Benzínová sekačka

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
patt_01
Příspěvky: 514
Registrován: 07 led 2008, 01:00
Bydliště: Brandýsek
Kontaktovat uživatele:

Benzínová sekačka

#1 Příspěvek od patt_01 »

Ahoj
Mam benzínovou sekačku Wolf Gerate a když sekam tak občas blafne do vejfuku a ztratí výkon, pak to blafne znova a jede to v pohodě, že by špatnej předstih? Nebo že by motor už by byl tolik vyklepanej? Jaký máte zkušenosti s nastavováním předstihu u sekačky, abych to nerozebral a už to nedal dohromady. Svíčka je tam N7 z babetty, ta původní špatně házela jiskru, označení měla BS19LM sice je kratší, ale ta N7 tam jde taky, motor nemá svíčku přímo nad pístem. Mam tam koupit tu BS19LM, v mountfieldu ji maj za 150Kč. Z vejfuku se kouř nevalí. Jinak už startuje hned, seřídil sem karburátor. Trochu sem zmenšil otáčky, protože to mělo strašně vysoký, když sem sekal tak se to přehřejvalo, benzín byl hned v p*deli a dělalo to strašnej rachot. Proto měl zezačátku jméno GRIPEN :D :D
Tady sou fotky toho stroje: http://www.elektrolukis.estranky.cz/cla ... cka-gripen , na internetu sem nic nenašel :( . Karburátor to má myslim DELLORTO FHC 30

Uživatelský avatar
vombat
Příspěvky: 744
Registrován: 18 srp 2005, 02:00
Bydliště: Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od vombat »

Zkontrolovat svíčku, zda má správnou cihlovou barvu. Jinak tam můžeš N7 mít. taky ji používám. Svíčku bych měnil jako první, pak to může být zapalovací cívka,kabel k svíčče a fajfka, smítko v hlavní trysce karburátoru a taky zkontroluj, zda je dostatečný přívod benzínu. U bezkontaktních zapalování je předstih pevně nastavený a pokuď startuješ bez problémů je to OK. Zkontrolovat vypínání motoru, zda není někde prodřený vodič.

Uživatelský avatar
patt_01
Příspěvky: 514
Registrován: 07 led 2008, 01:00
Bydliště: Brandýsek
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od patt_01 »

Svíčka cihlovou barvu nemá, takovou do šediva, šteloval sem na karburátoru vzduch, aby se dosáhlo nejvyšších otáček, protože když je tam moc vzuchu tak se otáčky zmenší, málo vzduchu se taky zmenší, akorát vzduchu se zvýší.... Napadlo mě že máme zahradu do kopce a když je sekačka nahnutá tak benzín je na jiný straně nádrže a tam kde je hadička tak tam neni, může to bejt tim, že by se tam dostal vzduch, a blaflo to a pak tam někde byla vzduchová bublina....karburátor nemam odvahu rozebírat, myslim že bych ho už nedal dohromady. Vzduchovej fitr je čistej, ale občas se zasekne plovák, takže jim protéká benzín, stačí klepnout do plovákové nádoby a plovák se srovná.

Uživatelský avatar
patt_01
Příspěvky: 514
Registrován: 07 led 2008, 01:00
Bydliště: Brandýsek
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od patt_01 »

Jo ještě ten VN kabel a fajfka neni v moc dobrym stavu oblepil sem ji izolačkou aby se nerozpadala, skusim tam dát novou svíčku, tahle stará z babety už má něco za sebou, mam tu několik nových N7Y ale ty sou podle mě teplejší, a maj vykouklé elektrody, ale to nevadí. Zkusim ji tam dát.

Uživatelský avatar
patt_01
Příspěvky: 514
Registrován: 07 led 2008, 01:00
Bydliště: Brandýsek
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od patt_01 »

Tak sem tam dal N7Y start v poho, sekal sem stim zahradu, která byla už posekaná :) ale jen tak na zkoušku. Sekal sem asi 5 minut, pak došel benzín, podival se se na svíčku, katoda byla namáčklá na anodě a zleva byla katoda naštíplá, udělal to ventil, z boku sou ventily a u prostřed je svíčka, ale nějaké větší změny výkonu sem nezjistil. Inu v pondělí pudu do obchodu a koupim novou N7, nebo už tu BS19LM? Cenový rozdíl je meni nima 120Kč...

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od ZdenekHQ »

Mě taky takhle blafala sekačka a jednoznačně to byl mizernej benzin z nejmenované benzinky. Po změně benzinky všechno v pořádku :)
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
patt_01
Příspěvky: 514
Registrován: 07 led 2008, 01:00
Bydliště: Brandýsek
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od patt_01 »

ZdenekHQ píše:Mě taky takhle blafala sekačka a jednoznačně to byl mizernej benzin z nejmenované benzinky. Po změně benzinky všechno v pořádku :)
Ale to je možný, kupoval sem ho u nás v nové soukromé benzínce, je tam jeden stojan....

