Riadiaca jednotka pre CITROEN JUMPER 2200 HDI r.v 2002

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

Riadiaca jednotka pre CITROEN JUMPER 2200 HDI r.v 2002

#1 Příspěvek od DELONG »

Zdravím kolegovia
Mám túto riadiacu jednotku BOSCH 0281010345 z CITROENU JUMPER 2200 HDI r.v 2002 ktorá bola po miernej búračke.Auto s ňou chodilo dosť dlho až raz som ho dal do servisu CITROEN kvoli servisnej prehliadke a výmen oleja.Mechanik s autom urobil čo potreboval až raz potreboval naštartovať a od vtedy sa jednotke nechcelo riadiť.Napojil to na servisný prístroj a program mu nenašiel ani auto.Na to elektrikár rozpájal obvody meral si niečo a došiel k záveru že riadiaca jednotka je zlá a že nekomunikuje s ich servisným prístrojom.RJ som zobral domov a preskúmal som ju.Našiel som závadu chýbal mínus GND na doske.Kraj dosky bol z jednej strany mierne prasknutý. Keď že som mal aj schému zapojenia RJ k autu zistil som si piny a GND premeral.Prasknutý spoj som prepojil vodičom a pripojil ho pre istotu a j k obalu RJ.(Povodne bol prepojený medeným pružným páskovám plieškom .Na druhý deň to elektrikár pripojil k autu a čuduj sa všetko ožilo.RJ komunikovala aj s ich servisným prístrojom.nakódoval immo aj vstrekovače a pokúsil sa o štart.A teraz to prišlo.Motor si ani neškrtol. Hoci mal palivo aj tlak v potrubí.Elektrikár načítal chyby z RJ a výsledok bol :Závada vstrekovania nemožno spustiť motor.Elektrikár premeral vstrekovače (tam som už nebol) a tvrdil že vstrekovače sú OK.Rozobral som RJ prekontroloval som ju pod lupou a nič vážne som nenašiel.GND bola aj na pinoch aj na doske ploš.spoja ktorý bol dvojvrstvový (aspoň mne sa tak javil) a na ňom SMD šváby.Pod pinamy na doske boli tiež spoje ale keď že by som musel vypájkovať asi 120 pinový konektor z dosky nemohol som to všetko dosledne prekontrolovať a aj z časových dovodov.Keď že na vstrekovač ide dvojvodič premeral som na pinoch RJ výstupy k nim.Všetky štyri vstrekovače každý zvlášť zapojený udával Ohmmetrom hodnoty rovnako.Ono to ukazovalo hodnoty ako dioda.Keď že nemám schému zapojenia RJ skúmaním cestičiek od pinov pre vstreky som došiel asi ktomu že to ide k výkonovým tranzistorom.Ich označenie ako vždy NO NAME.
Preto sa pýtam Vás skúsenejších v tom to smere je možné že výk.tranzistory odišli a j keď celá RJ žije následkom toho že raz bolo spojenie s GND a raz nie až úplne odišlo.Neviem s istotou či sú to tranzistory alebo Mosfet, IGBT alebo tyristory.Neviem fakt čo by spínalo tie vstreky.Elektrikár tvrdil že po elektrostránke poistky konektory atď je auto OK a na vine je stále RJ.No stále nie som si istý či má pravdu. Ďalej sa chcem opýtať je možné že doska plošného spoja može byť tro j , štvor alebo peť vrstvová? Podľa osadenia švábov sa my zdá že ich až tak veľa tam neni takže hustota osadenia a náročnosť zapojenia obvodov neni až tak veľká ako pri PC doske.Ale to je len moj odhad.
Keď že auto je v značkovom servise neviem premerať celkom napetia a prúdy vstupných napetí do RJ. RJ mi dali aby som si ju dal opraviť ak niekde viem(oni to nevedia) a ponúkli my objednanie novej RJ asi za 40000Sk.To sa my vidí dosť veľa a navyše im neverím .Ak som ich dobre odhadol nejaké skúsenosti tý mladý elektrikári nemajú. Aspoň v tomto servise.To je tiež len moj názor.
Som rádioamatér už 30 rokov takže niečo o elektro viem ale RJ rozobratú som mal prví raz. Podľa mojho názoru by to bolo dobré pripojiť speť do auta a merať osciloskopom potrebné signály pre otvorenie toho výkonového tranzistoru alebo čo to vlastne je? Najhoršie na tom je že nie je servisná schéma RJ. Podotýkam ešte raz že na aute funguje všetko až na to že pri štarte nejdú vstreky.Immo odblokovaný a vstrekovače vraj nakódovanéAle prečo? Poradte.Ďakujem vopred všetkým zúčastnemým za trpezlivosť a snahu pomocť. A ešte foto RJ.
Přílohy
RJ BOSCH.JPG
Zatiaľ len číslo RJ
(82.68 KiB) Staženo 130 x

