Stránka 1 z 1

Kompresorový olej

Napsal: 08 kvě 2008, 22:10
od janousek
Panové, jaký levný a dobrý :D kompresorový olej používáte do levných a dobrých :lol: marketových hobby kompresorů? Díky.

Napsal: 08 kvě 2008, 23:44
od workhard
Levný a dobrý olej je ten,který najdu v práci :wink: Nedramatizoval bych to,spíš asi řidší olej,ať to nahodíš i v zimě :D

Napsal: 09 kvě 2008, 00:06
od mety
Nalej tam napr. madit M6A

Napsal: 09 kvě 2008, 12:47
od vombat
Je-li kompresor nový - nezanešený karbonem je lepší M6AD - rozpouští karbon. Jinak, jak je výše doporučeno M6A. Dáš-li M6AD do starého zakarbonovaného kompresoru, můžeš ho zadřít.

Napsal: 09 kvě 2008, 17:34
od janousek
Starý dobrý M6A, ten je vlastně na všechno. :D

Napsal: 09 kvě 2008, 19:47
od rnbw
Na vsetko, len do auta nie :D

Napsal: 09 kvě 2008, 23:25
od kbulda

Napsal: 10 kvě 2008, 08:52
od janousek
kbulda díky, taky jsem to studoval, musím se po něčem podívat ve svém okolí. Měl jsem na mysli, jestli někdo nepoužívá co dům dal s dobrými výsledky. V návodu doporučují SAE 15W/40, tak asi koupím nějaký laciňák. Kompresoru za 1550,- Kč to musí stačit. :D

Napsal: 10 kvě 2008, 15:25
od kbulda
Když zajdeš do nejbližší firmy kde opravují, nebo prodávají kompresory ,
tak mají i litrové balení , nebo Ti za 50,- nalejí

Napsal: 13 kvě 2008, 09:29
od Sandal
vombat píše:Je-li kompresor nový - nezanešený karbonem je lepší M6AD - rozpouští karbon. Jinak, jak je výše doporučeno M6A. Dáš-li M6AD do starého zakarbonovaného kompresoru, můžeš ho zadřít.
Kde by se ti v komresoru vzal karbon?Ten vzniká spalováním.

Napsal: 13 kvě 2008, 12:26
od EKKAR
Sandal píše: Kde by se ti v komresoru vzal karbon?Ten vzniká spalováním.
To by ses divil, co umí udělat v kompresním prostoru z oleje ohřev stlačováním! Sice to není tak rychlé, jako ve spalovacím motoru, ale i v kompresoru se olej spaluje nebo alespoň minimálně tepelně degraduje až karbonizuje - a tím je míněn onen karbon, kterým se každý kompresor po určité době provozu zanese. Myšleny jsou samozřejmě klasické pístové kompresory - u těch rotačních, spirálových neboli šroubových tento proces není tak pozorovatelný, protože karbon se neusazuje na stěně kompresního prostoru, ale je odplavován olejovou náplní - ta pak degraduje (černá) a je ji po odběhání výrobcem předepsaného počtu provozních hodin nutno vyměnit - úplně stejně jako v obyčejném "písťáku"...

Napsal: 13 kvě 2008, 17:26
od Sandal
Já mák kompresor Orlík 1JSK 75-15.Stlačuju na 1500 kPa a mám tam motorový olej Agip 15W-40.Používám kompresor skoro denně.Olej měnim jednou za rok a když ho vypouštim tak má barvu jako bych ho tam právě nalil.