Uživatelský avatar
vombat
Příspěvky: 744
Registrován: 18 srp 2005, 02:00
Bydliště: Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od vombat »

Šedivá svíčka je chudá směs. Y svíčku tam nesmíš dát, má prodloužený izolátor a v této varintě motoru Ti ji rozplácl ventil, jak ostatně píšeš. Je-li tomu tak a střepy zůstaly ve válci, musíš sundat hlavu a válec vyčistit a zkontrolovat, zda není zkřivený ventil. Jinak ji zadřeš nebo podrápeš válec. Svíčka musí mít cihlovou barvu, otáčky musíš sundat s pomocí omezovače otáček, každedý motor sekačky ho má, liší se konstrukcí. Omotání VN kabelu - je lepší dát novou koncovku a natáhnout silikonovou bužírku.

Uživatelský avatar
patt_01
Příspěvky: 514
Registrován: 07 led 2008, 01:00
Bydliště: Brandýsek
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od patt_01 »

Ta rozpláclá svíčka má izolátor vpohodě, jenom je ta vnější elektroda připláclá, tohle se nám stalo když sme měli babettu, dal sem tam N7Y a babetta jezdila, pak najednouch chcípla a katoda byla připláclá, koupil sem novou N7 a jezdí dodnes...
Koupim tu novou N7, nevim jak se značí ted, ale prodavač mi poradí, nebo bych moh v mountfieldu koupit tu BS19LM, ale asi by byla lepší ta BS19LM, ta tam patří originál....

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#10 Příspěvek od EKKAR »

Jen maloučko k těm svíčkám - u té N7 je číslo označením tepelné hodnoty, znamená to "teplou" svíčku - neboli takovou, která není příliš tepelně namáhána. Při vyšším tepelném namáhání by se totiž z ní nestačilo odvést teplo pohlcené elektrodami, svíčka by se rozžhavila a způsobovala by nekontrolovatelné samozápaly. Čím je toto číslo vyšší (8, 9..), tím je daná svíčka "studenější" a lépe odvádí teplo = je odolnější proti rozžhavení a tím způsobeným samozápalům. Písmeno Y za číslem znamená svíčku s prodlouženým závitem a vyvýšeným jiskřištěm - speciálně je používaly škodovky "šádyny" řady 105/120 - kvůli hodně šikmé polože v hlavě válců je takové provedení svíčky potřebné, aby dosáhla až do spalovacího prostoru. Co udělá použití takové svíčky v Babettě, která má svíčku jen mírně skloněnou, ale jinak téměř navrchu hlavy válce s poměrně tenkou stěnou = krátkým závitem, bylo popsáno výše - pokud to skončí jen "oťuknutým" pístem a ohnutou boční elektrodou, lze mluvit o štěstí...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od ZdenekHQ »

BTW - Já mít u sekačky spotřebu 1L/150m čtverečních, tak pomalu začínám na zahradě hledat naftu...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
patt_01
Příspěvky: 514
Registrován: 07 led 2008, 01:00
Bydliště: Brandýsek
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od patt_01 »

ZdenekHQ píše:BTW - Já mít u sekačky spotřebu 1L/150m čtverečních, tak pomalu začínám na zahradě hledat naftu...
Už tolik nežere, sešteloval sem karbec a snížil otáčky....

Uživatelský avatar
durkovic
Příspěvky: 1890
Registrován: 18 pro 2004, 01:00
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od durkovic »

veľmi by som otáčky neznižoval, neviem či je to 4 takt alebo dvoj takt. u dvojtaktu tak nevadia male otáčky ale štvortakt rozhodne malými otáčkami trpý a dochádza k postupnemu poškodzovvaniu motoru. vonkajší prejav je klepanie kosačky. volnobežné otáčky pri teplom mortore by mali byť u 4 taktu okolo 2900 až 3200 otáčok. inač môže dôjsť rýchlo k "samodestrukci" čili vyklepaniu motoru. ja mam nový 6 koňový tecumseh 4 takt a tiež som tam mal "volnobežne otáčky" ale klepalo sa to jak sviňa a v servise mi povedali že ať to dám čo najrýchlejšie do pôvodných otáčok lebo za 3 roky mám po motore. motor služi ako pohonna jednotka na malotraktore.
Budu-li moci, tak nepřijdu, ale nebudu-li moci, pak určitě přijdu

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#14 Příspěvek od EKKAR »

Ďuro má pravdu - přesně tohle mi bylo řečeno mechanikem z Mountfieldu při dotazu na možnost práce s nižšími otáčkami u 4t motoru Briggs&Straton - jde o to, že 2t motory se mažou směsí, takže při nižších otáčkách dostávají stále olej přes karburátor, ale 4t mají většinou rostřikovací mazání z klikové skříně, buď lopatkou na ojnici, nebo přímo na klice - už to tady i někdo popisoval, prostě při nižších otáčkách se nedostatečně mažou a rychleji se "vylágrují"...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
patt_01
Příspěvky: 514
Registrován: 07 led 2008, 01:00
Bydliště: Brandýsek
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od patt_01 »

Ale když to jede naplno tak sou otáčky stašně vysoký, hodně to žere, dělá to strašnej rachot a přehřejvá se, vždycky po nějaké době sekání začne z nějaké hadičky silně vytejkat olej.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“