Uživatelský avatar
xxxe
Příspěvky: 2340
Registrován: 12 zář 2005, 02:00
Bydliště: Trutnov

#2 Příspěvek od xxxe »

Nemáš možnost si někde zapůjčit stejnou?Třeba na autovrakovišti?V servisech dnes opravdu pracují čerstvě vyučení a neumí ani s přístroji zacházet.Vyučený automechanik přijede za mnou se škoflí že mu nejde dobíjení,tak kde to jsme?Nebo jsem byl na geometrii a stejně jsem ji pak musel udělat doma.

Je divný že ti všechno teď jde a jen vstřiky nejdou,ta Ř.J. si myslím že bude tak max oboustranná mám tady nějaký doma z aut co jsem vrakoval Bosch tam mám asi 2 tak se můžu kouknout.Myslím si že závada bude někde jinde než v tý jednotce.Ty aparáty co maj na vypsání závady jsou pomalu k ničemu,najde závadu co popisuješ a klidně to může dělat čerpadlo že nejde.

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#3 Příspěvek od vrky »

Měřit osciloskopem? Kde žiješ, s tím tam nikdo neumí. Dnes se všechno vyměňuje. Je to rychlejší a bez starostí. Pokud by jsi nějaký díl opravil, třeba jen připájel uklepaný vývod a zákazníkovi by to upadlo znova, tak to by byl už problém.

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#4 Příspěvek od DELONG »

Aj mne je to divné že všetko ide a tiež si o tom myslím že chyba bude asi niekde v aute.Lenže jemu sa v servise nechcem pliesť do kšeftu tak sa správam ako mŕtvy chrobák :) dokonca nevie elektrikár ani čo som zač a že som RJ otvoril ja.Možno by to neprežil a chybu automaticky dával mne že to nejde preto lebo som sa v RJ hrabal :lol: A s týma aparátmy v servise to máš pravdu vypisuje si to čo chce tak ako VIS ktorý mám na VW group spolu s VagComom. Vis stále "kecá" tvrdošijne niečo iné ako bola skutočná závada. Nejaké skúsenosti s tým mám ale s útrobami RJ -tiek zatiaľ malé.
Auto je stále u nich v servise takže si myslím že tú RJ mohli inú odskúšať oni ale nemajú ju bežne v "regály" tak len čakajú na nejaké podobné auto s takou RJ aby to potom odskúšali, a boli potom snáď múdrejší :idea: To čerpadlo tvrdil že je OK a tlak meral na potrubí vraj OK. Sú vraj predsa profesionálny servis :lol: Tak neviem nevidel som to osobne.Pokúsim sa im doniesť nejakú druhú asi ja aby to porovnali.Ale stejne by ma to celkom zaujímalo ako to v tej RJ pracuje. Ako číta a kŕmi tie vstreky po tých drátoch :roll: Od procesoru až k vstrekovačom ako to vlastne prebieha :?:

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#5 Příspěvek od vrky »

A co snímač otáček na klikovce? Pokud řj nedostane údaj od snímače otáček tak nepustí naftu. Pokud by to byla váha vzduchu aspoň by naskočil a šel třeba nepravidelně. Ještě bych zkusil znovu tlak nafty, před střiky. Pokud by jsi se dostal s osciloskopem ke vstřikům, tak u přímého vstřikování je většinou předvstřik a pak následuje hlavní vstřik.

