost pustit do příslušného drátu signál tak, aby jím protékal nějaký proud, tak úplně stačí sinus třeba 500 Hz, na detekci nějaké jádro které se dá rozpůlit a obklopit kolem vodiče. Na tomhle principu měli telefonáři/dráťáci kdysi nějaký zlepšovák který i vyráběla technická správa spojů nebo jak se to jmenovalo: malé C jadérko (permalloy), obě půlky byly spojené na jedné straně bronzovým páskem aby pružily a daly se odehnout a zase se pružností přitlačily. Ta větší půlka měla vinutí. Hledaný drát procházel vnitřkem, na principu klešťáku. Kablíkem to vedlo do krabičky se zesiovačem, repráčkem, usměrňovačem a měřáčkem. Bylo to dokonale průkazné. Možná se to ještě doma někomu válí.

Napsal: 12 dub 2008, 19:14
od Hill
Trochu průšvih je, když je ten drát přerušený a proud do něj nejde dostat.
Pak to chce s kmitočtem výše, ale ani tak se místo přerušení nemusí vždy poznat.

Napsal: 12 dub 2008, 19:33
od marshal
přesně to je ten problém. A čím vyšší frc tím větší nebezpečí že mezidrátové kapacity to přenesou všude. Ještě mě napadlo kostřit co nejvíc ostatních drátů a trocha víc zesílit "vysilač". Ale mohlo by se to chovat jako stínění.
Tak nevím..
Tajně jsem doufal že to už někdo řešil.
:wink:

Napsal: 12 dub 2008, 20:13
od Hill
Jestli víš, kam příslušný drát vede (unikátní barevná kombinace), a víš, že nevede, stejně ho budeš muset nahradit jiným, ať už kvůli tomu budeš muset párat kabelový svazek nebo se ti vejde podle něj.
Ten původní samozřejmě na obou koncích odpoj, aby ti tam později nezačal dělat jinou paseku, třeba zkraty na jiný vodič ve svazku. Nevíš totiž ještě, kde je přerušený, ani proč.
I když - nejčastěji se přeruší vodiče v zakončení v konektoru, kde drát drží ještě za izolaci, ale v ní je užraný solí, případně v místech, kde se pohybuje (dveře).

Napsal: 12 dub 2008, 21:07
od Crifodo
A nebo klasická metoda napichování izolace, v autoinstalaci a obyčejných drátech typu "La-Uš" by to nemuselo ničemu vadit.

Napsal: 13 dub 2008, 10:07
od marshal
nejde ani tak o konkrétní případ (i když taky) ale myslel jsem obecné řešení pro neznámý typ auta a něco nejde.
Současný problém je Peugeot 405 a pitomá couvačka. (občas přidou známí s nějakým problémem) Schema od toho typu nemám, co jsem kde na netu stáhl je jiné. Pojistková skříň je jiná, pojistky co jsem našel jsou OK, když proměřuji dráty od spinače tak jsou oba na zem. Podle logiky i schematu by měl být jeden na pojistku a druhý na světlo. Lezou oba do formy a asi budou někde zkratovány na kostru. Forma se pak dělí, kterou formou a kam vedou netuším. Přístup je k tomu děsnej.
( :lol: asi bych to zjistil připojením natvrdo na baterku :D )
proto ten nápad s generem, ale nakonec to budu muset vyřešit jako vždy.

:x

Napsal: 13 dub 2008, 10:36
od bu2520
jeden můj kamarád byl svědkem, že , při výměně prahu, se podařilo klempířovi rozbruškou fiknout celý svazek ( všechny dráty byly černé ) ale oprava byla relativně rychlá proto že na každém bylo asi po půl metru číslo, vodiče, možná že by to byla nespolehlivější metoda pomocí ostrého pinu přes izolaci. obyčejným zkrat_metrem

Napsal: 13 dub 2008, 13:44
od Hru
osvětčilo se udělat si šnůru k multimetru ,kde jako hrot jsem použil špendlík a jednoduše napichovat izolaci,měřící rozsah dle potřeby:ohmetr,voltmetr

Napsal: 13 dub 2008, 14:32
od Hill
Je to teda Pažout, taky jsem si s jedním užil, přestaly mu svítit brzdy. Našel jsem to v kufru asi tak uprostřed na odbočení do zásuvky pro přívěs. Dodnes nevím, jestli tam byl ten konektor z výroby nebo dodatečně dělaný.
Metoda špendlík a asi 8 hodin sundávání tapecírungů a hledání.