Stránka 1 z 4

trojfazovy generator

Napsal: 29 dub 2008, 18:59
od camaro
Zdravim vsetkych. Pokusam sa spojaznit 3faz asynchronny generator kruzkovy s vinutym rotorom a komutatorom z 50tych rokov pohanany dvojtaktom, jednovalcom. Na rotore su 4 zberacie kruzky a komutator vyvedeny na svorkovnicu D,O. Pri otacani na svorkovnici dostavam zdruzene napatie 7,2V a fazove 3,6V. Na svorkovnici su 3F X,Y,W, N a dva vyvody D,O ktore su prepojene. Vie mi niekto poradit ako to mam spravne zapojit resp. naco je tam komutator ja si myslim, ze je to niejake budenie? Preco dostavam tak nizke napatie?

Napsal: 29 dub 2008, 20:24
od mikollar
neviem mozno trepne blbost, v skole sme mali nieco podobne a davalo to taketo napatia (sposobuje ho zbytkovy magnetizmus) ak nebolo privedene budenie, po privedeni budenia to davalo napatie ako bolo potrebne

Napsal: 30 dub 2008, 07:49
od Vaseks
Pošli foto svorkovnice. Komutátor u asynchronního motoru? Jinak to napětí je tam opravdu vlivem remanence. Pokud tam chybí kondenzátory na vytvoření buzení, je třeba znát mimo jiné výkon. Takže minimálně štítkové údaje. Napětí, proud, počet pólů, atd. Jinak :( .

Napsal: 30 dub 2008, 09:53
od xmurgi
Pani, dovolim si s vami nesuhlasit, asynchrónny motor ako generátor v ostrovnej prevadzke fungovat nebude, lebo sa nema skadiaľ nabudiť. Ako generátor je ho možno použiť v prípade pripojenia do siete, z ktorej si odobera jalový výkon potrebný na nabudenie. Spomínaný motor má krúžkový rotor z dôvodu použitia tzv. rotorového spúštača, aby sa obmedzil rozbehový prúd motora.

Napsal: 30 dub 2008, 11:10
od Vaseks
Taky si dovolím nesouhlasit. Pochopitelně, že AM je v ostrovním režimu použitelný! Jalovou energii zprostředkují kondenzátory připojené na vinutí a k nabuzení dochází právě vlivem remanence. Většina centrál se spalovacím motorem má právě asynchronní generátor! :lol:

Napsal: 30 dub 2008, 13:04
od Mirda
Ale proč má kotva čtyři kroužky? Jakým průměrem vodiče je navinutá ta kotva?

Napsal: 30 dub 2008, 14:26
od camaro
udaje zo stitka su zle citatelne, su opisane podla riadkov

25 2,7 0,9
380 4,1 2800
220 7,1 50
40 5,2

foto dalej

Napsal: 30 dub 2008, 14:44
od camaro
udaje zo stitka su zle citatelne, su opisane podla riadkov

25 2,7 0,9
380 4,1 2800
220 7,1 50
40 5,2

foto dalej

Napsal: 30 dub 2008, 19:10
od FERYACT
Podle nejasných obrázků kroužků to vypadá na stále ležící kartáče.To se používalo jen u motorů s jakous takous regulací skluzu a tím pádem otáček.
Tuto teorii podporuje komutátor který by mohl kontrolovat otáčky.

Napsal: 30 dub 2008, 23:38
od rezis
A není to toto ? >>>odkaz<<<
Jinak docela by me zajimalo to pouziti asyn. motoru s kotvou nakratko jako generatoru. Zkousel to nekdo?

Napsal: 01 kvě 2008, 10:55
od camaro
Kefy su pevne. Predpokladam samobudenie, do otacok ho dostane spalovaci motor a komutator je zrejme pre budiace vinutie.
K dispozicii je len svorkovnica s fazami XYW-N a svorky D,O pre budenie to prepojenie tam nebolo teraz len tam je pre skusku.
Ten generator niekedy pracoval na vysokohorskej chate.

Napsal: 01 kvě 2008, 11:56
od dolac
To Camaro: niekoľkokrát sa tu spomína komutátor. Hodil si tu už zopár fotiek, ale stále na nich nevidím komutátor. Je tam naozaj? Ja som ešte nikdy nevidel asynchrónny stroj s komutátorom. Môžeš tu hodiť foto komutátora? Rád by som to videl.

Napsal: 01 kvě 2008, 12:31
od janousek
Vzhledem k tomu, že staré motory byly těžké jak kráva, výkon nic moc proti dnešním motorům. tak se při rozběhu motoru odřazovaly odpory /třífázový reostat/ až do zkratu kotvy. Náraz na síť, která tenkrát také nebyla nic moc, se zmírnil. Podobné motory používali kolotočáři, odpor regulovali zanořováním desek do roztoku soli a tím řídili rozběh kolotoče. Takže buzením do rotoru z toho generátor nevyrobíš.

Napsal: 01 kvě 2008, 14:14
od camaro
na obrazku v kruzku je vidiet komutator s uhlikom
Toto zariadenie bolo pouzivane cc 20 rokov ako generator s pohonom jednovalcom, dvojtaktom. Takze nechcem vyrabat generator z motora.
Ide mi o to ako to mam budit

Napsal: 01 kvě 2008, 14:35
od dolac
Kua, asi som už slepý, alebo ten obrázok stojí za hovno, ale ja ho tam stále nevidím. To má byť ten červený? Uhlíky ma nezaujímajú.
"Komutátor je sada medených lamiel, upevnených po obvode hriadeľa rotora, ktoré sú pripojené na jednotlivé časti vinutia rotora". Je to ono?