Uživatelský avatar
xxxe
Příspěvky: 2340
Registrován: 12 zář 2005, 02:00
Bydliště: Trutnov

#6 Příspěvek od xxxe »

Když má to auto v servisu tak nemůže nic zkoušet.Leda ho odtáhnout a hrát si s tím sám doma.Stejně to tak asi dopadne si myslím.

Uživatelský avatar
dajda
Příspěvky: 130
Registrován: 27 bře 2006, 02:00
Bydliště: Ostrava

#7 Příspěvek od dajda »

Ahoj, mě se stalo kdysi to samé , jednou jsem nemohl nastartovat,čerpadlo O.K.,palivo,tlak O.K. různě snímače O.K.,až sem přišel na to ,že vstřiky nejdou,nepřišel impuls k otevření,nakonec se zjistilo: vadný procesor a to tak,že jeden starší mechanik,mě upozornil na menší hrbolek na tom procesoru,a že ma zkušenost,že to je pravě tím. Řešení bylo z vrakáče použitou ŘJ za 6 litrů.Pak vše O.K. bez dalších nastavení ŘJ.

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#8 Příspěvek od DELONG »

hmm asi to bude tak ako píše xxxe ale ešte vyskúšam dajdov typ.Niečo podobné s tým hrbolčekom som mal aj ja ale nebolo to s RJ. Auto predtým šlo normálne až v servise vydochlo.Mali ho vraj na zdviháku a odvtedy si ani neškrtlo.Nešla elektrika vobec v RJ. Až som rozbehal GND tak im nabehla aj komunikácia s RJ. Ani na to neprišli že doska nemá kostru.No čo už aj oni sa učia.Pumpu na tlak nafty to má ako obyčajné čerpadlo nie elektročerpadlo.Neviem či to nemá dáke elektronické čidlo tlaku paliva :roll: . Ale ešte ma napadlo či sa nejaké vedenie neposralo keď ho dali na zdvihák a auto sa troška poohýbalo v ráme :roll: No uvidím čo bude ďalej ak ho budem mať doma snáď sa dám na opravu RJ :lol: Každopádne vám všetkým zatiaľ vďaka za nápady.

pepik9

#9 Příspěvek od pepik9 »

Drsnejsi povaha by rekla: Kdyz jsem vam to sem daval, tak to fungovalo. Tak mi to tak vratte.
Jenze to by bylo asi na dlouho a na pravniky. Jestli ten mechanik neni uplna trubka, tak by jeste mohl zkusit nahrat do RJ novy softver. Tohle se sice tyka benzinovych motoru, ale na obou je cislo zacinajici 744 :
http://www.xsara.cz/forums/viewtopic.php?t=3783

Uživatelský avatar
TomasX
Příspěvky: 630
Registrován: 12 srp 2005, 02:00

#10 Příspěvek od TomasX »

xxxe píše:Když má to auto v servisu tak nemůže nic zkoušet.Leda ho odtáhnout a hrát si s tím sám doma.Stejně to tak asi dopadne si myslím.
To jsou běžné triky servisů. Zákazníkovi něco zku.ví a potom vystaví účet na 40t Kč a řešení je stejně lano.
Jeden velký servis OPEL takhle "opravil" ŘJ, zákazník přijel na laně ke mě, po zaletování několika studeňáků na konektoru ŘJ jezdí do dnes. :wink:

To DELONG:
RJ ma vetsinou vice GND vyvodu. Pokud si pri spinani vstriku vykonove tranz. nasli GND prez nejaky jiny obvod, mohli ho znicit.
Dalsi problem by mohl byt pri "programovani" nefunkcni RJ servismanem.

