Rada pre všetkých TESLA DOMINANT 1039A
Moderátor: Moderátoři
Rada pre všetkých TESLA DOMINANT 1039A
zdravím,
tak akurat som odstranil zavadu ktora sa prejavovala nízkym výkonom koncoveho zosilňovača zvukom skoro bez výšok
príčina: vadný elyt C5 5uF/50V C5 je pre pravý kanál C6 taka ista hodnota elytu je pre ľavý kanál. po výmene je zosil OK.
tak snad som pomohol.
tak akurat som odstranil zavadu ktora sa prejavovala nízkym výkonom koncoveho zosilňovača zvukom skoro bez výšok
príčina: vadný elyt C5 5uF/50V C5 je pre pravý kanál C6 taka ista hodnota elytu je pre ľavý kanál. po výmene je zosil OK.
tak snad som pomohol.
Budu-li moci, tak nepřijdu, ale nebudu-li moci, pak určitě přijdu
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Taky bych řekl, že Tesla používala barvu, na jakou byl zrovna v lisovně materiál. Jestli ostatní suroviny právě v době růžových elektrolytů byly kvalitnější, takže některé série růžových kondíků vyhovují dodnes, je, řekl bych, náhoda.
Zrovna tak dodnes chodí zelené nebo holé. A nechodí některé růžové.
Zrovna tak dodnes chodí zelené nebo holé. A nechodí některé růžové.
Teslácké elyty měli dost velkou rezervu v kapacitě a to bez rozdílu v barvě té šprcky. Mnohé z nich mají i po tolika letech full a je na ně spolehnutí. My jsme používali hodně Frolyty z NDR, ty nebyli špatný a ostatně ta fabrika je tam vyrábí pod jiným názvem dodnes. Nejhorší zkušenosti z minula mám s oranžovými nebo zelenými tesla radiály a potom nějaké modré polské axiální (Unitra?)- těm vždycky odpadl mínus vývod od kalíšku..
Killroy
Killroy
Mám ten pocit, že zelené plasty Tesla TE00x (znám jen "biaxiál", radiální jsem neviděl nikdy ani nevím kde má vlastně profil 0 radius) byly vždycky mizerné ale většinou pořád stejně. I po desítkách let. Úplně kaput jsem jich moc nezažil, spíš mizerný sériový odpor a veliká závislost na teplotě, tedy mínus.
Nedá se srovnat s Chinou, která odejde za dva, tři roky, ani s podobným šmejdem z SSSR. Soudruzi z velké země ale měli kondy, a součástky obecně nevyzpytatelné, někdy se to rozsypalo a jindy nepochopitelně vydrželo i obrovská přetížení. Potíž byla v tom, že nešlo dopředu poznat, o kterou variantu se jedná.
Nedá se srovnat s Chinou, která odejde za dva, tři roky, ani s podobným šmejdem z SSSR. Soudruzi z velké země ale měli kondy, a součástky obecně nevyzpytatelné, někdy se to rozsypalo a jindy nepochopitelně vydrželo i obrovská přetížení. Potíž byla v tom, že nešlo dopředu poznat, o kterou variantu se jedná.
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
No s těma barvama to tak prý opravdu je. Můžete udělat srovnávací měření, já na to nemám vybavení. Ale podle mě na tom něco bude, protože stejný typ kondíku (kapacita, max. napětí i rozměry) se dělal buď úplně bez obalu, nebo s nějakým barevným, přičemž ty barevné jsou v zařízeních na důležitých místech (nebo mi to aspoň tak přijde). Kdyby ty barvy byly úplně šuma fuk, tak by jich určitě bylo větší spektrum, než jen jedovatá modrá nebo růžová.
Jinak - mám ellyt Tesla z počátků produkce, brzo oslaví šedesátiny, a má pořád plnou kapacitu. O ellytech ze šedesátých let ani nemluvě. (vysokonapěťové typy s centrálním šroubem)
Jinak - mám ellyt Tesla z počátků produkce, brzo oslaví šedesátiny, a má pořád plnou kapacitu. O ellytech ze šedesátých let ani nemluvě. (vysokonapěťové typy s centrálním šroubem)
Naposledy upravil(a) Lukas-Peca dne 25 dub 2008, 20:27, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
O axiálech. Jestli je to tak jak říkáš, tak jaktože se ve většině zařízení pro domácí trh vyskytují častěji modré než růžové?Sendyx píše:Mluvíš pořád o těch hnusných plasťákách na stojato, nebo o axiálech TE 98x, které bývaly holé, nebo verze PVC (růžová nebo oranžová šprcka, dle toho, jaká byla), ev. občas modrá tenká (jen na kondy na vývoz, nebo když oranžová došla) ?
Hádat se nechci, říkám jenom to, co jsem slyšel už od spousty lidí.
podívej se na kód data výroby na kondy, které chceš posuzovat, je tam dvoupísmenným znakem (WE, TD, LX atd) a výklad se dá občas někde najít na webu. U malých hodnot možná bude chybět typové číslo ale kód tam bude.
Nechci se hádat, ale rozdílná barva bude spíš souviset s typem kondu než s tříděním podle kvality, oranžové bužírky byly na TE984 a modré na TF00x, což byly ale kondy jinou technologií a hlavně novější, takže se můžou měřením jevit pochopitelně lepší.
http://www.elektronika.cz/inshop/script ... temID=4611
Kdyby někdo našel pamětníka technologa z Lanškrouna nebo kde se elyty dělaly, tak by problém jistě rozsekl
dneska už to doufám není RVHP tajemství.
.
Nechci se hádat, ale rozdílná barva bude spíš souviset s typem kondu než s tříděním podle kvality, oranžové bužírky byly na TE984 a modré na TF00x, což byly ale kondy jinou technologií a hlavně novější, takže se můžou měřením jevit pochopitelně lepší.
http://www.elektronika.cz/inshop/script ... temID=4611
Kdyby někdo našel pamětníka technologa z Lanškrouna nebo kde se elyty dělaly, tak by problém jistě rozsekl
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
TE98x se dělaly u nás, v Ostravě, jako brigádník jsem jich taky mračno vyrobil, proto vím, jaký to byl prevít. U téhle řady se občas stalo, že bužírka byla modrá (výroba růžovky asi nesplnila plán), nebo tenká modrá - a mám pocit, že byla samolepivá. Na řadě TF byla modrá, ale trochu jinačí, výhradně smršťovačka. Řada TF byla mnohem lepší, skutečně na úrovni doby, a to sekali asi v Lanškrouně. TF se dělaly běžně s potiskem Iskra na export
.
Jo, jinak existují i skutečné radiály Tesla, v Al pouzdru, tuším TF014 a další. Dělalo se to tuším po r. 1990 v Lanškrouně.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jo, jinak existují i skutečné radiály Tesla, v Al pouzdru, tuším TF014 a další. Dělalo se to tuším po r. 1990 v Lanškrouně.