Stránka 1 z 1

VF zapalování

Napsal: 18 zář 2005, 21:51
od hrabosh
Zdravím.
Nepokoušel se někdo z vás stavět VF zapalování ? Chtěl bych to do Š. Garde..

Z.H.

Napsal: 20 zář 2005, 10:41
od petyrekk
Nazdar Hrabosh.
VF zapalování mi nic neříká,nechtěl jsi náhodou napsat ELEKTRONICKÉ ZAPALOVÁNÍ? 8O

Napsal: 20 zář 2005, 21:59
od hrabosh
Nechtěl. VF zapalování (neboli zapalování s trsem jisker) spočívá v tom, že místo klasické cívky je tam VN transformátor a k němu se v určitých okamžicích připojuje VF generátor....nebo tak nějak.

Hrabosh

Napsal: 20 zář 2005, 22:57
od DjRix
Jestli ti můžu poradit,tak do garde vyrob elektronický zapalování a máš po starostech,to s trsem jisker ti stejně výkon nepřidá.

Napsal: 20 zář 2005, 23:06
od hrabosh
Nešlo mi ani tak o výkon jako o startování a používání sytiče. A taky mě to zajímalo jen tak, jestli to někdo dovedl do zdárného konce :o)

Jinak do Garde se dá dát kompletní el. zapalování z Favorita (Rozdělovač, elektronika, cívka), jen je potřeba vyměnit pružinky pro ostředivou regulaci a ten bazmek pro regulaci podtlakovou.

Další varianta je tohle: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=416

Z.

Napsal: 20 zář 2005, 23:11
od DjRix
To je pravda,ale za zapalování z fanouša chcou na vrakálu víc než přijde zbastlit to elektronický.To z fanouše musíš koupit i s cívkou.

Napsal: 21 zář 2005, 11:50
od Kocur
Já jsem si elektronický udělal podle AR s tím optickým snímáním,mám škodu 105 a můžu říct,že mě to pěkně vysmrkalo.Mělo najetý asi 300Km be probl. a jel jsem tehdy kamošovi pro PC no a auto přestávalo tahnout a začalo lenivět,až jsem jel nakonec kopec který bych normálně vyjel na čtverku na jedničku a to ještě s používaním spojky.Ještě že jsem měl ten starý klasický rozdělovač.Zřejmě odcházel nějaký kond.a posunoval předstih stále dááál.Použil jsem na to nový součástky a stejně to odešlo a rozdíly jsem nějak nespozoroval,tak se raději držím klasiky,tam se má minimálně co posrat a náhradní kondik a kladívka vozím sebou.A to mám štěstí,že jsem to auto nepůjčil nějakýmu kámošovi,ten by nevěděl která bije a nedojel by.Tu elektroniku tam stále mám,ale nechce se mi do opravy po těch zkušenostech.Na dobrý start je dobré mít seřízený karburátor,ventily a elektroniku v pořádku.Když mě to ostatní rozmlouvaly,tak jsem nevěřil,čekal jsem nějaký zázrak a přineslo to jen problémy.Určitě se najdou lidi kteří řeknou,že jim to chodí bez problému,ale já už tomu nevěřím.Tedˇ to chodí bez problému s klasikou.

Napsal: 21 zář 2005, 23:49
od hrabosh
To DjRix: Civku z mám, ted jde o tu elektroniku...

To Kocur: Zajímavé :o) Karbec mám OK, elektroniku taky, na ventily jsem nekoukal. Ale asi to stejne skusim, zvědavost je potvora :o)

Z.

Napsal: 22 zář 2005, 06:26
od denis15
Navíc, kolega testoval el. zapalování na Š120 a jelo v klidu, ovšem po přestavbě na LPG šel zpět, protože to nechtělo jet-teda spíše startovat, ale to je u blbě seštelované škodovky normální. :)

Napsal: 22 zář 2005, 11:06
od Kocur
Zkoušej a bádej,ale hlavně to starý voz sebou a snaž se to udělat aby jsi to mohl kdykoli a kdekoli co nejrychleji přehodit.Tenkrát mě nebylo do smíchu.Jestli chceš udělat něco pro lepší start,tak si to předělej třeba na kliku,já to mám a stačí v zimě jen protočit abys odlepil písty a pomůžeš tím baterce.Dá se tím v klidu i nastartovat,ale v zimě by ses udřel.

Napsal: 22 zář 2005, 11:26
od denis15
U škodovky je základ mít dobře nastavený karbec a dobré svíčky, jinak je to mrtvola. Já jsem karbec vyhodil, umyl technickým benzínem, vše znova nastavil a pak jsem jezdil za 6-6,5l/100-samo že ne ve městě :D . Ventily je dobré poštelovat tak co 10tis-já to dělal a vše ok-ony stejně zvoní všechny-co chtít od OHV,že? To zapalování bych tam ani nedával, není to rentabilní. Starty jsou skoro stejné a přidáš tam další potencionálně poruchovou věc.

Napsal: 22 zář 2005, 22:09
od hrabosh
Přestavbu na prdy (LPG) neplánuju, takže se toho nebojím. Asi budu vozit druhej rozdělovač, jestli budu ten první upravovat.
Jinak já sem karbec komplet rozdělal a vyvařil v octě. Děsně to smrdí, ale je jak novej. Na ty ventily asi příležitostně mrknu taky. Uvidím, jak mi to seřídí na emisích.
Jinak ted to startuje dobře, akorát musím mít dlouho sytič, jinak to strašně skáče !

Z.

Napsal: 23 zář 2005, 10:02
od Kocur
To že to skáče je problém škodovek a je to tím že je stdudený motor,to elektronikou nevyřešíš,ledaže bys tam udělal predehřívání cha cha.Spíš by to chtělo laborovat s karbecem.Použít karbec z něčeho jinýho, vždytˇten škodováckej je neštěstí,auto je zhnilý,než se to rozjede,předjíždět jen na silnici kde člověk vidí aspon 1Km před sebe,ale to už by musel dělat někdo kdo tomu fakt rozumí a to já nejsem.Jestli by se vůbec něco zlepšilo.

Napsal: 23 zář 2005, 10:25
od denis15
No, nechci ti kazit radost, ale na emisích se ti na to vyprdnou a na ventily se určitě dívat nebudou. Pokud jde o to škubání, elektronika to stoprocentně nezachrání-teda pokud je chladněji.Nejlepší řešení je do te 120 dat motor z fava ale to je vcelku drsná úprava a kdo říká, že je to brnkačka, tak ten to nikdy nedělal-pak to jede opravdu slušně a s předjížděním není problém. Pro 120 platilo jen jedno: vytáčet a vytáčet-to jí bavilo a pak jela jako pila!

Napsal: 23 zář 2005, 19:59
od hrabosh
To je mi jasný, že mi na emisích neseřídí ventily. Myslel jsem bohatost a tak (ty dva šrouby na karburátoru).

O motoru z fava uvazuju. Na drsny upravy sem zvyklej, rezal sem diru na petikvalt :o)

Jinak par skodovek, co sem videl, byly zhnily proto, ze byla zatuhlá klapka II. stupně na karburátoru a nehýbala se.

Z.