CDI ze skůtru Honda Spacy125
Moderátor: Moderátoři
CDI ze skůtru Honda Spacy125
Zdravím Vás.
řeším problém se čtyřtaktním skútrem z roku 1990. Sem tam nechtěl nastartovat ale nakonec vždycky chytl. Dnes umřel definitivně.
Měřil jsem ohmetrem
indučku primár =0,22 Ohm
indučku sekundár =3,1 kOhm
impulzní cívku =125 Ohm
napájecí cívku =139 Ohm
všechny hodnoty odpovídají servisnímu manuálu,
jen odpor mezi kontakty jednotlivejma kontaktama u CDI je jiný, tak bude v háji asi CDI.
Je to malá umělohmotná krabička zalitá jakousi hmotou. Má s opravou něčeho podobného někdo zkušenosti? Nebo mě napadlo to nahradit CDI z něčeho jiného. Napadla mě babeta, ale tá má větší odpor primáru u indučky... přikládám blokové schéma zapalovaní té hondy
řeším problém se čtyřtaktním skútrem z roku 1990. Sem tam nechtěl nastartovat ale nakonec vždycky chytl. Dnes umřel definitivně.
Měřil jsem ohmetrem
indučku primár =0,22 Ohm
indučku sekundár =3,1 kOhm
impulzní cívku =125 Ohm
napájecí cívku =139 Ohm
všechny hodnoty odpovídají servisnímu manuálu,
jen odpor mezi kontakty jednotlivejma kontaktama u CDI je jiný, tak bude v háji asi CDI.
Je to malá umělohmotná krabička zalitá jakousi hmotou. Má s opravou něčeho podobného někdo zkušenosti? Nebo mě napadlo to nahradit CDI z něčeho jiného. Napadla mě babeta, ale tá má větší odpor primáru u indučky... přikládám blokové schéma zapalovaní té hondy
- Přílohy
-
- cdi 002.jpg
- (45.56 KiB) Staženo 541 x
Skus to. Přikládám schéma zapojení zapalovací kostky Babetta.
- Přílohy
-
- Zapalování Babetta.jpg
- (33.9 KiB) Staženo 292 x
Skus tento odkaz.
http://www.sesa-moto.cz/minulost/babett ... ydany_1988
http://www.sesa-moto.cz/minulost/babett ... ydany_1988
Mám tady diagnostiku babety je to špatně okopírováné, ale zkus to. Měl jsem taky problémy s babetkou, to zapalování jsem si udělal. Diskuze o babetách http://www.speaker.cz/motoboard/ Kráme k dílama http://shop.sesa-moto.cz/pokec/
babetu mám na chlupě, tak bych mohl zkusit tyristor z ní, nebo spíš schéma zbastlit ze součástek(určitě mám na chalupě tyristor, diodu a kondík 2mikro.). Trošku se obávám vyššího napětí z impulzní cívky u hondy, než má babeta. honda má odpor 123ohmů babeta má mít 16 ohmů. takže bude mít asi víc závitů-víc voltiků .
neodpálí to řídící elektrodu tyristoru? nešlo by to napětí na elektrodu nějak omezit? japonci tam mají u řídící elektrody naznačené jakési cosi, .zítra zkusím rozkuchat tu černou krabičku, bez tak potřebuji znát napětí a kapacitu toho kondenzátoru...
neodpálí to řídící elektrodu tyristoru? nešlo by to napětí na elektrodu nějak omezit? japonci tam mají u řídící elektrody naznačené jakési cosi, .zítra zkusím rozkuchat tu černou krabičku, bez tak potřebuji znát napětí a kapacitu toho kondenzátoru...
Odkaz na to zapalování http://www.babettron1.sk/forum/viewtopic.php?t=102 http://www.razdva.cz/alesmarek/babetta/
diky moc.tyristor je uvedenej KT206/200. Jestli si dobře pamatuju, tak/ 200 znamená max napětí. Nebylo by lepší dát větší napětí, ať předejdu případnému průrazu.? koukal jsem na katalog tyristoru http://www.io.freehosting.cz/228.gif proud řídící elektrodou je stejnej i pro KT206/400 a KT206/600 jen to průrazné napětí je větší. Má tyristor v té krabičce nějaký chladič? díky
PS: ještě jsem našel toto http://pandatron.cz/?37&babeta_207
PS: ještě jsem našel toto http://pandatron.cz/?37&babeta_207
Alebo skús nahradiť zapalovanie so simsona pozri tu http://www.simsonviglu.cz/?sekce=elektrika&clanek=14 je tam trimer na jemné nastavenie predstihu zapalovania a ak ani to nepomôže daj tam originál vždy sa my osvedčil len originál.Na skútri PIAGO som mal podobný problém.Zohnal som v Taliansku za facku CDI a skúter fachá ďalej majiteľovi .Alebo ak nič nezoženieš skús pozrieť tu http://www.vape.cz/ snáď niečo nájdeš.
originál vyjde určitě min na 3000kč:(. těch skůtrů je hodně málo, tak ojeté asi neseženu. koukal jsem na simsona, trimr není na předstich, ale na max otáčky. něco podobného má možná Honda (restrikce max. rychlosti) to ale klidně vynechám. ze simsona přidám k babeta zapojení odpor před řídící elektrodu tyristoru a antiparalelní diodu k tyristoru na jeho ochranu. no a ještě mě čeká rozebrání toho CDI honda. nemáte nějakou inspiraci, jak to šetrně rozloupnout? je to umělohmotná krabička z jedné strany otevřená a zalitá nějakou černou hmotou.
Tohle se šetrně rozebrat nedá - je to zalité kvůli vibracím, aby se neulomily vývody součástek, tak je to všecko do jednoho bloku slité epoxidem, což zároveň vylučuje jakoukoliv opravitelnost. Možnost je opatrně do toho praštit, jestli nepraskne ta zalévací hmota - jenže je riziko, že praskne přes nějakou součástku a tu to vezme s sebou. Další možností je nějaká malá frézička - taková, které se říká gravírovací nebo zubařská - a s tou opatrně odebírat kousek po kousku - práce pro vrahy, je to pomalé a furt riskuješ, že zajedeš někde hlouběji, než bude zdrávo, navíc pokud je ta zalévací hmota neprůhledná, budeš muset brousit opravdu opatrně, abys netrefil součástky...
Tož včíl si vyber...
Tož včíl si vyber...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Pak je to něco na bázi silikonu, to můžeš zkusit "odrejpat" i obyčejným nožem, popřípadě přibroušeným šroubovákem. Zkus i lokální nahřátí horkovzdušnou pistolí - někdy to steče úplně, jindy jen změkne. Při tom nahřívání bacha - ne na moc vysokou teplotu, ať si nepoškodíš střeva té krabičky...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!