![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Moderátor: Moderátoři
To by ses divil, co umí udělat v kompresním prostoru z oleje ohřev stlačováním! Sice to není tak rychlé, jako ve spalovacím motoru, ale i v kompresoru se olej spaluje nebo alespoň minimálně tepelně degraduje až karbonizuje - a tím je míněn onen karbon, kterým se každý kompresor po určité době provozu zanese. Myšleny jsou samozřejmě klasické pístové kompresory - u těch rotačních, spirálových neboli šroubových tento proces není tak pozorovatelný, protože karbon se neusazuje na stěně kompresního prostoru, ale je odplavován olejovou náplní - ta pak degraduje (černá) a je ji po odběhání výrobcem předepsaného počtu provozních hodin nutno vyměnit - úplně stejně jako v obyčejném "písťáku"...Sandal píše: Kde by se ti v komresoru vzal karbon?Ten vzniká spalováním.