P.S. RJ jsou odolnejsi nez si vetsina automechaniku mysli. Jsou blbuvzdorne. :wink:
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#11 Příspěvek od DELONG »

[quote="TomasX"][quote="xxxe"]To DELONG:
RJ ma vetsinou vice GND vyvodu. Pokud si pri spinani vstriku vykonove tranz. nasli GND prez nejaky jiny obvod, mohli ho znicit.
To ma napadá stále že sa kvôli špatnej GND zničilo niečo ale tiež si to zároveň vyvraciam že predsa RJ musí niečo vydržať :roll:
P.S. RJ jsou odolnejsi nez si vetsina automechaniku mysli. Jsou blbuvzdorne. s tým s tebou plne súhlasím predsa výrobca a programátor RJ nemôže spraviť pre auto RJ so softom a la Mrkvosoft a dosku ploš.spojov a la CE (China Export) a podobne :D :D .
Len nechápem prečo RJ hlási chybu na vtrekovaní a nič iné? Po zapnutí zapalovania a nasledujúcom štarte kontrolky zhasnú motor točí a žiadný náznak zapálenie motora ani jeden valec neodpáli zo vstrekovačov nejde žiadna nafta sú suché.Pomohla by snáď už len schéma RJ ale o tom si nechám asi len snívať :D Keby som vedel aspoň čo sú to za tranzistory v RJ alebo čo to je čo spína vstreky do valcov. Môžu mať jeden koniec emitor alebo kolektor uzemnený.Neviem ani čo je za elektroniku v strekovačoch nekomunikuje RJ so vstrekovačom po CAN? Predsa RJ si musí napinovať vstrekovač dačo podobne ako immo.Ale to je len môj osobný názor.Zatial stále na nič neprišli a odporučili my zohnať si druhú alebo novú RJ. :roll:

Uživatelský avatar
TomasX
Příspěvky: 630
Registrován: 12 srp 2005, 02:00

#12 Příspěvek od TomasX »

RJ u motoru HDI jsem jeste nezkoumal.
U benzinovych motoru je to asi jinak, tam se vstrik ridi PWM impulzy.
U HDI se vstrikuje na jeden cyklus pet kratkych vstriku. Navic vstrikovace jsou na principu piezo. Z toho bych usuzoval, ze to nebude proudove vykonne, mozna je potreba vyssi napeti. (treba nejaky menic) :oops:

P.S. Jsou to jenom dohady, dnes je asi opravdu lepsi koupit na vrakovisti jinou RJ. :cry:
P.P.S Zkus se podivat sem http://citroeny.cz/forum/viewtopic.php? ... sc&start=0
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...

Uživatelský avatar
057Julo
Příspěvky: 20
Registrován: 24 zář 2007, 02:00

#13 Příspěvek od 057Julo »

Skúsenosť s BMV, po jednoduchej výmene vodnej pumpy nezapojený kostriaci kábel k RJ - spôsobil totálne zničené koncové tranzistory,pomoc cez vrakovisko.....

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#14 Příspěvek od DELONG »

057Julo píše:Skúsenosť s BMV, po jednoduchej výmene vodnej pumpy nezapojený kostriaci kábel k RJ - spôsobil totálne zničené koncové tranzistory,pomoc cez vrakovisko.....
no poteš košte to čaká asi aj mňa :roll:

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#15 Příspěvek od tatramacek »

Cawte. Nechci zakladat new topic proto pisu problem zde jelikoz se jedna o obdobna auta.. Kamarad vlastni Peugeota Boxer ze zakladnim motorem 2.0 hdi 62kW - turbo s pevnymi lopatkami bez intercooleru.. Ma najeto 295000km. Auto je z roku 2003 a maji ho od noveho... Problem je v tom ze jak za tepla tak za studena motor na volnobeh - treba i po 5vterinach zacal bile kourit - zapach nespalene nafty jako u studene Liazky... Pri akceleraci kourila jeste vice ale pri delsi jizde uz ne. Po vyrazeni a dojezdu ke krizovatce opet kour.. Motor mel provozni teplotu.. Zjistilo se ze jsou upecene krouzky prvniho valce - nizke tlaky a ridici jednotka je dorovnavala vetsim mnoustvim vstriknuteho paliva.. Motor byl komplet prekrouzkovan,osazen novym tesnenim pod hlavou a srovnanou hlavou. Vymenila se spojka a preventivne rozvody... Auto ma dle kamarada lepsi vykon ale kouri stale.. Na volnobeh uz ne - to jen lehce za studena ale pri delsim volnobehu a rozjezdu chvili kouri a opet zapach nespalene nafty.. Kde muze byt problem ? :-( Dekuji. PS: koureni se i tak po oprave motoru zmensilo..
Audaces fortuna iuvat

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“