Stránka 1 z 4

Benzínová sekačka na trávu.

Napsal: 11 kvě 2008, 22:05
od stasek
Vím, že to sem zrovna moc nepatří, ale bylo tady už ledacos a fórum navštěvují chytří lidé tak třeba někdo poradí. Mám benzínovou sekačku na trávu a poslední dobou jí jaksi chyběl výkon. Dnes klekla úplně. Motor má nepravidelný běh, občas se z výfuku vyvalí černý kouř. Svíčka se za malou chvíli úplně zanese sazemi. Vzduchový filtr jsem samozřejmě vyčistil, ostatně tato vada se projevuje i za chodu bez filtru. Tak nevím, čím to může být. Cívka? Spíš ne, Svíčka, zkoušel jsem měnit za jinou a totéž. Že by byl tak vyřachtanej motor a spaloval olej? To by se valil kouř pořád, on se vyvalí jen chvílemi, do té doby než se zasviní úplně svíčka a chcípne to. Tak bych tomu rád přišel na kloub. Kdyby to šlo opravit, tak bych zatím novou nekupoval.

Napsal: 11 kvě 2008, 22:12
od Crifodo
u podobné závady jsem před lety byl a diagnóza zněla: vyběhaný krám, podfukuje, komprese okolo 1:2. Konec přišel dost naráz. Oprava, pístní kroužky, záběh, to všechno dokonale nerentabilní.

Napsal: 11 kvě 2008, 22:18
od stasek
No jo, já něco podobnýho tušil. To teda moc dlouho nevydržela. Když to tak spočítám, mám ji asi 10 roků, ročně sekám zahradu tak 7 krát vždycky asi hodinu, možná něco víc. Takže když moc tak 100 hodin provozu se mi zdá docela málo. :cry:

Napsal: 11 kvě 2008, 22:24
od galjo
tvoj názor - To teda moc dlouho nevydržela. Když to tak spočítám, mám ji asi 10 roků .. Ved aj výrobcovia chcú z niečoho žiť a ked každému tolko vydrží stroj tak už by smuselli skončiť výrobu.

Napsal: 11 kvě 2008, 22:28
od rezis
Vevnitr nic moc neni. Plastova vacka. Jen kolecko ktere roztrikuje olej a to je vse. Je az neuveritelne jak to funguje.

Napsal: 11 kvě 2008, 22:48
od stasek
galjo: no na to, že tehdy stála kolem 12000, tak když to podělím, 120 Kč/hodinu, běhám za ní a ještě benzín, tak to žádnej kauf není. Zkusím ještě tu kompresi a když tak běžím pro jinou.

Napsal: 11 kvě 2008, 22:51
od MirrA1
Něco podobnýho nám dělal motor na fréze. Klesal mu výkon a když se dostával do zátěže (např. jelo se do kopce) tak bylo z motoru slyšet takový divný puf puf :D jak profukoval. Svíčka byla stejně jako v tvém případě taky neustále špinavá...

Diagnóza ze servisu byla taková, že je vyběhaný motor, takže bylo nutné nechat udělat novej výbrus...

Napsal: 11 kvě 2008, 22:57
od mtajovsky
Ještě bych neházel flintu do žita. Benzínové sekačky nemají z důvodu jednoduchosti klasické palivové čerpadlo. Nasávání směsi se děje jakýmsi pulsním způsobem a tomu je přizpůsobena konstrukce karburátoru. V tom mém je v karburátoru taková membrána, která by mohla být poškozena. Černý kouř a černě zanešená svíčka jsou způsobeny příliš bohatou směsí, naopak bílá svíčka znamená chudou směs. Hnědá je správná. Rozeberte karburátor, jestli není někde něco ucpané nebo poškozené. Spalovámí oleje produkuje spíš namodralý, velmi smradlavý kouř a také byste zjistil jeho úbytek.

Kromě toho, jednou mi sousedka nadzvedla sekačku "čumákem dolů" a zaolejovala karburátor, protože karburátor má spojení s klikovou skříní přes její odvětrávání. Motor měl pak nerovnoměrný chod a nepravidelně vypouštěl černá oblaka dýmu. Musel jsem karburátor rozebrat a vyčistit.

