Stránka 1 z 1

regulátor napìtí

Napsal: 03 čer 2008, 21:52
od Desertexpress
Mám na motorce pøídavné ventilátory na chladièi z PC, když je vypnutý motor tak jedou normálnì, ale když nastartuju jedou na hodnì nízké otáèky. Myslým si že je to tím že do nich jde vyšší napìtí. Jak by se dal udìlat ragulátor napìtí, aby tam nešlo více než 12V? Díky za každou radu nebo nápad

Napsal: 03 čer 2008, 22:02
od Hill
Ty máš to napětí změřené na ventilátorech nebo proti kostře?
Nezačne ti po nastartování foukat jiný ventilátor nebo nápor za jízdy proti nim?
Nevidím totiž důvod, proč by měly při tak nevýznamném navýšení napětí zpomalovat. Naopak, zrychlit by měly.

Napsal: 04 čer 2008, 09:16
od alles
no nejdřív by to chtělo změřit to napětí, bez toho jsou to jen dohady, pak mě napadá, že by něco mohlo rušit ty hallovy sondy nebo jak se to jmenuje co vlastně řídejí to otáčení (zapalování, alternátor)...

Napsal: 04 čer 2008, 10:24
od radek_benda
Ahoj, nejdriv bych to asi poradne promeril a pokud ti tam pujde vic, tak by se mel ventilator opravdu otacet rychleji ne naopak.

Ale kdyby si v budoucnu resil jak stabilizovat napeti zde je levne reseni
http://www.ges.cz/?page=index&or=sort&i ... ES05002919

Napsal: 04 čer 2008, 16:12
od Ragnol
Desertexpress píše:Mám na motorce přídavné ventilátory na chladiči z PC, když je vypnutý motor tak jedou normálně, ale když nastartuju jedou na hodně nízké otáčky. Myslým si že je to tím že do nich jde vyšší napětí. Jak by se dal udělat ragulátor napětí, aby tam nešlo více než 12V? Díky za každou radu nebo nápad
mě by jen zajímalo co takovej ventilátor z pc dokáže uchladit ... Když srovnám ventilátor na motorce a ventilátor v PC tak mi to přijde jako zbytečnost, radši bych tam dal druhej ventilátor z motorky

Napsal: 05 čer 2008, 08:39
od piitr
Možná tomu větráčku může vadit chvění motoru. Ta ložiska na to nemusí být dělaná. Ale to rušení od zapalování je taky dost dobře možný.