Napsal: 11 kvě 2008, 23:20
od vombat
Závada může být ve vadné zapalovací cívce nebo v ustřiženém klínku setrvačníku a jeho pootočením. Jiskra jde, ale je nedostatečná nebo nepravidelná.Nové sekačky mají bezkontaktní zapalování, kde průchodem magnetu setrvačníku přes cívku je dán předstih. Cívka je zalita v plastu, vede z ní jen VN kabel a drát, kterým se vypíná motor - sepnout na kostru. Další drát je pevně spojen s kostrou. Někdy je proražená cívka, někdy kondesátor. Kondensátor lze po vykuchání z plastu vyměnit. Jinak k opotřebení - motor má zpravidla Nikasilový válec - při správném mazání (výměna oleje) je takřka nesmrtelný. Odejde spíše ojnice z duralu. Stačí dekarbonovat hlavu, přebrousit a zalapovat ventily (u 4taktu) a jede dál. Taky mám sekačku více jak 10let, motor jede jako brus, ale zbytek se už rozpadá.

Napsal: 12 kvě 2008, 06:17
od xxxe
Je to ještě 2 takt že do benzínu mícháš olej růčo?Nedal tam někdo moc oleje?Co karburátor?U některých je uvnitř tryska v komoře plováku.Někdy nezavírá plovák přívod,a motor se uleje benzínem.Dej fotku sekačky někam a napiš co je to přesně za stroj.

Napsal: 12 kvě 2008, 08:22
od stasek
Je to čtyřtakt, karburátor je z plastu. Zajímavý poznatek od vombata, to pootočení setrvačníku s ustřiženým klínkem by možná byl dobrej tip, samozřejmě že se párkrát stalo, že se najelo na griml a tak to pár šup už dostalo. Hned odpoledne to rozdělám a dám vědět. Díky za názory a rady všem.

Napsal: 12 kvě 2008, 10:28
od Milan121
Pootočený magnet s vačkou s ustřiženým klínkem jsem měl na pionýru 20 a na TK14 jsem měl ucpaný výfuk. Na obou dvou strojích se to projevilo sníženým výkonem při větším zatížení.V malých otáčkách a při nižším převodovém stupni se to chovalo úplně normálně.Co já se s tím natrápil a kolik to řešilo odborníků :-) a té kořalky co se u toho vypilo.

Napsal: 12 kvě 2008, 12:31
od EKKAR
Milan121 píše:Pootočený magnet s vačkou s ustřiženým klínkem jsem měl na pionýru 20 ...
Já měl JAWU 21 - a když jsem nasadil jiný magnet místo původního zesláblého, nešel milý fichtl za živého Boha nakopnout ani roztlačit, musel jsem vrátit původní. Vše se vyřešilo až přestavbou na bastl-MOTOPLAT, kdy původní zapalovací vinutí na generátoru nabíjí přes trafo kondík - pak šel i ten nový magnet. Porovnáním podle obrazce ocelových pilin na přiloženém papíru měl ten nový magnet obrazec mag.siločar pootočený o půlku rozteče pólových nástavců cívky oproti starému, takže místo aby generátorovou cívkou (a zároveň indukčkou) v momentě rozepnutí zapalovacích kontaktů protékalo maximum generovaného proudu, bylo tam minimum - tuhle závadu odstranil už zmíněný bastl-MOTOPLAT a fichtl zase spolehlivě naskakoval...

Napsal: 12 kvě 2008, 12:43
od ZdenekHQ
Nejhorší jsou experti, co do toho nalijí cokoliv, co mají po ruce, míchají různý oleje a pak se diví, že se motor rozskočí... To doufám není Tvůj případ.

Já mám dvoutakt Oleo-mac už přes 10 let, liju do toho Natural-91 + originál olej (lahvička za 35Kč na celou sezónu), zahradu asi 1200m a zatím jedinej problém, kterej se teď vyskytnul, že přestal fungovat "chcípák". Musím to zhášet sytičem a samozřejmě opravit. Na druhou stranu kolega z opravny říká, že dokud to funguje, nemá se do toho vrtat. Jinak motor chytá "na drc", ať teplej či studenej, na druhou stranu občas trefím na benzín s příměsí kdoví čeho, pak to občas vynechává.

Napsal: 12 kvě 2008, 12:56
od Milan121
hmm tak to je teda sekec mazec,asi by mě to nenapadlo.
Ještě se zeptám když je zde to spalovací téma,potřeboval bych malý stabiláček tak do 50 ccm,nemáte někdo typ kde a z čeho by se to dalo pořídit?Chtěl bych to vnukovi na malý traktorek.Uvažoval jsem z motorové pily,ale to má hodně otáček.Spíše něco pomalejšího aby i ta zvuková iluze byla v reálu.